Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجعفریان از تخصیص ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن در مسیر بیرجند به یونسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدکمال الدین میرجعفریان» امروز پنجشنبه (2 آبان) در میزگرد تخصصی راه آهن خراسان جنوبی اظهار داشت: کریدور جنوب شرق کشور نقطه اتصال بندر چابهار به کشورهای همسایه شمالی کشور است و این راه آهن یکی از کریدور های اصلی ترانزیت و جا به جایی کالا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه راه آهن از مزایا و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: قطعا همه مسئولان باید به دنبال راه اندازی راه آهن در خراسان جنوبی باشند و این موضوع باید در اولویت کاری کشور قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه از طریق راه آهن می توانیم حجم زیادی از کالا و مسافر را جا به جا کنیم، افزود: با برقراری کریدور جنوب شرق کشور قطعا استان ما نیز از مزایای آن بهره می برد و از مزایای بسیاری در ابعاد اقتصادی و سیاسی برخوردار است.

 

میرجعفریان با تاکید بر اینکه کریدور جنوب شرق یکی از اولویت‌دارترین و استراتژیک‌ترین کریدور های کشور است، گفت: جا به جایی کالا و مسافر، ایمنی، هزینه کمتر و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها از مزایای راه اندازی راه آهن محسوب می شود و جابه جایی بار توسط قطار حداقل دو برابر صرفه جویی افتصادی نسبت به کامیون دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: راه آهن شرق در امتداد مرز افغانستان، پاکستان و ترکمنستان قرار دارد و در سه نقطه میرجاوه، میلک و سرخس باعث اتصال ایران به این کشورها می شود.

 

وی با بیان اینکه کریدور شرق 901 کیلومتر طول دارد، افزود: از این مقدار 420 کیلومتر در خراسان جنوبی واقع شده است و در این راستا خراسان جنوبی نقش استراتژیکی در این کریدور دارد و مسیر بیرجند به یونسی حدود 271 کیلومتر است که 183 کیلومتر آن در استان ما قرار دارد.

 

میرجعفریان با اشاره به اینکه در طبس حدود 360 کیلومتر اتصال ریلی وجود دارد که توسعه خواهد یافت، گفت: عملیات اجرایی اتصال ریلی فردوس به جزین به طول 71 کیلومتر را نیز آغاز کرده ایم و عملیات خاک‌ریزی 10کیلومتر از این قطعه انجام شده و 18 میلیارد تومان اعتبار امسال برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان داشت: عملیات اجرایی اتصال ریلی کریدور شرق در سیستان و بلوچستان 67 کیلومتر، خراسان رضوی 58 کیلومتر و خراسان جنوبی 32 کیلومتر آغاز شده است و بحث اتصال مرز ماهیرود به شبکه ریلی را نیز پیش بینی کرده ایم چرا که راه آهن توجیه اقتصادی دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه کریدور جنوب شرق یک پروژه عظیم و با اهمیت برای توسعه همه جانبه کشور و به ویژه خراسان جنوبی است، بیان داشت: راه آهن از هر جا که عبور کند بحث توسعه اشتغال و آبادانی را برای آن منطقه به دنبال خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: قسمتی از این پروژه در زاهدان - بیرجند توسط فاینانس های خارجی دنبال می شود و از بیرجند به یونسی را فاینانس داخلی پیگیری می کند و با تخصیص اعتباری از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر 3 هزار و 800 میلیارد تومان وارد مباحث حقوقی شده است.

 

میرجعفریان با اشاره به اینکه مسیر کریدور شرق به صورت یک خطه با سرعت جابه جایی مسافر 160 کیلومتر بر ساعت و کالا 120 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است، ادامه داد: برای این مسیر قابلیت جا به جایی 9 و نیم الی 10 میلیون تن بار و 3 میلیون نفر مسافر ظرفیت پیش بینی شده است که قابلیت توسعه و گسترش را دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کریدور شرق یک کریدور بین المللی است، افزود: امکان انحراف در مسیر این کریدور هرگز وجود ندارد و قطعا شبکه ریلی از خراسان جنوبی عبور خواهد کرد و این استان به خصوص بیرجند را به شبکه ریلی کشور متصل می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این نوع پروژه ها در استان استفاده کنیم، در ادامه گفت: باید در خراسان جنوبی فضایی برای حضور سرمایه گذاران مهیا کنیم تا با یک دلگرمی و اطمینان خاطر وارد این استان شوند.

 

میرجعفریان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 32 کیلومتری راه آهن قطعه 16 مسیر بیرجند به یونسی با 25 میلیارد تومان آغاز شده است، ادامه داد: مجموع اعتبار این پروژه 90 میلیارد تومان است که طی دو هفته اخیر 20 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به این قطعه تخصیص یافت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر منابع مالی به موقع تامین شود و شرایط کشور مساعد باشد طی 4 سال آینده شاهد به بهره برداری رسیدن راه آهن بیرجند به یونسی خواهیم بود.

 

وی در پایان اظهار داشت: تاکید ما این است که از پیمانکاران توانمند و ملی در این پروژه استفاده کنیم و از ظرفیت های حداکثری استان نیز باید در تمامی پروژه ها استفاده شود و امکان جذب نیرو چه متخصص و چه عادی برای این پروژه وجود دارد و به دنبال نیروی کار در استان هستیم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین ۹۸ شیراز مساجد اصفهان کانون های مساجد کریدور شرق میزگرد تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند