Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اطمینان دارم که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که برای این امر باید با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کنیم.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستادمردمی اربعین استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی درباره برگزاری باشکوه اربعین در سال جاری اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در واقع همایش بزرگ و بین‌المللی عاشقان امام حسین(ع) از سراسر دنیا است که این حرکت امسال زودتر از سال‌های گذشته شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم و کثرت جمعیت زائران اربعین حسینی قابل قیاس با سال گذشته نبود؛ به طوریکه تعداد زائران از کشور جمهوری اسلامی ایران شاید حدود سه برابر سال گذشته بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین امسال شاهد حضور افرادی از کشورها و ملیت‌های مختلف با مذاهب گوناگون بودیم که همه این موارد حاکی از آن است که قرار است اربعین مشکل گشایی کند.

وی اضافه کرد: مردم ایران قیام می‌کنند و امام از تبعید به وطن برمی‌گردند و نظام جمهوری اسلامی در کشور مستقر می‌شود؛ اکنون نیز ما با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم و اثر و برکات آن را برای آینده اسلام و مسلمین بسیار پربرکت می‌بینیم.

با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم

عابدینی تصریح کرد: به طور یقین با تقویت این حرکت، مقاومت اسلامی هم در منطقه تقویت می‌شود و هرچه حرکت و عظمت راهپیمایی اربعین بیشتر می‌شود امریکایی‌ها بیشتر به این تصمیم می‌رسند که بساط خود را از منطقه جمع کرده و بروند.

وی افزود: شکوه و عظمت راهپیمایی در واقع نویدبخش رسیدن آخر عمر رژیم منحوس صهیونیستی است و همه این مباحث در حقیقت بشارتی برای جهان اسلام و مستضعفین است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این حرکت عظیم موجب اتحاد و انسجام بیشتر و فرهنگسازی اربعین در میان مردم شده و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، با حماسه اربعین حسینی برادری‌ها تقویت شده و فرهنگ زیارت عاشورایی گسترش می‌یابد.

وی تاکید کرد: “حب الحسین یجمعنا” موجب شد تا شاهد ایجاد وحدت و انسجامی ریشه‌دار در میان افراد از اقشار مختلف جهان اسلام و در بین پیروان کتاب‌های آسمانی باشیم.

تقویت اربعین موجب استحکام مقاومت اسلامی در منطقه می‌شود

عابدینی عنوان کرد: اقدامات، خدمات‌رسانی، نظم و تعداد موکب‌ها در قیاس با سال‌های گذشته خیلی بیشتر شده و تعداد خدمات‌دهی آنها بسیار افزایش یافته است، به طوریکه با وجود رشد قابل ملاحظه تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین، به همان نسبت نیز شرایط رفاهی، اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مجموع نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین پیام اربعین گام‌های بلندی است که به سمت ظهور منجی عالم بشریت برداشته می‌شود و برچیده شدن بساط کفر و استکبار جهانی از منطقه بوده و اینکه محبت امام حسین(ع) دل‌ها را به هم ‌پیوند می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: در بخش اقدامات فرهنگی انجام شده مطمئنا از سال‌های گذشته جلوتریم؛ اما از سوی دیگر اطمینان دارم که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که برای این امر باید با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین آیت الله عابدینی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، همراه با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و فرماندار سنندج با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه متأسفانه جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

استاندار کردستان مجدد این حادثه غم‌بار را به بازماندگان این مرحوم و مردم قهرمان پرور استان تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را مسئلت کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است، اظهار داشت: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعاً به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات دینی، فضیلتی بالاتر از این نیست که انسان از بهترین و برترین داشته خود که همانا جان اوست برای رضایت و خشنودی خداوند از آن بگذرد و انفاق کند و به درجه ابرار که بالاترین درجات است برسد، افزود: بعضی انسان‌ها آنقدر در معنویت، خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیش می‌روند که صلاحیت رسیدن به این مقام را پیدا می‌کنند و امروز آرمان قهرمان، شیر مرد سنندجی توانست به این مرتبه از پاکی و شجاعت و انسانیت دست یابد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

مادر زنده یاد «آرمان بنفشی» در این دیدار ضمن ابراز دلتنگی، از استاندار کردستان درخواست کرد نام آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

روایت آرمانی که آرمانش رضایت خدا بود

بر اساس این گزارش؛ روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

کد خبر 6087107

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • آرمان-حضرت: چه رقابت هیجان‌انگیزی! (عکس)
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»