Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان از منابع آبی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها و نیازهای بشری یاد کرد و گفت: استان سمنان یک استان معین برای تهران و مراکز مهم جمعیتی پیرامونی آن است و هرگونه تهدید در این استان ، در مواقع بحرانی دیگر استان‌ها را نیز تحت‌شعاع قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا-ایرج کارخایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: از آنجا که سمنان یک استان معین برای پایتخت و چند استان بزرگ است اگر چنانچه این استان در شرایط خطر و بحران، خود با مشکل و بحران روبرو باشد نمی‌تواند در مواقع بحرانی پذیرای سرریزجمعیتی تهران و هشت استان مجاور خود باشد و بدیهی است چنانچه خود با بحران روبرو باشد نمی‌تواند در مواقع ضروری به یاری و کمک دیگر استان‌ها بشتابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حفاظت از منابع آبی در دسترس را امری حیاتی خواند و افزود: حفاظت از تجهیزات و تاسیسات آبی موجود به عنوان یک ضرورت در راستای مقابله با تهدیدات زیستی در دستور کار پدافندغیرعامل استان است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان به اهمیت روزافزون پدافندغیرعامل اشاره و تصریح کرد: براساس قانون از این پس برای اجرایی شدن همه طرح‌ها و پروژه‌های شهری، روستایی و عشایری، زیرساختی، زیربنایی و...باید از این اداره کل استعلام صورت گیرد تا پیوست پدافندغیرعاملی آن مدنظر قرار گیرد.

اجرای 350 عنوان برنامه در هفته پدافند غیر عامل

وی با اشاره به در پیش بودن هفته پدافندغیرعامل از پیش‌بینی بیش از 350 عنوان برنامه برای این هفته در استان خبر داد و اضافه کرد: این برنامه‌ها در سه سطح استانی، شهرستانی و در سطح دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

کارخایی از برگزاری بیش از 50 رزمایش و مانور در سطح استان به همین مناسبت خبر داد و گفت: این رزمایش‌ها در حوزه‌های سایبری، شیمیایی، زیستی و....در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی از آغاز برنامه‌های این هفته با ویژه برنامه‌ای در هنرستان فامیلی سمنان با حضور سردار مهدی‌پور معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور خبر داد و افزود: برگزاری صبحگاه مشترک، برپایی نمایشگاهی از تجهیزات خدماتی شهرداری و آتش‌نشانی، مانور سایبری و...از دیگر برنامه‌های این ویژه برنامه است که در اولین روز از هفته پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد. ضمن اینکه برنامه‌های مشابهی نیز با حضور فرمانداران در یکی از مدارس شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه‌ها، مانور تخلیه اضطراری در شاهرود، نمایشگاه عکس و پوستر، رزمایش‌های سایبری، زیستی، شیمایی، کالبدی، مردم‌محور، بیوتروریسم و تروریستی ، تشکیل شورای پدافندغیرعامل استان و کارگروه‌های دوازده‌گانه، دیدار با ائمه جمعه، پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات ورزشی، رزمایش سطح a شرکت گاز که با حضور هشت استان در سمنان برگزار خواهد شد،نمایشگاه کاریکاتور، مسابقات فرهنگی و هنری، مانور اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها و..از دیگر برنامه‌های استان در این هفته است.

تاب‌آوری 85درصدی زیرساخت‌های سایبری استان در مقابل حملات احتمالی

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاب‌آوری زیرساخت‌های سایبری استان در مقابل حملات احتمالی گفت: از آنجا که استان سمنان از زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های سایبری برخوردار است تاب‌آوری استان در این بخش بیش از 85 درصد و فراتر از میانگین کشوری است.

این مدیر مسوول با بیان اینکه استان سمنان تقریبا مشکل چندانی در بحث حملات سایبری ندارد ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته الزامات پدافندغیرعامل در این حوزه به خوبی رعایت شده است ضمن اینکه استان سمنان از استان‌های پیشرو در این بخش است و از زیرساخت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع پدافندغیرعامل استان اظهار کرد: این طرح خوشبختانه بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تدوین و تصویب آن استان سمنان از مزایای یک سند معتبر که چشم‌اندازهای این حوزه را فراروی مسوولان ترسیم می‌کند برخوردار خواهد شد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان ادامه داد: در این سند علاوه بر شناسایی و معرفی مشکلات، موانع و تهیدیدات پیش روی استان در حوزه‌های مختلف، راهکارهای رویارویی با این تهدیدات نیز تدوین و ارائه شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با مهمترین تهدیدات فراروی استان در حوزه‌های چندگانه پدافندغیرعامل گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در این بخش تهدیدات زیستی است چرا که استان سمنان به عنوان یکی از پهناورترین استان‌های کشور دارای مبادی ورودی‌ و خروجی‌ متعددی است و به واسطه همجواری با هشت استان بزرگ و پرجمعیت ورود و خروج و نقل و انتقال کالاها در آن به سهولت انجام و همین در کنار قرار گرفتن استان بر سر راه عبور پرندگان مهاجر و...می‌تواند استان را در حوزه زیستی با خطراتی روبرو کند بنابراین بستن و انسداد راه‌ها و بسترهای این تهدیدات امر مهم و ضروری است که البته از سوی استان پیگیری و رصد می‌شود.

دبیر شورای پدافندغیرعامل استان از تهدیدات شیمیایی و تهدیدات سایبری به عنوان دو تهدید بالقوه دیگر در این بخش نام برد و گفت: پدافندغیرعامل استان در همین راستا کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی برگزار کرده است ضمن اینکه مخاطرات و تهدیدات احتمالی این حوزه از سوی استان شناسایی و به مسوولان ذی‌ربط گوشزد شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه تاکید و تصریح کرد: هیچ کاری بدون همراهی و مشارکت مردم به سرانجام نخواهد رسید و از این رو پدافند غیرعامل استان همواره به دنبال زمینه‌سازی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پدافند غيرعامل حملات سایبری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ «الهامی» با بیان اینکه عملیات وعده صادق، اقتدار نظام را به نمایش گذاشت، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند