Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری روز پنجشنبه در جریان بازدید دبیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از روند اجرایی کارخانه قند شهدای دزفول به خبرنگار ایرنا گفت:محصول شکر در فائو( سازمان خواروبار جهانی) یکی از محصولات استراتژیک تعریف شده و همه کشورها در تلاشند در تولید این محصول خودکفا باشند و این محصول را در داخل تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید نیشکر نیازمند آب فراوان و هوای مساعد است افزود: نیشکر حاصل مناطق سردسیر است که کشورمان نیز که کشور چهارفصلی است محدودیتی برای کشت این محصول ندارد ولی به علت قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک باید در صرف منابع آبی مدیریت داشته باشد. 

حیدری اظهار داشت: کارخانه قند شهدای دزفول همه مجوزهای لازم برای ساخت را از مراجع قضایی کسب کرده و قرار است در ۹۳ هکتار در آزادراه دزفول به شوشتر ساخته شود.

 محمد حیدری روز پنجشنبه در جریان بازدید دبیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از روند اجرایی کارخانه قند شهدای دزفول به خبرنگار ایرنا افزود:محصول شکر در فائو( سازمان خواروبار جهانی) یکی از محصولات استراتژیک تعریف شده و همه کشورها در تلاشند در تولید این محصول خودکفا باشند و این محصول را در داخل تولید کنند.

وی با بیان اینکه تولید نیشکر نیازمند آب فراوان و هوای مساعد است افزود: نیشکر حاصل مناطق سردسیر است که کشورمان نیز که کشور چهارفصلی است محدودیتی برای کشت این محصول ندارد ولی به علت قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک باید در صرف منابع آبی مدیریت داشته باشد. 

حیدری اظهار داشت: کارخانه قند شهدای دزفول همه مجوزهای لازم برای ساخت را از مراجع قضایی کسب کرده و قرار است در ۹۳ هکتار در آزادراه دزفول به شوشتر ساخته شود که ازاین میزان حدود ۵۰ هکتار در نقشه اجرایی قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت:بیشتر تاسیسات فنی و صنعتی در این مجموعه قرار خواهد گرفت و تاکنون بیش از ۲ میلیون تن خاک برداری شده است و ۹۰ دستگاه و ماشین آلات یه صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام که ۱۰۰ درصد سهام دار این کارخانه است با برنامه ریزی های خوبی که انجام داده فعال است ضمن اینکه همکاری هایی با شرکت BMI المان نیز وجود دارد که اطلاعات فنی و مهارت های لازم برای ساخت این کارخانه را در اختیار متخصصان ایرانی قرار خواهند داد.

وی بیان داشت: کارخانه قند شهدای دزفول جزو برترین کارخانه های خاورمیانه است و دارای آخرین تکنولوژی روز دنیاست و میتواند روزانه ۱۰ هزار تن چغندرقند را تحویل گرفته و به یک هزار و ۳۰۰ تن شکر تبدیل کند که این میزان تولید نقطه عطفی در تامین نیازهای کشور است .

حیدری گفت: مصرف داخلی شکر در کشور ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵ میلیون تن در داخل تولید می شود و بقیه آن وارد می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: با توجه به شرایط کنونی در روابط بین المللی و تنگناهایی که برای کشورمان ایجاد شده بی نیاز بودن از واردات یکی از ضروریات است و باید تا جایی که امکان دارد این وابستگی کم شود .

 وی اظهار داشت: ساخت این کارخانه با چنین ظرفیتی در راستای کاهش وابستگی ایران به واردات شکر خواهد بود و سهم بزرگی در کاهش این وابستگی ایفا دارد.

وی ادامه داد: کشت چغندرقند در مناطق سردسیر انجام می شود که تغییر روش کاشت، داشت و برداشت این محصول در استان خوزستان مستلزم دانش فنی نوین است که مدیران اجرایی و کشاورزان باید در دستور کار قرار دهند و با تغییر فصل کشت از بهار به زمستان ضمن حفظ طبیعت رشد این محصول در حفظ منابع آبی نیز کوشا باشند و ۱۰ تا ۱۵ نوبت آب در طول ۹ ماه رشد چغندرقند با کاهش دهند .

وی افزود: خوزستان از نظر کارآمدی تجربه خوبی در کشت چغندرقند دارد و الان حدود ۱۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به زیر کشت نیشکر رفته است.

وی گفت: شهرستان دزفول نیز با توانمندی های که در زمینه کشاورزی، آبیاری تحت شبکه و خاک حاصلخیز دارد می تواند کمک خوبی به استان خوزستات در این خصوص باشد و کمبودهای موجود را جبران کنند .

حیدری از تلاش دبیر ستاد اجرایی فرمان امام برای مکان یابی این کارخانه در دزفول تقدیر کرد و گفت:افزون بر هفت هزار شغل غیر مستقیم و ۳۰۰ شغل مستقیم با ساخت این کارخانه در دزفول ایجاد خواهد شد و هزاران هکتار از زمین های کشاورزی دزفول، خوزستان و سایر استان ها به زیر کشت چغندرقند خواهند رفت که انقلابی در حوزه کشاورزی منطقه خواهد بود .

وی گفت: این کارخانه می تواند محصول چغندرقند به شعاع ۳۰۰ کیلومتر فاصله را خریداری و رونق اقتصادی ایجاد کند .

حیدری افزود: حجم سرمایه گذاری انجام شده در حوزه ریالی و ارزی برای این کارخانه بالاست که با توجه به شرایط موجود نوساناتی در آن ایجاد شده است و پیش بینی ها را با مشکل مواجه کرده است ولی امیدواریم با تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی خللی در اجرای این پروژه ملی ایجاد نشود .

وی افزود: قرار است این کارخانه در ۳۰ ماه به مرحله بهره برداری برسد که با افتتاح آن شاهد شکوفایی اقتصادی در استان خوزستان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان فرمانداری دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • (عکس) حمایت غیرمستقیم پرسپولیس از دانیال اسماعیلی‌فر
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه