Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:46:00 GMT

کشف 8 قطعه سکه ساسانی در شهرستان بم

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۶۶۸

کشف 8 قطعه سکه ساسانی در شهرستان بم

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از کشف 8 قطعه سکه متعلق به دوره ساسانی در شهرستان بم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید هادی جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حین انجام عملیات خاک برداری و تسطیح اطراف یک قبرستان قدیمی در شهرستان بم 8 قطعه سکه قدیمی نمایان می شود، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی سریع مقامات محلی، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و در محل مستقر می شوند تا از هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو جلوگیری بعمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ادامه تیم کارشناسان باستانشناسی مستقر در پایگاه ثبت جهانی ارگ بم به منطقه مذکور اعزام می شوند، افزود: در بررسی های اولیه مشخص می شود، سکه های مکشوفه متعلق به دوران ساسانی است.

جعفری با تاکید بر اینکه در حال حاضر از انجام هرگونه عملیات عمرانی در منطقه آثار مکشوفه جلوگیری شده است، تصریح کرد: طبق گزارش اولیه کارشناسان باستانشناسی منطقه مذکور فاقد اثر تاریخی و محوطه باستانی است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بررسی ها و تکمیل گزارش نهایی هیچ فعالیت عمرانی در منطقه انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت 24 ساعته در این منطقه مستقر می باشند تا از انجام هرگونه تخریب و یا حفاری غیرمجاز احتمالی جلوگیری شود.

 

 

بیشتر بخوانید: قرآن خطی ترکان خاتون در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد درخت چنار معزآباد شهرستان کهنوج ثبت ملی شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان باستانی خاک گردشگری و صنایع دستی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیا بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6092174

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان