Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:36:47 GMT

صومعه‌ای در دلِ طبیعت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۹۶۳

صومعه‌ای در دلِ طبیعت

کشور ارمنستان در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از توریست‌های جهانی قرارگرفته است و درآمد بسیار خوبی از این طریق کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، در میان تمامی جاذبه‌های موجود در این کشور صومعه خور ویراپ توجه‌ها را به‌سوی خود جلب کرده است. برای آشنایی با این مکان زیبا در ادامه ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صومعه ارمنی در نزدیکی مرز ترکیه و در دشت آرارات واقع‌ شده و در واقع مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن را می‌توان چشم‌انداز ویژه آن دانست؛ چشم‌اندازی که مشرف‌ به کوه‌های ارمنستان بوده و از ارتفاعات بالا جلوه‌ای تماشایی را برای گردشگران تور لحظه آخری پدید آورده است.

این صومعه در سده ۷ میلادی در فاصله ۸ کیلومتری جنوب آرتاشات در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و گردشگران تور ارمنستان می‌توانند برای تماشای آن مسیری خوش‌منظر را پشت سر بگذارند و خود را به آن برسانند. این عبادتگاه هم‌اکنون یک حوزه علمیه دینی می‌باشد و محل اقامت جاثلیق است.

شهرتی که این مجموعه به دست آورده متعلق به زمانی است که گریگور روشنگر در این مکان زندانی شد. در آن دوره این مکان زندانی نفرت‌انگیز و خطرناک بود که هیچ‌کسی از آن زنده بیرون نمی‌آمد. این زندان که پرشده بود از اجساد مردگانی که در حال پوسیدن بودند، بسیار بد بو و متعفن بوده و تحمل این بو برای هرکسی غیرممکن بود؛ همچنین مارهای زیادی در میان این جسدها می‌خزیدند که خطری جدی برای جان انسان بودند.

اگر به بازدید از مکان‌های مذهبی و صومعه‌ها علاقه دارید، تور گرجستان هم می‌تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد. در این کشور چندین صومعه شگفت‌انگیز وجود دارد که تماشای آن‌ها شمارا به وجد می‌آورد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور لحظه آخری تور ارمنستان تور گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟