Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسن‌نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری افزود : متاسفانه بهترین ساعات پخش رسانه ملی بویژه تلویزیون برای تعلیم و تربیت فرزندان به برنامه‌هایث تبلیغاتی برای کنکور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد : هجمه تبلیغاتی و آسیب های اجتماعی صدا و سیما در حوزه کنکور بیش از هر آسیبی برای خانواده ها و دانش آموزان است که عوارض آن بسیار گسترده و طولانی مدت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار مازندران همچنین نگاه کنونی مدیران به حوزه آسیب های اجتماعی را نادرست توصیف و تاکید کرد که با نگاه نادرست مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در بخش کودکان و دانش آموزان به نتیجه نخواهد رسید.

وی بر ضرورت بازنگری در نوع نگاه به آسیب های اجتماعی در دتسگاههای متولی آموزش تاکید کرد و گفت : نگاه کنونی که منطبق بر واقعیت نیست سبب ایجاد تناقض میان برنامه ها و نسخه پیچی برای رفع آسیب های اجتماعی در این حوزه می شود.

حسن نژاد مهم ترین مشکل در مجموعه کودکان و نوجوانان را تدوین ، تبیین و تجویز " نادرست " آسیب های اجتماعی دانست و توضیح داد : در حالی که امروز فرصت ها و ظرفیت های خوبی نسبت به گذشته برای اصلاح امور در اختیار داریم ، ولی متاسفانه نگرش نادرست متولیان این مجموعه ها سبب می شود تا این فرصت ها خود به عنوان  تهدید و آسیب اجتماعی قلمداد شوند.

وی گفت: امروزه دغدغه والدین در پیگیری آسیب های اجتماعی و تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر از گذشته است و شبکه های اجتماعی و همچنین دیگر ابزارهای ارتباطی ظرفیت بزرگی برای مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد بود.

این مسئول افزود: دغدغه امروز والدین برای تعلیم و تربیت فرزاندان خود بزرگ‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و همه دستگاهها است که هنوز نتوانسته اند از آن بهره برداری کنند چون متاسفانه همواره مدیران به دلیل نگاه نادرست به آسیب های اجتماعی و حوزه کودک و نوجوان ، تمامی پیشرفت ها و ظرفیت ها را تهدید می دانند و به جای برنامه ریزی جهت استفاده از این ظرفیت ها، صورت مساله را پاک می کنند.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: تا زمانی که این نگاه نسبت به آسیب های اجتماعی و کودکان و دانش آموزان تغیییر نکنذ شاهد حرف های زیبا در جلسات و عمل اشتباه در واقعیت خواهیم بود.

آموزش و پرورش برای تامین اعتبار، برنامه‌های خود را ثابت کند

حسن نژاد همچنین در این نشست در واکنش به درخواست آموزش و پرورش برای همکاری مالی و اجرایی دستگاهها در حوزه آسیب های اجتماعی ، گفت : ابتدا آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در عمل ثابت کند و سپس تقاضا ارائه دهد.

وی اجرای برنامه های حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سطح وسیع را اشتباه توصیف کرد و توضیح داد : آموزش و پرورش ابتدا باید تمامی برنامه هایش در این حوزه را در جامعه آماری محدود اجرا کند و پس از دریافت بازخورد مثبت ، با درخواست امکانات و بوددجه در سطح کلان اجرایی نماید.

معاون استاندار مازندران از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه خود در حوزه پیش گیری و مدیریت آسیب اجتماعی را پس از اثبات کارآیی در اختیار دستگاه ها قرار دهند تا آنها بتوانند به کمک این مجموعه آموزشی بروند.

در این نشست مسائلی پیرامون برخورد با آسیب های اجتماعی و و همچنین دیگر مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان مازندران ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل می کنند و ۱۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آزمون سراسری رسانه ملي استانداری مازندران آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی