Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@11:20:56 GMT

اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۶۸۷

اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی در لرستان

معاون زراعت و مدیر پروژه ارتقاء امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح افزایش تولیدات کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی در روستاهای استان خبرداد وگفت: توسعه روستاها بستر کاهش مهاجرت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « جواد وفابخش» امروز(2 آبان) در کمیته مشورتی ارتقاء امنیت غذایی که در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: به حمد الله استان لرستان ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی و باغذاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون زراعت و مدیر پروژه ارتقاء امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: بهره برداری بهینه از ظرفیت های حوزه کشاورزی استان بستر رشد و توسعه استان و تقویت فرصت اشتغال روستایی است.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و ایجچاد زنجیزه تولید محصولات کشاورزی، ابراز کرد: ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی ارزش افزوده را بیشتر باعث افزایش توسعه روستایی و کاهش مهاجرت می‎شود.

 

وفابخش با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی در استان، افزود: این پروژه از جمله طرح هایی است که از سه سال قبل با کمک موسسات بین المللی و تحقیقات داخلی در کشور شروع شده است.

 

وی بیان کرد: به حمد الله کشاورزان لرستانی از پروژه ارتقای امنیت غذایی از این طرح استقبال خوبی داشتند و امیدواریم در زمان باقی مانده به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 

وفابخش، خاطرنشان کرد: از مهم ترین اهداف این طرح ارتقای امنیت غذایی و افزایش ۲۵ درصدی تولیدات کشاورزی در منطقه است.

 

وی اضافه کرد: جهت تحقق اهداق این طرح تکنیک ها و روش های تولید محصولات بر اساس مقتضیات مکانی و شرایط آب و هوای منطقه به کشاورزان ارائه می شود.

 

مدیر پروژه ارتقاء امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از استفاده از آب سبز به عنوان یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و دولت خبرداد وبیان کرد: آب سبز  منبعی حیاتی برای رسیدن به اهداف و ارتقاء امنیت غذایی کشور خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه آب سبز در مناطق غربی کشور بویژه استان لرستان به خوبی وجود دارد، افزود: استفاده از این منبع می تواند بستری برای ارتقای کشاورزی، استفاده مطلوب از اراضی حاصلخیز و کاهش فشار بر روی منابع آب زیرزمینی شود.

 

وفابخش با اشاره به اینکه حدود ۷۷ درصد اراضی لرستان دیم می باشد اظهار کرد این امر نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای استان برای ارتقاء امنیت غذایی و کمک به  افزایش تولیدات کشاورزی در این استان وجود دارد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مسجد اربعین ۹۸ روزنامه اصفهان امنیت غذایی اراضی کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه، با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کارگروه امنیت غذا و تغذیه برگزار شد، گفت: به دستور رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تأمین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت ۲ ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

وی افزود: در سال جاری فرصت طلایی حاصل شده است که با توجه به رهنمودهای ریاست جمهوری، موضوعات مرتبط با قرار گرفتن غذای سالم در سفره مردم، اهتمام و تشریک مساعی در همه دستگاه‌های ذی نقش صورت پذیرد.

به گفته مطلق، «امنیت غذایی و غذای سالم» در اولویت برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

کد خبر 6097588 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان