Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:49:38 GMT

همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۰۶۵

همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه دراستان کردستان، حضرت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های مریوان و سروآباد که درسالن فرهنگ وارشاد مریوان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز پیامبراسلام (ص) و شهادت سلاله‌های پاکش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی ابن موسی الرضا (ع) با اشاره به اهمیت علم و تقوای الهی، اظهارداشت: براساس روایات اهل بیت (ع)، قدر و قیمت انسان‌ها به اندازه تقوا و علم و دانش آنهاست، لذا انسان باید از آموختن علم مفید وکسب تقوای الهی غفلت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: علماء و یا هرشخص مومن دیگری که علم و فهم دینی دارد دارای ارزش والای بیشتری است و احترام به عالم و دانشمند احترام به خدای اوست.

نماینده، ولی فقیه درکردستان بیان کرد: همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است، چون همنشینی با علماء باعث می‌شود فرد علم و دانش بیشتری کسب کند و ادب نیکو بیاموزد.

او با بیان اینکه در طول تاریخ علماء و اوصیا هستند که مرجعیت مردم را داشته اند، افزود: دشمن همیشه سعی براین داشته تا مردم را از روحانیون و علماء دور کند و امروز هم این تفکر و اهداف پابرجاست و شیاطین و دشمنان در فکر تفرقه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیون هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: علما و روحانیون وارثان پیامبرانند، همانند پیامبران الهی یکی از رسالت‌های آنان تبلیغ بی وقفه و دلسوزانه دین و احکام الهی است، اگر امروز به این مسئله آگاهی کامل بیابیم آن‌گاه برای خود رسالت ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

او نماز را پرچم دین اسلام دانست و گفت: پرچم اسلام با برپا داشتن نماز عَلم می‌شود و شما ائمه جمعه و جماعات وظیفه‌ای سنگین بردوش دارید و آن اینکه نماز را اقامه کنید و هر کس به نوبه خود باید برای ترویج فرهنگ نماز همت کند.

نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه حاکم شود بسیاری از گناهان برچیده می‌شود، چون نماز انسان را به یاد خدا می‌اندازد و همه مشکلات و مسائل سیاسی و فکری ناشی از فراموشی خداوند است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: خداوند پیامبر (ص) را به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده است، چون او همواره نسبت به مشکلات و گرفتاری‌های مردم سوز و حرص داشت و دغدغه‌مند بود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه علمای دین با بهرگیری از پیامبر خدا (ص) باید در برابر مشکلات مردم، احساس مسئولیت کنند عنوان داشت: از ویژگی‌های عالمان دینی و مسلمان این است که علاوه بر برپاداشتن احکام دین خدا درصدد حل مشکلات جامعه باشند و نسبت به مسائل پیرامونی خود احساس مسئولیت کنند.

او با بیان اینکه اهل بیت (ع) محور وحدت هستند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم اهل بیت (ع) را مورد تکریم و احترام خود قرار دهیم، چون آن‌ها انسان‌های متعهد و پاکی بوده اند که خداوند نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد وبه همین جهت سزاروار تکریم هستند.

نماینده، ولی فقیه درپایان به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) هدیه‌ای بود که خداوند به پیامبر (ص) عطا نمود و یکی از روشن‌ترین مصداق کوثر وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) است، چون نسل و ذریّة پیامبر اسلام (ص) به‌وسیلة همین فرزند گرامی در جهان انتشار یافت، نسلی که نه تنها فرزندان جسمانی پیغمبر بودند، بلکه آیین و تمام ارزش‌های اسلام را حفظ کرده‌اند و به آیندگان ابلاغ نمودند.

انتهای پیام/ز

فاصله ای بین رحانیون و مردم نیست 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری نماینده ولی فقیه مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: «حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه این همه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست؛ اما یک آدم داغدیده که حرف می‌زند حرف او در ما اثر می‌کند».

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در درس اخلاق ۱۳۸۳/۰۶/۱۲ گفتند: «به ما گفتند طلبه‌ها وقتی درس می‌خوانید باید مواظب باشید پر در بیاورید برای اینکه این همه ما آمدیم اینجا فراشی کردیم برای شما پر پهن کردیم برای اینکه شما درس بخوانید؟ برای اینکه لمعه و اصول فقه بخوانید؟ یا نه، پر در بیاورید. این اولین پیام.

روحانی بی پر، دیگر وارث پیغمبر نیست، در استاد معارف هم موفق نیست، در امر به معروف هم موفق نیست در ارگان دیگر هم برود موفق نیست، دو: حالا که پر در آورده چه کار بکند؟ ملائکه می‌گویند وقتی پر در آوردی باید پرواز بکنی سه: کجا پرواز کنی؟ مثل این مرغ‌ها که به طمع طعمه از راه‌های دور می‌آیند تالاب‌های شمال به دنبال تالاب بگردی می‌شوی همین آخوند معمولی یا نه، پر در بیاور از طبیعت به ماورای طبیعت؛ پر در بیاور از دنیا پر بکش نه در دنیا نه تالابی فکر بکنی آن وقت این کشور می‌شود امام؛ آن وقت این جوان‌ها شیفته او می‌شوند هر آخوندی همین طور است!

اساتید معارف راهشان این است، ما راهمان این است امر به معروف و نهی از منکر راهمان این است باید پر در بیاوریم، یک؛ پرواز بکنیم، دو؛ از طبیعت به ماورای طبیعت، سه؛ مریدبازی این مشکلی را حل نمی‌کند هیچ جا مشکلی را حل نمی‌کرد چه اینکه حالا بخواهد حل بکند این راه ما است آن وقت چنین آدمی می‌شود جانشین پیغمبر.

جریان «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» که مخصوص سلمان نبود. این درباره بسیاری از مرد‌ها و زن‌ها اتفاق افتاده بعضی از بزرگان قم را حضرت فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» بعضی از زن‌هایی که شایسته علم بودند فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت»؛ منتها حالا درباره سلمان شهرت پیدا کرده است….»

دیگر خبرها

  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت