Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیشب قرار بود اتفاقی تازه در صدای جمهوری اسلامی رقم بخورد، اما این رخداد که پیش از رقم خوردن هم بازتاب چشمگیری در سطح جامعه ایجاد کرده بود، به رغم اعلام قبلی و توجه گسترده در رسانه‌های رسمی و اجتماعی، بدون دلیل و توجیه خاصی محقق نشد.

به گزارش تابناک ورزشی،  قرار بود رادیو ورزش بازی چلسی و آژاکس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا را با صدای یک گزارشگر زن بنام فرنوش جعفری روی آنتن زنده ببرد و دو کارشناس زن نیز این مسابقه را برای شنوندگان تحلیل کند، اما این وعده عملی نشد و احتمالا با دخالت برخی مسوولان لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه هر دو کارشناس این برنامه نیز از چهره های برتر ورزش بانوان ایران محسوب می شدند؛ اردلان کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران و گلاره ناظمی یکی از برترین داوران زن فوتبال و فوتسال جهان...

رادیو ورزش که از چند روز پیش روی این موضوع مانور کرده بود نتوانست یک کار معمولی که مدتهاست در برخی سایت‌های ورزشی شامل حمایت سازمان صداوسیما انجام می‌شود را اجرا کند و یک دیدار اروپایی را با گزارش و کارشناسی زنان پخش نماید. در واقع مدیران رادیو ترجیح دادند این بازی اصلا پخش نشود تا این گزارش زنانه محقق شود.

مجری برنامه در حالی نرسیدن تصاویر این بازی را بهانه عدم پخش آن اعلام کرده بود که جریان مسابقه از شبکه‌های مختلف غیرپولی از جمله شبکه پل ست لهستان با کیفیت اچ دی در حال پخش ماهواره‌ای بود و بعید است تجهیزات صداوسیما برای دریافت تصاویر مسابقه با مشکلی مواجه شده باشد.

به این ترتیب سروصداها، تبلیغات، مصاحبه و پروپاگاندایی که برای رسانه‌ای کردن این واقعه عادی ورزشی و بهره برداری از آن انجام شده بود، بی اثر باقی ماند تا مشخص شود رسانه ملی در روز‌هایی که خانم‌ها از سوی فیفا اجازه ورود به ورزشگاه را دریافت کرده اند، در اجرای کوچکترین سیاست رسانه‌ای خود در بخشی همچون ورزش نیز مختار و صاحب اختیار نیست و کار بجایی کشیده که مدیران اغلب بی کفایت و در حال نزول در این سازمان عریض و طویل، حتی توانایی پیاده کردن ناچیزترین برنامه‌های شان را نیز ندارند.

در حالی که مجریان و گویندگان زن فراوانی در صدای جمهوری اسلامی مشغول فعالیت هستند و برنامه‌های متعددی از اقتصاد و فرهنگ و هنر گرفته تا طنز و ورزش را با صدای خود اجرا می‌کنند، چطور پخش صدای زن هنگام گزارش یک مسابقه فوتبال و یا آنالیز بازی توسط یک کارشناس و مربی ورزیده فوتبال زنان مورددار شده است؟!

این آبروریزی که قطعا در تاریخ صداوسیما و کارنامه مدیران مربوطه ثبت می‌شود، حالا چشمه تازه‌ای از نفوذ جریانی است که هر نوآوری و ترفند مجاز برای جذب مخاطب را نیز بر نمی‌تابد و در این راه دیوار کوتاه مدیران نالایق را مقابل خود می‌بیند. واقعا در تشکیلات بزرگ و غول پیکر صداوسیما کسی نیست از مدیران فعلی رادیو بپرسد؛ شما که اجازه نداشتید در خلال برخی برنامه‌های ورزشی تان در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها کوچکترین حرفی مطرح شود، چگونه یکضرب به سراغ عبور از خط قرمز‌ها و ساختارشکنی‌هایی رفتید که مشخص بود این سیستم فعلی آن را برنمی تابد و به جز مدیریت هیجانی و بدون تفکر نمی‌شود به جایی ربطش داد.

بهتراست صداوسیما تا زمانی که نتوانسته عادی‌ترین مقدمات را برای اجرای برنامه‌های ورزشی توسط زنان فراهم کند، سراغ شعار‌های دهان پرکنی همچون ایجاد «فرصت‌های به اصطلاح برابر با آقایان» برای آن‌ها نباشد.  

مدیرانی همچون میرحسینی که تصور می‌کنند یک شبه و با اقدامات انفجاری می‌توانند پا را از گلیم خود درازتر کرده و در عرضه رسانه‌ای همچون رادیو، دست به ابتکارات اینچنینی بزنند، باید بدانند که این تنها یک آزمون و خطا نیست و عدم توفیق در اجرای چنین برنامه‌هایی موج منفی بزرگی علیه کشور ایجاد خواهد کرد که جمع کردن کاملش تقریبا محال است. بهتر است با برنامه ریزی قبلی و مرحله‌ای پیش رفت و در پشت صحنه اجازه‌های لازم را گرفت تا به این صورت سنگ روی یخ نشد. 

حالا انبوه رسانه های برون مرزی و خارجی که این موضوع را به دستاویزی برای تبعیض سیستماتیک بین زنان و مردان قرار داده اند، در کوتاه ترین زمان ممکن تبلیغات منفی خود را علیه کشور راه انداخته اند و به بهره برداری مشغول اند. پاس گل کم نظیری که مدیر رادیو در اختیارشان قرار داد.

نویسنده: مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده گزارشگر زن تابناک ورزشی صداوسیما رادیو لغو بازی کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت
  • درگذشت مسعود اسکویی گوینده و مجری رادیو
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست