Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:00:42 GMT

شورای دانش آموزی، تمرین مردم سالاری دینی است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۶۴۳۰

شورای دانش آموزی، تمرین مردم سالاری دینی است

اسماعیل بایبوردی از مشارکت ۱۸ هزار دانش آموز واجد شرایط در انتخابات شوراهای دانش آموزی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر «اسماعیل بایبوردی» در حاشیه انتخابات شورای دانش آموزی دبیرستان دخترانه آیت الله کاشانی آران و بیدگل گفت: شوراهای دانش آموزی مدارس، نوعی تمرین مردم سالاری دینی و جامعه پذیر کردن دانش آموزان در عرصه های سیاسی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل ایجاد روحیه مشارکت دانش آموزان در پذیرفتن مسئولیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را یکی از اهداف انتخابات شورای دانش آموزی دانست و گفت: شوراهای دانش آموزی به مثابه هیئت های اندیشه ورز و اتاق فکر به صورت غیرمستقیم، اجازه مطالبه گری و پرسش گری را به دانش آموزان می دهند.

 

دکتر بایبوردی مشارکت دانش آموزان در انتخابات شورای دانش آموزی در آران و بیدگل را پرشور خواند و گفت: ۱۸ هزار دانش آموز واجد شرایط در انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۳۰ آموزشگاه و مدرسه شهرستان آران و بیدگل برای انتخاب ۹۰۰ نفر عضو شوراهای دانش آموزی مدارس در پای صندوق های اخذ رأی حاضر شدند./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد روزنامه اربعین ۹۸ فرماندار آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل انتخابات شورای دانش آموزی شورای دانش آموزی آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است

بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از همراهی نماینده ولی فقیه در استان با برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: از مهمترین اهداف نظام آموزشی در کنار آموزش مفاهیم درسی، تربیت همه بعدی شخصیت دانش آموزان بویژه تربیت دینی و اخلاقی فرزندان جامعه است.

وی افزود: همه معلمان در هر رشته و مقطع تحصیلی رسالت آموزش و پرورش دانش‌آموزان را همزمان بر عهده دارند و در هر دو مقوله نقش آفرینی کرده و می‌کنند. 
بروشکی گفت: پس از پدر و مادر همه آحاد جامعه مدیون قشر فرهیخته فرهنگی و معلمان بوده و خواهند بود؛ چراکه نقش الگویی معلم در ذهن و فکر و شخصیت دانش آموز تاثیرگذار و عمیق است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: رسالت خطیر و سترگ معلم در مسیر پویایی و رشد و بالندگی دانش آموز امری بی بدیل و ماندگار است که هیچ شخص و فرد دیگری این نقش را نمی تواند به زیبایی معلم ایفا نماید.
بروشکی بیان داشت: جنس کار معلم آغشته و عجین با مهر و عاطفه و نوع دوستی است و مخاطب او انسانی است که خداوند لقب اشرف مخلوقات را به وی داده است؛ از همین روی هنر مقدس معلمی برگرفته از عشق و علاقه و محبت به فرزندان معصوم جامعه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند