Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در پنجمین مراسم سوگواره‌ی "محرم ایران زمین" با تاکید بر اهمیت وظایف اجتماعی بانک‌ها گفت:: ما در برگزاری این سوگواره که به پنجمین سال اجرا رسیده است سعی کردیم، در پی انجام مسئولیت اجتماعی خود در حوزه فرهنگ و هنر با ثبت تصاویر از مراسم سوگواری بزرگان دین و ثبت اثر فرهنگی دینی گامی موثر برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور استادان حوزه عکاسی از جمله استاد فروتن و استاد مرادی در عرصه داوری آثار، افزود: تلاش کردیم تا در اجرای این مسابقه از قالب‌ها سنتی بیرون بیاییم و توانستیم با بهره مندی از هنر و تجارب داوران حوزه عکاسی این اتفاق را رقم بزنیم و با نگاهی منعطف و به دور از سختگیری راه را برای حضور تمام عکاسان از تمام استان‌های کشور هموار کردیم تا این نمایشگاه دایر شود و مردم ببینند و قضاوت کنند و روایت کنند.

در ادامه مراسم محسن سلیمانی، مدیر هنر‌های تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برگزاری این برنامه هنری توانست این سوگواره را به عنوان هنری شهری در دید عموم قرار دهد. می‌توانستیم مانند دوره نخست آثار را در یکی از گالری‌ها در فرهنگسرا‌ها نمایش دهیم، اما برای این که بتوانیم طیف گسترده تری از شهروندان را در جریان این سوگواره قرار دهیم ایوان انتظارایستگاه مترو میدان حضرت، ولی عصر (عج) را انتخاب کردیم که خوشبختانه مورد استقبال معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت بهره برداری مترو قرار گرفت.

سلیمانی در پایان سخنانش حضور عکاسان از تمام استان‌های کشور را امری قابل تامل خواند و افزود: برگزاری این سوگواره نشان داد که نمایش هنر عکاسان از به تصویر کشیدن مراسم شهر و منطقه زیستی شان از سوگواری‌ها این پیام را دارد که بر خلاف نگاه بسیاری از هنرمندان ایران تنها تهران نیست.

غلامرضا کاظمی دینان، استاد ارتباطات یکی از مدعوین این مراسم نیز با اشاره به مسوولیت اجتماعی ارگان‌های برگزار کننده این سوگواره گفت: خلاقیت در برگزاری این برنامه هنری و فرهنگی فراتر از وظیفه ارگان‌های برگزار کننده و در راستای اهمیت مسوولیت اجتماعی آن‌ها است.

وی همچنین در اهمیت برگزاری این سوگواره‌ی عاشورایی افزود: عکاسان شرکت کننده با دوربین شان که رسانه‌ی آن هاست ما را وصل کرده اند به مراسم، تجمعات و سوگواری‌های محل زندگی شان که اگر دقت کنیم پیام‌های زیادی را در بر دارد. در واقع امام حسین (ع) نیز با رفتن به کربلا و ایجاد عاشورا یک ارتباط موثر را رقم زدند که تا کنون ادامه دارد.

 لازم به ذکر است مراسم پنجمین سوگواره‌ی " محرم ایران زمین" چهارشنبه ۱ آبان ۹۸ از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو و بانک ایران زمین و به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو در ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت، ولی عصر (عج) با حضور استادان و داوران حوزه عکاسی، مدیران و مسوولان حوزه فرهنگی و شهری، مسوولان بان ایران زمین برگزار شد. در ضمن نمایشگاه پنجمین سوگواره‌ی " محرم ایران زمین" تا ۹ آبان ماه ۹۸ پذیرای بازدید کنندگان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک ایران زمین عکاسان حوزه فرهنگی محرم ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است