Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب فقط از طریق این لینک باشد).

______________________________________

نام کتاب: مغازه خودکشی

نام نویسنده/ مترجم: ژان تولی/ احسان کرم ویسی

پیشنهاد دهنده: سمیرا پیلتن

ناشر:  چشمه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

رمان مغازه خودکشی از درخشان‌ترین آثار فانتزی سیاهی است که در دو دهه گذشته در جهان نوشته شده است. در سراسر کتاب حضور متراکم مرگ وجود دارد و در مقابل تلاش برای ساختن امید به زندگی، نبردی نمادین و مملو از شوخی‌های ظریف را به وجود آورده است که در نهایت قرار است خواننده را میخ‌کوب کند.

این رمان درباره خانواده تواچ و کسب‌وکار منحصربه‌فرد آن‌هاست. خانواده تواچ مغازه‌ای با این شعار دارند: «آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید.» مغازه آن‌ها که مغازه خودکشی نام دارد، به افرادی که قصد خودکشی دارند خدمات ارائه می‌دهد. خانواده تواچ حتی به مشتریان خود مشاوره خودکشی هم می‌دهند و انواع و اقسام روش‌های مختلف برای پایان دادن به زندگی فلاکت‌بارشان را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند.

____________________________________________

نام کتاب: راسپوتین،  ابلیس یا قدیس

نام نویسنده/ مترجم: ادوارد راژینسکی/ بیژن اشتری

پیشنهاد دهنده: مصطفی

ناشر:  ثالث

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

«عالی... روایت این که چگونه آریستو کرات ها راسپوتین را نابود کردند، و چگونه راسپوتین سرانجام آریستوکراسی را نابود کرد... کتاب آن چنان خواندنی است که زمین گذاشتنش ناممکن است.» ساندی تلگراف «گریگوری راسپوتین، دهقان روسی و راهب تقریبا کم سوادی بود که نفوذ فوق العاده ای بر نیکالای و آلکساندرا، آخرین تزار و ملکه روسیه، اعمال کرد.

شرب خمرهای افراطی و روابط جنسی عنان گسیخته اش و نیز پخش این شایعه که جاسوس آلمان است سرانجام به کشته شدنش در دسامبر 1916 منجر شد. راژینسکی در این کتاب پرده از روابط احساسی و عاطفی میان ملکه و راسپوتین برمی دارد، و تاثیر راسپوتین را بر تزار، به ویژه در حین جنگ فاجعه بار روسیه علیه آلمان، آشکار می کند. او همچنین پرتو تازه ای بر ماجرای عجیب قتل راسپوتین در کاخ یوسوپف می افکند. در این زندگینامه برجسته، ادوارد راژینسکی، راسپوتین را در برابر چشمان خوانندگان کتاب از نو زنده می کند... این یک زندگینامه خیره کننده، بسیار عالی و کاملا دقیق و روشنگر است.»

_____________________________________

نام کتاب: جعبه سیاه نویسنده

نام نویسنده/ مترجم: عبدالمجید نجفی

پیشنهاد دهنده: سید محمد مهدی شهیدی

ناشر:  قدیانی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

در ديباچه داستان آمده «دنياي واقعي وجود ندارد، اين ماييم که سازنده آنيم».

جلال صفّاري نويسنده‌اي است که عصر يک روز باراني سوار هواپيما مي شود. او به جاي رسيدن به خانه نقلي اش در شهرستان از باغ-پانسيوني با معماري شگفت انگيز سر در مي آورد.

در محل سرسبز جديد ،زمان و مکان او يکي مي شوند و نويسنده موقعيت هاي غريبي را تجربه مي کند.رمان"جعبه سياه نويسنده"هرچند داستاني فلسفي نيست امّا با داستاني کردن پرسش هاي وجودي که از ديرباز ذهن بشر را به خود مشغول ساخته، به فضاهاي تازه اي پرداخته است.

خواننده اين رمان براي پي بردن به معمّاها و اسرار هستي شناسي ذهن راوي بايستي تا آخرين سطر صبوري سالکانه به خرج دهد و در خاتمه، خود را شخصيّت اصلي داستان باز يابد.

_____________________________________

نام کتاب: نامیرا

نام نویسنده/ مترجم: صادق کرمیار

پیشنهاد دهنده: نرگس( کارشناسی ارشد-کارمند)

ناشر:

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کربلا اثرگذارترین واقعه‌ی تاریخ اسلام شیعی و است بیش از ۱۴ قرن از این رخداد سربلندی و مردانگی می‌گذرد اما هنوز هم می‌توان از این واقعه بسیار آموخت. آنچه واقعه کربلا را رقم زد و نامیراترین مرد تاریخ را به قتل‌گاه برد خیانت مردمانی بود که ادعای دوستی داشتند. چه چیزی بزرگان کوفه را به این‌‌جا کشاند که دستشان به خون نوه‌ی پیامبر آلوده شود؟ نامیرا به زیبایی کوفه را پیش از کربلا روایت می‌کند و فضای پر شک و تردید را به تصویر می‌کشد.

______________________________________

نام کتاب: وای بر مغلوب

نام نویسنده/ مترجم: غلامحسین ساعدی

پیشنهاد دهنده: محسن دشتی

ناشر:  نگاه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

وای بر مغلوب نمایش نامه ای است که در سه پرده به اجرا در می آید .شخصیت های نمایش عبارت اند از :((خانم))، ((سکینه))، ((خدیجه))، ((سودابه))، ((سوسن)) و((پسر عمو)) .اولین صحنه با حضور((خانم)) آغاز می شود .به دنبال او((سکینه)) و ((خدیجه))، و خدمتکار پیر وارد می شوند .((خانم)) عصبانی است و با ناسزا گفتن به بچه های محل و تهدید آن ها باعث وحشت((خدیجه)) و((سکینه)) می شود .((خانم)) پیرزنی است روانی که پس از مرگ همسرش به اطرافیان خود مشکوک شده است .او احساس می کند، بچه ها می خواهند او را اذیت کنند ;از این رو تصمیم می گیرد با سنگ به آن ها حمله کند .((سکینه)) و((خدیجه)) او را منصرف می سازند تا این که ((پسر عمو)) وارد می شود .این بار((خانم)) او را قاتل همسرش می داند و با او به خشونت رفتار می کند .سرانجام پس از مدتی گفت و گو با((پسر عمو)) به اسراری پی می برد که ....

______________________________________

نام کتاب: نفحات نفت

نام نویسنده/ مترجم: رضا امیرخانی

پیشنهاد دهنده: حسن خانی ( تهران)

ناشر: افق

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

رضا امیرخانی نویسنده ای پایبند به اصول خود است. با این همه، آثار داستانی و حتی غیرداستانی او با استقبال شگفت اقشار گوناگون خوانندگان روبه رو شده اند. شاید راز علاقه ی مردم، در صداقتی باشد که با قلم هنرمندانه ی او عجین است.

شنیده ام که ستاره ی دریایی اگر بازوش زیر سنگ گیر بیافتد، از خیر بازو می گذرد و آن را قطع می کند. اما این مال وقتی است که ستاره بیم داشته باشد از خطر... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی کند! و این گونه، اقتصاد دولتی و مدیر سه لتی ساخته می شود.

مدیر نفتی چیزی به اسم افق در ذهن اش وجود ندارد. وقتی ارزیابی وجود نداشته باشد، حرکت بی معنا می شود و وقتی حرکت بی معنا شد، افق نیز.

______________________________________

نام کتاب: جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند

نام نویسنده/ مترجم: چارلز مسنجر/ منوچهر پزشک

پیشنهاد دهنده:  -

ناشر: ققنوس

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

«جنگ هایی که دنیا را تغییر دادند» نوشته چارلز مسنجر و ترجمه منوچهر پزشک ، در فصل هایی مانند «جنگ بزرگ پلوپونزی»، «جنگ داخلی روم»، «فتح مکزیک به دست اسپانیا»، «جنگ استقلال آمریکا»، «جنگ داخلی آمریکا»، «جنگ جهانی اول»، «جنگ جهانی دوم»، «جنگ سرد»، «جنگ شش روزه»، «جنگ با تروریسم» و... نوشته شده است.

 پشت جلد کتاب آمده است: «جنگ ها از آغاز تاریخ گریبانگیر بشر بوده و این سخنی کاملا صحیح است که در هیچ لحظه از زمان جهان یکپارچه در صلح به سر نبرده است. همه جنگ ها سیر تاریخ را تغییر می دهند و این مجموعه که شرح موجز 25 نبرد رخ داده از سده پنجم پیش از میلاد تا زمان حاضر را در بر دارد ، گویای این واقعیت است.»

این کتاب نوشته یک افسر بازنشسته ارتش انگلستان است که حدود 25 جنگ بزرگ دنیا را در این کتاب گردآوری کرده است. جنگ های مورد نظر هم از سال 341 پیش از میلاد شروع می شوند و تا اسکندر، جنگ داخلی روم، جنگ مغول ها در چین، سقوط قسطنطنیه، جنگ های صلیبی، فتح مکزیک به دست اسپانیایی ها، فتح هند به دست بابر، جنگ داخلی ژاپن، جنگ 30 ساله اروپا، جنگ های استقلال آمریکا و ... پیش می آید. جنگ هایی که در این کتاب درباره شان نوشته شده است، به ترتیب تاریخ وقوعشان مرتب شده و مطالب کتاب هم به این ترتیب پیش می آید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معرفی کتاب عصر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

????اگر دیگران مطالعه نمی کنند ؛ تو شروع کن به خواندن   ????اگر دیگران تن پروری می کنند ؛ تو شروع کن به ورزش روزانه   ????اگر دیگران درگیر غر زدن درباره امروز هستند ؛ تو شروع کن به برنامه ریزی برای فردا   ????اگر دیگران از جلو رفتن می ترسند ؛ تو شروع کن به ریسک کردن   ????اگر دیگران فقر را تقدیر خود می دانند ؛ تو شروع کن به ثروتمند سازی ذهنت و سپس تدبیر و تلاش   ????اگر دیگران می خزند ؛ تو راه برو و  ????اگر دیگران راه می روند : تو پرواز کن ... اوج که گرفتی، همه چیز متفاوت می شود، حتی زاویه دیدت به دنیا.     ????????????   ????ما در "کی و چی" به طور علمی درباره روان شناسی ثروت با شما صحبت خواهیم کرد تا ذهنیت ثروتمند در شما ایجاد شود و در کنار آن، "تدبیر و تلاش" مان را در حوزه ارزهای دیجیتال متمرکز کرده ایم و به شما روش کار در این بازار و سودآوری از آن را یاد می دهیم.   ????عضویت در کانال آموزشی رایگان "کی و چی"  ???????????? @keyochiedu    ????"کی و چی" به شما می گوید کِی ، چی بخرید و کِی ، چی بفروشید تا سود کنید. ???? @keyochi کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها