Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل سودان در دیدار با هیئتی از کانون وکلای دارفور، در مورد احتمال تحویل رئیس‌جمهور مخلوع این کشور به دادگاه کیفری بین‌المللی گفت‌وگو کرد. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، «تاج السر علی الحبر» دادستان کل سودان، روز گذشته در دیدار با هیئتی از کانون وکلای دارفور در مورد احتمال استرداد «عمر البشیر» رئیس‌جمهور پیشین این کشور به دادگاه کیفری بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صالح محمود» معاون رئیس هیئت وکلای دارفور تصریح کرد، در این دیدار درباره برخی مسائل مرتبط با فعالیت این هیئت از جمله تحویل عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق به دادگاه کیفری بین‌المللی، پیش‌نویس اصلاحیه قوانین جاری، کمیته‌های تحقیق و عملکرد دفتر دادستان کل جنایات دارفور گفت‌وگو شد.

صالح محمود افزود، طرفین در این دیدار توافق کردند که اکنون برای بیان اظهاراتی درباره تحویل عمر البشیر به دادگاه بین‌المللی زمان مناسبی نیست و چنین اظهارنظرهایی فعلا زود است.

«عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان پیشتر اعلام کرده بود که تحویل رئیس‌جمهور مخلوع به دادگاه بین‌المللی به هیچ‌وجه ماهیتی سیاسی نخواهد ندارد.

رسیدگی به اتهامات دادگاه لاهه علیه البشیر در سودان/ پخش زنده جلسات دادگاه از تلویزیون

اخیرا دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه در نشست شورای امنیت خواستار تحویل عمر البشیر به این دادگاه شد تا به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و کشتار مردم دارفور (غرب سودان ) محاکمه شود. نماینده دائمی سودان در سازمان ملل در واکنش به این درخواست گفته بود که خارطوم پیمان همکاری با دادگاه لاهه ندارد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل

روسیه پس از مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان بین‌المللی لاهه در مورد جنایات اسرائیل در غزه و در عین‌حال حمایت آن از حکم این نهاد برای دستگیری «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را ریاکارانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، روسیه امروز سه‌شنبه مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) درباره اسرائیل را «ریاکارانه» دانست و گفت: اما واشنگتن از حکم این دادگاه برای دستگیری رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کند.

دیوان کیفری بین‌المللی که می‌تواند افراد را به جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی متهم کند، در حال بررسی حمله ۷ اکتبر حماس و تهاجم نظامی ویرانگر اسرائیل به غزه است که اکنون هفت ماه از آن می گذرد.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید دیروز دوشنبه گفت که آمریکا از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره اسرائیل حمایت نمی‌کند و معتقد نیست که چنین تحقیقاتی در حوزه قضایی این دادگاه بین المللی باشد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده سال گذشته تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت پوتین به دلیل جنگ در اوکراین را موجه دانست.

اما روسیه صدور حکم دیوان بین المللی را علیه پوتین تلاش بی معنی غرب به منظور خدشه دار کردن اعتبار مسکو دانست و جنایات جنگی در اوکراین را رد می کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پستی در تلگرام گفت: واشنگتن کاملا از صدور حکم دادگاه بین‌المللی کیفری علیه رهبری روسیه حمایت می‌کند. اما نظام سیاسی آن مشروعیت همین نهاد را در رابطه با خود و ماهواره‌هایش به رسمیت نمی‌شناسد.

وی سپس موضع آمریکا را از نظر فکری «پوچ» توصیف کرد.

رویترز در ادامه یادآور شد: اگرچه اسرائیل عضو دیوان بین المللی کیفری نیست، اما سرزمین های فلسطینی در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کشور عضو در حوزه قضایی این نهاد پذیرفته شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز روز جمعه گفت که هر گونه تصمیم دیوان بین المللی کیفری بر اقدامات تل آویو تاثیری نمی گذارد، اما در عین حال این اقدام دادگاه لاهه را اقدامی خطرناک دانست. رسانه های رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام دیوان بین المللی کیفری گزارش دادند که مقامات اسرائیلی نگران هستند مبادا دادگاه حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد کابینه وی را به اتهام نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه صادر کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است