Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: به توافق اولیه رسیده ایم که اخذ و شمارش آرا در ۱۴۰ شهر نیز الکترونیکی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر پنجشنبه در حاشیه اختتامیه همایش استانداران سراسر کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین قسمت انتخابات احراز هویت است و بیشترین تخلفات در این بخش رخ می‌دهد از این رو  با شورای نگهبان به توافق رسیدیم که از سیستم الکترونیکی برای این بخش استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین به توافق اولیه رسیده ایم که اخذ و شمارش آرا در  ۱۴۰ شهر نیز الکترونیکی باشد،همچنین بیش از ۸۵ درصد انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که با این اقدام ۹۰ درصد از تخلفات انتخاباتی به صفر می‌رسد.

وزیر کشور گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و با شکوه صورت گرفته است و قانون محور و ملاک خواهد بود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگ کردن دستگاه های مختلف در برگزاری انتخابات از وظایف وزرات کشور و استانداران است افزود: استانداران نقش مهمی در برگزاری انتخابات امن و سالم دارند لذا در همایش استانداران در مشهد نکات لازم در این خصوص مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد: به رغم وجود تحریم ها آمار اشتغال و صادرات از رشد خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است و اشتغال صادرات نشان دهنده رشد موثر در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ است که نتیجه تلاش دستگاه های اجرایی و استانداری هاست.


پولهای نامشخص برای انتخابات مساله ساز است
وزیر کشور در خصوص ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات نیز گفت: پول با هر منشا نامعلوم و نامشخصی که وارد انتخابات و هر جریان سیاسی شود می تواند مشکل ایجاد کند.
رحمانی فضلی افزود: برای جلوگیری از این مهم لایحه ای توسط دولت و وزارت کشور تهیه و به مجلس ارسال شده است که بر اساس آن هر فردی که در انتخابات نامزد می شود باید صورت مالی داشته و منابع، محل و مسیر درآمدش مشخص باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر قانون خاصی برای مقابله با ورود پول‌های نامشخص به عرصه انتخابات نداریم اما این به معنای بسته بودن دست در حوزه نظارت نیست و هر گروه و حزبی گزارشی از ورود پولهایی با منشا نامشخص و منابع نامناسب در انتخابات ارائه دهند در محاکم بدان رسیدگی می‌شود.
او اضافه کرد: قانون را در مقوله انتخابات قانون اجرا می کنیم و با شورای نگهبان هم همکاری جدی داریم و بنا بر این است که از هیچ محلی در هیچ مرحله ای حقی از کسی ضایع نشود از این رو شخصا شکایات را پیگیری می‌کنم.

 

تامین نقدینگی برای شرکت پدیده

وزیر کشور در خصوص پروژه پدیده شاندیز نیز گفت: روزی که پرونده پدیده به وزارت کشور واگذار شد اشکالات متعددی در مواردی نظیر فروش سهام، تصرفات، تراکم و بدهی های زیاد وجود داشت و زحمات زیادی برای حل و فصل پرونده پدیده توسط دستگاه قضا و مدیران استانی و کشوری کشیده شد.

رحمانی فضلی افزود: هم اینک فعالیت این شرکت آغاز شده است ولی موضوع تامین نقدینگی این شرکت مطرح است و اخیرا نشست هایی در سطح ملی برگزار و مقرر شده است یکی از بانک‌ها برای این پروژه تامین مالی کند تا کارهایش پیش برود.
همایش دو روزه استانداران سراسر کشور در مشهد با  حضور وزیر کشور و معاونانش از دیروز در قالب برپایی سه کمیسیون تخصصی برگزار شد.
عنوان کمیسیون‌های تخصصی این همایش "کمیسیون سیاسی، انتخابات و اجتماعی، کمیسیون تخصصی امنیتی و مدیریت بحران و کمیسیون تخصصی توسعه و مدیریت منابع اقتصادی و عمرانی" بود.

 

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی مشخص شد نظر شورای نگهبان در لایحه پالرمو تامین شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سهام شورای نگهبان مدیریت بحران برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.    این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.   ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»   در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.   کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.   محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد، گفته «برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.»   بیشتر بخوانید انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی   آقای اسلامی افزوده که برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا «اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.»   سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته «در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.»

دیگر خبرها

  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور