Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دعوت مرکز شرق شناسی و ایران شناسی در دانشگاه ورشو کارگاه آموزشی با موضوع آیین های سنتی و عزاداری بوشهری و اجرای عزاداری بوشهری در مرکز فرهنگی هنری پراگا توسط گروه فرهنگی و هنری هومهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی آیین های سنتی عزاداری بوشهر با حضور رئیس و دانشجویان رشته ایران شناسی دانشگاه ملی ورشو و اعضای گروه فرهنگی هنری هومهر، با استقبال دانشجویان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه مهدی جلالی مدیر گروه فرهنگی هنری هومهر موضوع تعزیه و سابقه آن در بوشهر و سازهای مورد استفاده در آیین سنتی عزاداری بوشهر و همچنین اهداف و رویکردهای فرهنگی هنری گروه هومهر را در سفر به لهستان بیان کرد.

در ادامه کریم آبادی کارشناس هنرهای نمایشی و از اعضای گروه فرهنگی هنری هومهر ویژگی ها و روش های آیین موسیقی تعزیت حسینی در بوشهر را تشریح کرد.

پس از پایان توضیحات هنرمندان بوشهری اعضای گروه فرهنگی هنری هومهر به سوالات دانشجویان و رئیس مرکز شرق شناسی دانشگاه ورشو پاسخ دادند و رئیس مرکز شرق شناسی و ایران شناسی دانشگاه ملی ورشو هدایایی به رسم یادبود به مدیر گروه هومهر اهدا کرد.

اجرای نمایش عشق اعلی و عزاداری بوشهری در مرکز فرهنگی پراگا ورشو

گروه فرهنگی هنری هومهر در چهارمین روز از اجراهای خود در شهر ورشو لهستان در مرکز فرهنگی هنری پراگا به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه ویژه برنامه‌های طرح تجلی حقیقت گروه فرهنگی هنری هومهر در مرکز فرهنگی هنری پراگا از مراکز مهم و شناخته شده شهر ورشو به اجرای نمایش و آیین سنتی عزاداری بوشهر پرداخت.

در این برنامه که با حضور مهمانان لهستانی و سایر کشورها برگزار شد ابتدا نمایش "عشق اعلی" به کارگردانی مهدی جلالی و با بازی احمدرضا قربانی در نقش راهب و مهدی ضیغمی نژاد در نقش خود خولی روی صحنه رفت.

در ادامه آیین سنج و دمام زنی بوشهری توسط هنرمندان بوشهری اجرا شد و پایان بخش این مراسم اجرای آیین موسیقی تعزیت حسینی همراه با نوحه های معروف بوشهر بود که مورد توجه ویژه تماشاگران قرار گرفت.

در پایان این مراسم تماشاگران لهستانی از اجرای گروه فرهنگی هنری هومر ابراز رضایت کرده و برای دقایقی به صورت ایستاده هنرمندان بوشهری را تشویق کردند، همچنین در حاشیه این مراسم از تماشاگران لهستانی با «رنگینگ» از غذاهای محلی و سنتی بوشهر که توسط هنرمندان بوشهری تهیه شده بود پذیرایی شد.

گروه فرهنگی هنری هومهر فردا و در آخرین روز اجرای ویژه برنامه طرح تجلی حقیقت در موزه آسیا و پاسیفیک شهر ورشو لهستان به اجرای برنامه خواهد پرداخت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود