Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ۲۲۰ برنامه فرهنگی و مذهبی به مناسبت هفته وقف در سطح استان گیلان اجرا می‌شود. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‎الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به  فرهنگ عمومی وقف در جامعه اظهار داشت: تبیین، تشریح و بیان مساله وقف در راستای نهادینه کردن فرهنگ عمومی وقف در جامعه بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه و تعامل با آن برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه ضروری است گفت: با وجود زحمات مختلف اما هنوز مساله وقف به معنای اصلی کلمه در بین مردم تبیین نشده است که می‌توان از نقش هدایتگری رسانه، ابزار هنر و روش‌های کارآمد در این زمینه بهره‌مند شد.

علیزاده، وقف را حافظ و نگهبان اسلام و ارزش‌های دینی دانست و ابراز داشت: وقف در حقیقت تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است و در معرفی هویت دینی کاربرد دارد و امروز تبیین اهداف وقف، چگونگی ترویج آن و ترسیم جلوه‌های گوناگون این سنت حسنه در بین مردم الزامی است.

برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی تشریح شدویژه برنامه‌های هفته وقف در سطح خراسان رضوی برگزار می‌شودتربت‌خانه و موزه امامزاده عبدالله(س) همدان در هفته وقف افتتاح می‌شود

وی با اشاره به فعالیت 330 مربی در 361 کلاس قرآنی در سطح گیلان خاطرنشان کرد: امسال هزار و 570 برنامه مختلف در سطح بقاع متبرکه استان گیلان برگزار شد و 20 انجمن یاوران وقف و 16 مرکز مشاوره وقف نیز راه‌اندازی شد و در هفته وقف نیز 220 برنامه فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره پذیرایی زائران خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا خاطرنشان کرد: امسال بیش از 16 هزار نفر زائر خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا پذیرایی شدند و هزینه فراهم کردن‌ امکانات و پذیرایی از زائران نیز با کمک‌های مردمی تأمین شد.

علیزاده با بیان اینکه 95 روحانی بومی و غیربومی در قالب خیمه‌های معرفت و در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه استان گیلان مشارکت داشتند اظهار داشت: طرح مهر تندرستی نیز با خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برای بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه و مرکز درمانی لشت نشاء اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار نفر از محل موقوفات دارو و درمان، خدمات درمانی و دارویی دریافت کردند خاطرنشان کرد: 400 نفر نیز از محل حمایت از ایتام گیلان کمک دریافت کردند و همچنین 20 مؤسسه خیریه استان نیز از محل موقوفات کمک دریافت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از توزیع بسته‌های لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و عنوان کرد: امسال بیش از 300 بسته لوازم ‌التحریر با ارزش ریالی 40 میلیون تومان در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، تالش و لاهیجان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هزار و 600 رقبه فاقد سند نیز سنددار شدند افزود: هم‌اکنون 23 هزار و 990 رقبه و 4 هزار و 448 موقوفه در استان داریم که تا امروز فرآیند دریافت سند مالکیت 750 هکتار زمین به اتمام رسیده و در تلاش هستیم که اقدامات لازم برای گرفتن 750 هکتار زمین ذکر شده را انجام دهیم.

علیزاده با اشاره به ضرورت تطبیق نیات واقفان و تحقیق و بازرسی‌های لازم در رابطه با املاک وقف‌شده گفت: در این راستا 23 هزار و 527 سند املاک مورد بررسی قرار گرفت و 40 نیات موقوفات نیز بازنگری و اصلاح شد و مبلغ ریالی صدور مفاصا حساب موقوفات نیز حدود 161 میلیارد و 850 میلیون تومان بود.

وی از چاپ 5 هزار کتابچه با محتوای حریم امن و چاپ 8 هزار بروشور با مفاهیم وقف و با محتوای داستان زندگی واقفان در گیلان خبر داد و گفت: امسال 8 هزار و 300 نسخه کتاب با عناوین "همه واقف باشیم"، 29 تیزر مناسبتی، 10 برنامه زنده تلویزیونی، 7 موشن‌گرافیک برای معرفی واقفان برجسته و 560 دقیقه تولیدات رادیویی داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پروژه‌ بازسازی، توسعه بقاع و اماکن متبرکه گیلان به مساحت 44 هزار و 250 مترمربع و با 84 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین برنامه مرمت و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه به مساحت 7 هزار مترمربع و با ارزش ریالی 24 میلیارد ریال نیز امسال انجام شد.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون 35 میلیارد ریال برای برخی برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی مرتبط با بقاع و اماکن متبرکه استان گیلان هزینه شده است تصریح کرد: طرح تهیه اطلس بقاع متبرکه گیلان نیز برای دسترسی بهتر مردم به بقاع متبرکه در حال اجرا است که تا امروز برای 900 بقاع متبرکه تهیه شده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: پروژه عمرانی هتل-آپارتمان امامزاده قاسم(ع) به مساحت هزار و 40 مترمربع، پروژه 2 باب مغازه در 2 طبقه در خیابان بیستون رشت و پروژه توسعه زیرساخت اقامتی بقعه آقا سیدحسینی شهرستان لاهیجان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های عمرانی هستند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود