Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال صادر نشدن روادید برای شرکت هیات ایرانی در اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین‌الملل پول، وزیر اقتصاد و دارایی سفر خود را برای شرکت در این اجلاس لغو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرهاد دژپسند ضمن لغو سفر خود به اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین‌الملل پول، طی نامه‌ای خطاب به «دیوید مالپاس»، رئیس گروه بانک جهانی، اعتراض خود و جمهوری اسلامی ایران را نسبت به ایجاد موانع بی‌اساس و اعمال محدودیت‌های غیرقانونی، بی‌سابقه و خصمانه دولت آمریکا علیه کشورمان به ویژه صادر نشدن روادید برای اعضای هیات ایرانی از جمله جانشین هیات عامل و مشاورین این هیات اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اتخاذ رویکرد سیاسی در قبال هیات های اقتصادی اعزامی از کشورهای عضو بانک و همچنین لزوم مصونیت اعضای هیات عامل بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نص صریح مفاد اساسنامه بانک جهانی بوده و عدم مراعات مفاد مورد اجماع آن، خلاف موازین حقوق بین‌الملل و اصل برابری دولت‌ها به عنوان یکی از مبانی اولیه مورد تاکید بانک‌های توسعه‌ای چندجانبه است و نادیده گرفتن آن، اصول حکمرانی عادلانه موسسات توسعه‌ای بین‌المللی را مخدوش و بی‌اعتبار می‌کند.

بیشتر بخوانید: آمریکا روادید ۲۰ دانشجوی ایرانی را لغو کرد کاهش رشد اقتصادی چین در 2019 و 2020

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روادید بانک جهانی دژپسند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد