Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما براساس نظرسنجی که از زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین امسال در مبادی ورودی و خروجی کربلا انجام داده است اعلام کرد 66.3 درصد از زائران با این نظر که نباید راهپیمایی اربعین شلوغ تر از این باشد و 58.2 درصد از آنها نیز با این نظر که آیین مردمی اربعین نباید با کمک سازمان‌های دولتی برگزارشود کاملا مخالفت یا مخالفت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ براساس این  نظرسنجی 91 درصد از زائران معتقدند از ظرفیت راهپیمایی اربعین می توان برای کاهش اختلافات میان مذاهب بهره برد و 68.8 درصد هم گفته اند بهتراست از دشواری‌های پیاده روی اربعین کم کرد.

براساس یافته‌های نظرسنجی مرکزتحقیقات رسانه ملی ، زیارت و عشق به امام حسین(ع) مهم ترین انگیزه شرکت کنندگان در راهپیمایی بوده و وحدت مسلمانان و شیعیان، و ادامه دادن راه امام حسین(ع) مهم ترین پیام راهپیمایی اربعین است .

یکی از محورهای این نظرسنجی پرسش از زائران درباره میزان نگرانی آنها درخصوص مسائل امنیتی و حوادث تروریستی در طول مسیر پیاده روی اربعین بوده است که 78 درصد اصلا نگران اتفاق اینگونه حوادث نبوده اند، 18.8 درصد در حد کم یا خیلی کم و 1.7 درصد هم در حد زیاد یا خیلی زیاد نگران این موضوع بوده اند .

این نظرسنجی همچنین مشخص می‌کند، رعایت نکردن مسائل بهداشتی، گرمای هوا، نبود برنامه ریزی در حمل و نقل و کمبود امکانات بهداشتی از جمله مهم ترین مشکلات زائران اربعین حسینی بوده است.

براساس این نظرسنجی بیش از 44 درصد از زائران ایرانی درطی پیاده روی اربعین نگرش شان نسبت به رفتار و فرهنگ مردم عراق بهتر شده است.

بیش از 28 درصد از زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی عظیم اربعین امسال به برنامه‌های رادیواربعین درطول سفر گوش کرده اند و 79.2 درصد از آنها در حد خیلی زیاد و زیاد از برنامه‌های رادیو اربعین رضایت داشته اند.

بیشتر بخوانید: کنگره میلیونی اربعین فتنه عراق را به حاشیه برد بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کربلا اربعین صدا وسیما راهپیمایی اربعین مرکز تحقیقات سازمان های دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی