Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  آشتاب  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  گفت: سال زراعی جدید باید با همکاری، همفکری و تلاش بیشتر همکاران شروع کنیم و این امر مستلزم دانش محور بودن فعالیت ها می باشد.

 آشتاب با توجه به اهمیت توسعه کشت دانه روغنی کلزا و وجود پتانسیل مناسب در سطح شهرستان کرمانشاه، به کلیه مسئولین مراکز تاکید کرد: نسبت به نظارت های مستمر برمزارع کلزا، مبارزه با علف های هرز، آفات و بیماری ها، تغذیه و آبیاری را با بکارگیری تمامی امکانات و نیروهای فنی موجود، ارایه راهنمایی و توصیه های فنی لازم به کشاورزان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  با اشاره به اینکه کشاورزان باید کشت مکانیزه را در دستور کار خود قرار دهند افزود: تمام تلاش ما هدایت کشاورزان به سمت کشت مکانیزه است  این کشت از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه بوده و باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می شود و کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید، از مهمترین مزایای کشت مکانیزه است.

 آشتاب سپس خواستار ارتباط تنگاتنگ مروجین با کشاورزان شد گفت: مروجین باید بازدیدهای دوره ای و مستمر از هر روستا را در پهنه خود داشته باشند و هر مسئول پهنه باید آمار و اطلاعات دقیق و به روز پهنه خود را داشته باشد.


انتهای  پیام/ز


توسعه کشت دانه روغنی کلزا در استان کرمانشاه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • وطن من| سایه خوش
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان