Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:41:34 GMT

۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۶۶۹۶

۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور که در مشهد برگزار شده بود، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال شاهد سفری امن، سالم و مطلوب در اربعین حسینی بودیم.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی از سفر اربعین برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر در سال‌های آینده انجام شد، افزود: همچنین ارزیابی از مجموع استانداری‌های سراسر کشوردر حوزه امنیت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در این ایام صورت گرفت.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه مسئله مهم انتخابات را در چندماه آینده پیش رو داریم، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی همایش دو روزه استانداران سراسر در مشهد موضوع انتخابات بود، تا با برنامه‌ریزی دقیق شاهد برگزاری انتخابات در فضایی امن، باشکوه و قانونی باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در این حوزه نظرات جمع‌بندی شده است، گفت: استانداران و فرمانداران اصلی‌ترین وظیفه اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های نظام را بر عهده دارند لذا باید با برنامه ریزی دقیق برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات سعی کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه تحریم‌ها و مقابله با آن اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شده است، ادامه داد: آمارها در حوزه اشتغال، اقتصاد و.. نشان دهنده رشد مناسب نسبت به سال ۹۷ است.

رحمانی فضلی در خصوص برگزاری انتخابات، ابراز کرد: برگزاری انتخاباتی خوب و امن یکی از وظایف وزارت کشور است لذا تأکید ما بر رعایت شرایط سالم، قانونی و امن در انتخابات است.

وزیر کشور افزود: در انتخابات دستگاه‌های زیادی درگیر خواهند شد لذا باید با هماهنگی‌های لازم با محوریت وزارت کشور در جهت برپایی انتخاباتی صحیح تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت پدیده، اظهار کرد: زمانی که پرونده پدیده به وزارت کشور داده شد، اشکالات متعدد و قانونی در زمینه تصرفات، فروش سهام، تراکم و...داشت، زحمات زیادی در سطح ملی و استانی برای این موضوع کشیده شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در سطح ملی با توجه به اختیاراتی که از شورای عالی امنیت ملی گرفتیم، همه موارد مشکل‌دار قانونی حل شد و در حال حاضر شاهد  فعالیت این مجموعه هستیم.در حوزه نقدینگی و تعیین تکلیف سهام مباحثی مطرح است که با توجه به  برگزاری جلسات مختلف در سطح ملی، قرار شد یکی از بانک‌ها وظیفه بیشتری را در تأمین مالی برای این مجموعه به عهده بگیرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات انتخابات وجود احزاب کاغذی است، عنوان کرد: از نظر ما حزب مجموعه‌ای از افراد  با یک مرام مشخص است که با مجوز قانونی فعالیت سیاسی می‌کنند، بنابراین حزب کاغذی وغیرکاغذی نداریم و هر گروهی که مجوز حزب دارد می‌تواند در چهارچوب قانون فعالیت کند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۵ درصد از مراحل انتخابات الکترونیکی است، ابراز کرد: مهمترین بخش در انتخابات احراز هویت است چرا که بیشترین تخلف در این حوزه صورت می‌گیرد. با توافقی که با شورای نگهبان انجام داده‌ایم، با به کارگیری سیستم جدید احراز هویت، تخلف در این حوزه به صفر خواهد رسی لذا از این سیستم دراین انتخابات استفاده خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: در صورت نهایی شدن تصمیمات اخذ و شمارش الکترونیکی آری در انتخابات، در۱۴۰ شهر انجام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به تدوین لایحه‌ای مبنی بر تهیه صورت مالی کاندیدها، گفت: لایحه‌ای تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم، که هر کاندیدا باید صورت مالی داشته باشد و محل و مسیر منابع هزینه‌ها در انتخابات مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه ترکیب عوامل اجرایی انتخابات هنوز مشخص نشده است، افزود: بنای ما این است که در هیچ محلی حقی از کسی ضایع نشود لذا مدارک و مستنداتی که گویای ضایع شدن حق فردی باشد را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 4755157

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی94 اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز بازگشت زائران اربعین موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 

این مانور با مشارکت ۷۰ نفر کاربر و ۷۰ نفر بازرس و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی با موفقیت برگزار و صورتجلسه‌های نهایی تهیه، تنظیم و خودکار ارسال شد. 

در این مانور هماهنگی تمامی دستگاه‌های الکترونیک اختصاص یافته به شعب اخذ رای به روزآوری و پیکر بندی و آماده‌ی به کار گیری در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه شدند.

لازم به ذکر است در این مانور فرآیند احراز هویت رای دهندگان با پنج نوع مدرک شناسایی و هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت مورد تمرین قرار گرفت که به صورت کامل قابلیت عملیاتی کسب شد. 

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان برای تعیین دو منتخب از بین چهار کاندید راه یافته به مرحله دوم همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی