Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:49:52 GMT

پنج حلقه چاه آب شرب در گنبدکاووس حفر و بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۱۷۶

پنج حلقه چاه آب شرب در گنبدکاووس حفر و بازسازی شد

مجتبی مصطفی‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حفر و بازسازی این تعداد چاه که ۷۰ تا ۸۰ لیتر آب در ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب گنبدکاووس اضافه می‌کند، در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره سه و نیز منابع عمرانی شرکت آب و فاضلاب گلستان هزینه شده است.

وی گفت: درحال حاضر عملیات تجهیز و آزمایش این چاه‌ها در حال انجام است و از اواخر امسال به دلیل افزایش مصرف آب شرب مشترکان وارد مدار می‌شوند تا در تابستان نیز به تامین آب شرب شهروندان گنبدکاووس کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی‌لو اضافه کرد: هم اکنون امور آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس با ۵۸ هزار و ۹۰ مشترک، ۲۹ حلقه چاه آب با ظرفیت تولید ۵۲۰ تا ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه دارد که با ورود سه حلقه چاه آب جدید تا حدود زیادی مشکل تامین آب شرب شهروندان رفع می‌شود.

وی همچنین از اخذ مجوز اولیه حفر چهار حلقه چاه آب جدید از شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای گنبدکاووس نیز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مساله تنش آبی منطقه و درصورت نهایی شدن این مجوز، عملیات حفر این چاه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره امور آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس به برخی اقدامات انجام شده توسط این اداره در ۶ ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: انجام سه هزار و ۲۶۰ مورد کلرسنجی، شستشوی ۳۷ کیلومتر از شبکه توزیع، تعویض ۵۸۰ دستگاه کنتور خراب مشترکان، ترمیم و رفع اتفاقات ۸۵۹ انشعاب و ۹۸ مورد شبکه توزیع، انجام هزار و ۴۴۴ متر توسعه و هزار و ۳۰ متر بازسازی شبکه، واگذاری هزار و ۴۱۰ فقره انشعاب جدید و بازسازی ۹۹ رشته انشعابات فرسوده از مهمترین فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره بوده است.

شهر گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که و اداره آب و فاضلاب این شهر، چند روستای اقماری را نیز زیرپوشش خدمات خود دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس آب و فاضلاب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع آب در هفتکل 
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس