Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-27@09:54:51 GMT

مرا به نام کوچکم صدا بزن، آقای مجری!

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۴۲۶

مصطفی داننده جنوب نیوز: «درخت را به نام برگ

بهار را به نام گل

ستاره را به نام نور

کوه را به نام سنگ

دل شکفته‌ی مرا به نام عشق

عشق را به نام درد

مرا به نام کوچکم صدا بزن/ عمران صلاحی»

محمد اسکندری، مجری شبکه شما در هنگام خواندن اسامی زنانی که به برنامه‌اش پیامک زده‌اند، می‌گوید: «از خواندن نام کوچک خانم‌ها معذور هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

چه کسی به شما گفته معذور باشید آقای مجری؟ این دستور از بالا رسیده است یا خود شما به این مرحله رسیده‌اید که نام خانم‌ها را سانسور کنید؟ نکند شما کاسه داغ‌تر از آش شده‌اید؟ امام خمینی (ره) در شعرش نام کوچک عروس خود را آورده است:

فاطی که کنون فلسفه را می‏‌خواند

از فلسفه فاء و لام و سین می‏‌داند

آیت‌الله هاشمی رفسجانی در خاطرات خود بارها دختر و همسر خود را با نام کوچک صدا می‌زند: «عفت، فاطی، فائزه»

در این سرزمین مردم مشاهیر زن را به نام کوچک صدا می‌زنند. فروغ، سیمین، پروین و ... در همین تلویزیونی که شما مجری آن هستید، سریالی در شبکه سه در حال پخش است که «ستایش» نام دارد. شاید باید اسم این سریال را هم می‌گذاشتند «خانم نادری»!

زنانی که به شما پیام دادند، نام خود را در متن پیام نوشته‌اند و این یعنی آنها مشکلی با بردن نام‌شان ندارند. اسم زنان ایرانی را نمی‌شود سانسور کرد. زن‌ها همچون مردان شخصیت مستقلی دارند که باید به آن احترام گذاشت.

لازم به یادآوری است که زنان در این جامعه حضور فعال دارند. سر کار می‌روند، در دانشگاه درس می‌خوانند، ورزش می‌کنند جدیداً هم که به ورزشگاه می‌روند، پس نباید میان آنها و مردها این گونه تبعیض قائل شد.

اگر زن یا مردی از شما خواست، اسم کوچک او را صدا نکنید، شما موظف به این کار هستید، در غیر این صورت حق ندارید نام کسی را سانسور کنید!

لطفا این یک مُدل را دیگر مُد نکنید. البته باید گفت این اولین بار است که در رادیو و تلویزیون شاهد چنین اتفاق و سانسوری هستیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. امیدوارم شبکه «شما» به صورت صریح در این مورد با مردم و مخاطبان این برنامه حرف بزند که چرا مجری این شبکه چنین کاری انجام داده است و هدف او از این کار چه بوده است؟ اگر یک تصمیم شخصی است که حتما باید توجیه شود و اگر تصمیم سازمان است که باید پرسید چرا مدیران تلویزیون به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند که اسم زنان برده نشود.

فراموش نکرده‌ایم که تلویزیون در یک تصمیم شاهکار، پستان گرگ‎‌های آرم باشگاه رم ایتالیا را سانسور کرد و جهانی شد. خوب نیست رسانه‌ای که تلاش می‌کند نام ملی را یدک بکشد، به سانسور معروف شود؛ آن‌هم سانسوری‌هایی که زمینه ساز رشد دو شاخ بزرگ روی سر انسان باشد.

در پایان باز هم به شعر عمران صلاحی اشاره می‌کنم و می‌نویسم:

«مرا به نام کوچکم صدا بزن، آقای مجری!»
منبع:عصر ایران

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

دیگر خبرها

  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • ببینید | ردپای آبی
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد