Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: با اجرای اولین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس هزار دانش آموز همدانی دوره های سواد فضای مجازی را سپری می‌کنند. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیش از ظهر امروز سرهنگ علی بقائی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس ویژه دانش آموزان، معلمان و والدین  اظهار داشت: این طرح از ابتدای آبان ماه تا 20 بهمن ماه امسال برگزار شده و 6 هزار دانش آموز به همراه 6 هزار نفر از والدین تحت آموزش‌های سواد فضای مجازی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اجرای این طرح ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است تا ما بتوانیم با افزایش تعاملات خود با آموزش و پرورش بینش ومهارت دبیران، دانش‌آموزان و والدین آنها را در عرصه مهم فضای مجازی افرایش دهیم.  

آیت‌الله خاتمی: چرا اینترنت بومی ‌اجرایی نمی‌شود؟/مسئولان نگذارند فضای مجازی قتلگاه ‌جوانان شودگفت‌وگوی خوا‌ندنی‌ تسنیم با برگزیده کنکور 98؛ فضای مجازی تلف‌کننده وقت استهک فکری و احساسی در فضای مجازی

 فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود، ابراز کرد: امروز استفاده صحیح از فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است چرا که این محیط آسیب‌ها و فرصت‌های بسیاری دارد.

بقایی با اشاره به وقوع انواع تخلفات، کلاهبرداری‌ها و نشر اکاذیب در فضای مجازی، تصریح کرد: تا دانش خود در عرصه فضای مجازی را بالا نبریم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و یا اینکه تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

24 درصد از مدارس متوسطه همدان دوره‌های مهارت آموزی را سپری کردند

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان نیز با بیان اینکه پیش تنها توانایی خواندن و نوشتن سواد محسوب می‌شود اما امروز این تعریف تغییر کرده است، عنوان کرد: در اوایل قرن 21 سازمان یونسکو با اعلام 12 مولفه تغییری در معنای داشتن سواد ایجاد کرد.

وی افزود: داشتن مهارت‌های عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، تربیتی، رایانه‌ای، سلامت، قومیت و نژاد، محیط زیست و علمی دانشگاهی تعریف جدید سواد در فضای بین المللی است.

بحیرایی ابراز کرد: فضای مجازی برای ما هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود چرا که مخاطبان اصلی این فضا را 125 هزار دانش آموز 12 تا 17 در استان همدان تشکیل می‌دهند که در پایه‌های هفتم تا دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: لازم است ما برای مدیریت فضای مجازی برنامه‌های منسجم دستگاهی و فرا دستگاهی طراحی کنیم تا بتوانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با اتکا به اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این راستا سال گذشته 24 درصد از مدارس متوسطه  استان در عرصه مهارت آموزی دوره‌های لازم را گذرانده و امسال نیز 18 مدرسه شبانه روزی استان در حال گذراندن دوره‌های مهارت آموزی هستند.

انتهای پیام/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هنرستان‌ها توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین، گفت: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

وی افزود: معلم اول، خداوند باری‌تعالی است که به پیامبر اکرم (ص) علم و کتاب قرآن عطا فرمود و در قرآن (سوره جمعه) به شایستگی به عظمت مقام معلم اشاره می‌کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همچنین جایگاه والای معلمان با روایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند؛ هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده، قابل تبیین است.

وی اضافه کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌وپرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌وپرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نقش و حضور خیرین در ساخت مدارس بی‌بدیل و ارزشمند بوده و قابل تقدیر است گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

کد خبر 6090304

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد