Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر کوثری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به اهمیت کشتارگاهها در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و امنیت غذایی مردم اشاره کرد و افزود: مرغ در این کشتارگاه با کیفیت بالا و به شیوه شرعی و بهداشتی ذبح می‌شود از مردم انتظار است در راستای حمایت از رونق تولید، از تولیدات بومی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مردم بایستی از خرید مرغ زنده پرهیز کنند چرا که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد. 

وی با بیان اینکه عرضه مرغ زنده در ایرانشهر باعث شده تا کشتارگاه طیور این شهرستان با ٢٠ درصد ظرفیت خود فعالیت کند افزود: نگهداری و فروش مرغ زنده در سطح شهرستان بصورت غیر بهداشتی انجام می‌گیرد که می‌تواند ضمن انتقال بیماریهای مشترک انسان و دام سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد و آلودگی زیست محیطی را به همراه داشته باشد.

فرماندار ایرانشهر گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان تصمیم گرفته شده تا ۴٠ درصد مرغ تولیدی مرغداری‌های شهرستان از این پس تحویل کشتارگاه طیور شود تا علاوه بر فعالیت این واحد صنعتی شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و عرضه مرغ بهداشتی در شهرستان باشیم. 

دکتر کوثری افزود: هم اینک ٢۵ واحد مرغداری فعال در شهرستان ایرانشهر سالانه بیش از هفت هزار و ٢٠٠ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی بیان کرد: کشتارگاه طیور ایرانشهر با ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه مرغ در هر ساعت ظرفیت خوبی برای عرضه مرغ بهداشتی در منطقه است که باید مورد حمایت قرار گیرد. 

 ریگی یکی از مدیران کشتارگاه طیور ایرانشهر هم گفت: متأسفانه ورود بی رویه مرغ کشتار روز از شهرهای کرمان و بیرجند به شدت به فرصت اشتغال جوانان بومی ایرانشهر ضرر وارد کرده است.

وی بیان کرد: کشتارگاهی که در سال‌های گذشته با ۱۱۰ نفر نیرو روزی ۶ دستگاه کامیون مرغ کشتارروز را وارد بازار استان می کرد اکنون با ورود بی دلیل این فراورده از سایر شهرهای کشور مجبور شده بر خلاف میل باطنی تعدادی از کارگران را اخراج کرده و با کمتر از ٣٠ نفر تنها دو روز از هفته را مشغول به کار باشند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور