Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:24:53 GMT

انجام ۳۵۰۰ بازدید از اماکن بین‌راهی طی ایام اربعین

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۴۹۲

انجام ۳۵۰۰ بازدید از اماکن بین‌راهی طی ایام اربعین

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: ۳۵۰۰ بازدید از اماکن بین‌راهی طی ایام اربعین انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن خدادادیان در گفتگو با مرصادنیوز با بیان اینکه اجرای طرح اربعین پایان یافته است اما هنوز در آماده باش هستیم، اظهار داشت: از ۱۳ مهر ماه تاکنون ۲۲۰ مورد بازدید از ۴۹ موکب شهرستان کرمانشاه و ۴۵۰ بازدید از اماکن بین راهی به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ۳۲ بازدید از محل اسکان زائرین به صورت مشترک با اداراتی نظیر تبلیغات اسلامی و میراث فرهنگی انجام شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین ۵۵ مورد بازدید از آشپزخانه های پخت غذای موکب ها به عمل آمد.

این مسئول با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ بازدید از اماکن بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است، عنوان کرد: ۵۷ مورد بازدید از منابع آب شامل چاه‌های آب مادر، تانکرها و تانکرهای سیار به عمل آمد.

انجام ۱۶۰۰ مورد کلر سنجی آب

وی از انجام یک هزار و ۶۰۰ مورد کلر سنجی آب خبر داد و افزود: همچنین ۲۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است.

خدادادیان خاطرنشان کرد: چهار تن مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیرمجاز در بازرسی های ویژه اربعین معدوم شد که یک هزار و ۳۵۷ کیلوگرم از این میزان مواد غذایی نظیر نوشابه، کیک و دوغ و مابقی گوشت بوده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه بازدید از ۹۳ مرکز تجهیزات رفاهی و سرویس های بهداشتی در طول مسیر پیاده روی اربعین و انجام یک هزار و ۵۰۰ مورد سنجش آلودگی سطحی، تست روغن، اندازه گیری دما و  تست شوری سنج را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان کرد.

۶۰ مورد اخطار تعطیلی برای واحدهای متخلف در کرمانشاه

خدادادیان از انجام ۱۹۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب خبر داد که دو مورد نامطلوب بوده و گفت: ۶۰ مورد اخطار تعطیلی برای واحدهای متخلف صادر شده که از این تعداد ۳۰ مورد پلمپ و ۳۰ مورد با اخذ تعهد محضری به شرط رفع موانع انجام شده است.

وی افزود: ۱۵۰ نفر نیروی بهداشت محیط، ماما، پزشک، بهیار و پرستار جهت خدمت به زائران به مرز خسروی اعزام شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: ۷۵ بازرس بهداشت محیط شامل چهار گروه کارشناسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر نانوایی ها، قصابی ها، مراکز اسکان و  اماکن بین راهی نظارت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه در سه مرکز خدمات جامع سلامت در ورمله، قزانچی و ماهیدشت به صورت شبانه روزی به زوار خدمات رسانی شده، گفت: در بازرسی های به عمل آمده موارد گوشت تقلبی و رنگ غیرمجاز به جهت تهدید سلامت مردم به مقام قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی مبنی بر مشاهده زائران مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد و بیماری های واگیر نظیر وبا دریافت نشد، افزود: البته چندین مورد مسمومیت غذایی و سرماخوردگی میان زوار اربعین در موج بازگشت مشاهده شد.

خدادادیان عنوان کرد: همچنین گروه کنترل بیماری های سندرومیک در فرودگاه و راه آهن حضور یافت و در نهایت موردی از ابتلا به بیماری های مسری مبنی بر اپیدمی گزارش نشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی