Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:
 
بیش از ۸۵ درصد انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود
وزیر کشور در حاشیه همایش استانداران کشور در مشهد گفت: بیش از ۸۵ درصد انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که با این اقدام ۹۰ درصد از تخلفات انتخاباتی به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رحمانی فضلی، مهمترین قسمت انتخابات احراز هویت است و بیشترین تخلفات در این بخش رخ می‌دهد از این رو  با شورای نگهبان به توافق رسیدیم که از سیستم الکترونیکی برای این بخش استفاده کنیم. همچنین به توافق اولیه رسیده ایم که اخذ و شمارش آرا در  ۱۴۰ شهر الکترونیکی باشد.
 

بهره برداری از بیش از هزار طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد
با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حسین سلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، هزار و ۱۲۵ طرح عمرانی و محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و بهره برداری شد.

افتتاح ۴۰۳ پروژه عمرانی، محرومیت‌زدایی و طرح کرامت با اعتبار افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال و افتتاح ۱۵۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) با اعتبار افزون بر ۷۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود. 
 

بازسازی بیش از ۹۵ درصد بازسازی واحدهای مسکونی سیلزده در لرستان
عزیزاله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی بیش از ۹۵ درصد از واحدهای مسکونی سیلزده در استان لرستان به اتمام رسیده است.
به گفته مهدیان، لرستان در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده پیشتاز است و عملیات اجرای سقف بسیاری از منازل به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: بازسازی واحدهای مسکونی در لرستان بر اساس برنامه زمان‌بندی درحال انجام است و امیدواریم احداث واحدها تا قبل از پایان امسال انجام شود.
 

مشکلی بابت تولید برق در کشور نیست
معاون وزیر نیرو گفت: مشکلی از لحاظ نیروگاهی و منبع تولید نیرو در کشور وجود ندارد فقط مشکل در رساندن برق به مصرف کننده است.

همایون حائری افزود: در برخی مواقع در کشور حبس تولید نیز داریم و نمی توانیم آن را به صنعتگر برسانیم...در کشوری که همه به دنبال احیا و راه اندازی مجدد کارخانه ها و واحدهای صنعتی و توسعه آن ها هستند اینکه سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی به علت وجود مشکل در زیرساخت ها به ویژه برق اقدام به تعطیلی واحدهای خود می کنند فاجعه است.

سازمان اوقاف در شرکت های دانش‌ بنیان سرمایه گذاری می‌ کند
حجت الاسلام مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام این خبر، هدف از آن را توسعه اشتغال و قطع وابستگی به بیگانگان دانست و  اظهار داشت: سازمان اوقاف با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی در یک شرکت دانش بنیان توانست ۳۷ قلم از تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را که قبل از تحریم‌ها از خارج وارد می شد را با همت متخصصان داخلی و با قیمتی بسیار نازل تولید کند.
سازمان اوقاف در زمینه تولید ایمپلنت‌های پزشکی نیز با شرکت‌های دانش بنیان مشارکت می کند.
 

پساب یک واحد صنعتی عامل مرگ صد هزار ماهی
تحقیقات اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه نشان داد که ورود پساب یک واحد صنعتی عامل مرگ صد هزار قطعه ماهی در رودخانه «قره‌سو» کرمانشاه بوده است.
در روزهای گذشته هزاران قطعه ماهی و دیگر آبزیان به دلیل ورود پساب صنعتی به داخل رودخانه قره سو تلف شدند. واقعه ای که سازمان حفاظت محیط زیست از آن به عنوان یک «فاجعه زیست محیطی» یاد و تحقیقات به منظور مشخص شدن علت مرگ ماهی ها را آغاز کرد.

پس از اعلام نتیجه تحقیقات سازمان محیط زیست، مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، از ورود و پیگیری دادستان کرمانشاه به این ماجرا خبر داد و گفت که ظهر امروز(دوم آبان) بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بازدیدی از کارخانه موردنظر داشت.


قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری ماشین سازی تبریز با سوریه
سرپرست شرکت ماشین‌سازی تبریز اعلام کرد: بزرگترین قرارداد صادراتی تاریخ فعالیت این شرکت به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار با یک شرکت سوریه‌ای امضا شد و  بر اساس آن در طی ۶ سال شرکت ماشین سازی تبریز دستگاه های ابزار CNC به شرکت سوری تحویل می دهد.
ناصر فرج زاده اظهار داشت: این قرارداد بزرگ نقطه عطفی در جهت حرکت ماشین سازی تبریز به سوی روزهای اوج این صنعت بزرگ و مهم ملی بوده و اجرای دیگر پروژه های صنعتی مهم و بین المللی را به دنبال خواهد داشت


ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر عشایر در کشور کاهش یافته است 
مدیرکل آموزش عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: در گذشته دانش‌آموزان دختر عشایر بعد از مقطع ابتدایی به دلایل اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی اقدام به ترک تحصیل می‌کردند که این روند در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

محمدرضا سیفی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مناطق عشایری کشور در حال تحصیل هستند، افزود:  این تعداد در ۲۳ استان کشور از جمله  ۱۳ نقطه مرزی مشغول تحصیل هستند. 

سیفی همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۳  اختصاص بودجه مستقل برای آموزش و پرورش عشایری به تصویب رسیده ، اظهار کرد: این مهم تاکنون عملیاتی نشده و با پیگیری صورت گرفته امسال برای حوزه عشایری اختصاص ردیف بودجه مستقل در نظر گرفته می‌شود.


کشف سنگواره های مربوط به عصر دونین  
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف یک عرصه دارای فسیل متعلق به دوران اول زمین شناسی با قدمتی چند صد میلیون ساله در شهرستان خلیل آباد خبر داد. سنگواره های این عرصه بنا به اعلام نظر متخصصان زمین شناسی مربوط به دوره " دونین" است که دوره چهارم از دوران پالئوزوئیک یا دوره ماهی ها به شمار می رود. در آن دوره پیشروی دریا باعث افزایش مرجان‌ها شد ضمن اینکه از دیگر مشخصات دوره دونین می توان به ظهور ماهی های فاقد دندان و آرواره و نخستین حشرات اشاره کرد.

همچنین سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از کشف هشت قطعه سکه تاریخی متعلق به دوره ساسانی در شهرستان بم خبر داد
به گفته سید هادی جعفری، این سکه های تاریخی حین انجام عملیات خاک‌برداری و تسطیح اطراف یک قبرستان قدیمی در شهرستان بم نمایان شد.

صادرات ۸۰۰ هزار دلاری شرکت‌های تعاونی زنجان به کشورهای مختلف 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های بخش تعاون این استان، توسعه صادرات و بازاریابی برای محصولات تولیدی تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های تخصصی صادرات و خدمات تجاری است.


کمیته فنی و راهبردی برای بهبود عملکرد اجرایی و  پژوهشی سازمان چای کشور

رئیس سازمان چای کشور از تشکیل کمیته فنی و راهبردی محصول چای به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود و برنامه ریزی آتی در این سازمان خبر داد.

 حبیب جهانساز روز پنجشنبه افزود: هدف از تشکیل کمیته فنی، راهبردی و اتاق فکر محصول چای، تعامل بیشتر بخش اجراء و تحقیقات و استفاده از ظرفیت های موجود برای برنامه ریزی های آینده است تا با ایجاد هماهنگی ها بین سازمان و واحدهای پژوهشی از فعالیت های جدای از هم در بخش اجرا و تحقیقات جلوگیری شود


سرما و بارش در استان‌ها
 در حالی که سازمان هواشناسی تشدید سرما و بارش ها  را به واسطه فعالیت یک سامانه بارشی جدید پیش بینی کرده است، کارشناسان به مردم توصیه می کنند از رعایت نکات ایمنی غفلت نکنند.
در زنجان، از هم اکنون به خاطر افت دما و سرد شدن یکباره هوا، بسیاری از خانواده‌ها به سیستم‌های گرمایشی پناه برده اند، وضعیتی که می طلبد برای جلوگیری از رخدادهای ناگوار، تمامی نکات ایمنی از جمله استاندارد بودن وسایل گاز سوز را به طور جدی رعایت کنند .

در بروجرد هم احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر و خیابان های این شهرستان پیش بینی شده و بر اهمیت به کارگیری تمهیدات لازم تاکید شده است.

در اصفهان،  با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا روی استان از روز جمعه تا دوشنبه، بارش‌های متناوب باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دید و کاهش دما در بیشتر مناطق استان و احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.  

مشهدی ها  هم بارش‌ پراکنده و رگباری باران را مشاهده خواهند کرد که بخش‌هایی از نواحی استان خراسان رضوی را تا چند روز آینده در بر خواهد گرفت.

در قزوین، شرکت آب منطقه‌ای از شهروندان و مسافران خواست به دلیل وضعیت جوی و احتمال سیلابی شدن، تا پایان هفته جاری از اسکان و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان خودداری کنند. همچنین بارش‌های پاییزی از اواخر روز جمعه سوم آبان ماه سال جاری شدت گرفته و احتمال بروز مخاطراتی چون سیل را با خود به دنبال دارد.

از سوی دیگر، تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از فعالیت متناوب موج جدید بارشی از جمعه ظهر تا دوشنبه هفته آینده در نقاط مختلف استان البرز ااست. که به گفته کارشناسان، پیامد این وضعیت،‌رگبار باران، رعد و برق ، مه آلودگی، روند کاهش دما و در ارتفاعات استان در بعضی ساعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

همچنین در استان مرکزی ناپایداری‌ جوی  تا اواسط هفته آینده پیش بینی شده و احتمال بارش‌های سنگین و آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها وجود دارد. بر این اساس، کارشناسان می گویند که آمادگی دستگاه‌های اجرایی به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر ضروری است و انتظار می‌رود که در این مدت به‌دلیل وقوع رعد و برق مردم از تردد در مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

هواشناسی ایلام هم  از کشاورزان، دامداران و عشایر خواسته است که با توجه به هشدارهای هواشناسی، در خصوص آسیب های احتمالی ناشی از فعالیت موج بارشی کنونی هوشیار باشند.

بارش‌هایی که کمبود درازمدت آب را جبران نکرده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: بارش‌های اخیر کمبود و خسارت‌های درازمدت در سال‌های گذشته را جبران نکرده و فقط مانع کسری سالیانه شده است به همین دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب در تمامی بخش‌ها همچنان ضروری است.

به گفته «عزت اله آمره‌ای»، وضعیت ذخایر آبی در دشت‌های استان مرکزی رو به بهبود است اما کسری سفره‌های زیرزمینی همچنان باقی‌است که این مهم باید در مدیریت مصرف مورد توجه واقع شود


گزارش ها:
گنو، کوهی بر فراز خلیج فارس عنوان گزارشی از مرکز هرمزگان است که به یکی از جذابیت های طبیعی این استان پرداخته و در آن امده است: منطقه گنو به وسعت یک شهر در شمال بندرعباس آرمیده و از قله سر به فلک کشیده آن نگاه هر ببننده ای به خلیج فارس جلب می شود.

کشت گیاهان دارویی، ثروت رو به رشد در خراسان رضوی  گزارش تولیدی ایرنا خراسان رضوی است که با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی، این استان را سکاندار کشتی اقتصادی گیاهان دارویی می خواند و معتقد است: این گیاهان محصولات بومی مناطق مختلف کشور هستند که با توجه به ارزش بسیار، درآمدزایی و ارزآوری قابل توجه به مثابه سرمایه ارزشمند محسوب می شوند که حمایت و توسعه کشت آنها اهمیت دارد.

هر چند انگاره ذهنی ایرانیان درباره آذربایجان‌شرقی، به ویژه کلان شهر تبریز، توسعه‌یافتگی و قطب صنعتی بودن است، اما آمار و اسناد و اظهارات کارشناسان مبین پسروی  شاخص‌های توسعه این خطه در دهه‌های اخیر می‌باشد؛ براساس گزارش تولیدی ایرنا تحت عنوان  دغدغه توسعه نیافتگی آذربایجان‌شرقی، این پسروی در سال های اخیر از لایه نخبگان استان به سطح عمومی تسری یافته و ضرورت توجه بیشتر دولت به توسعه این خطه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هرچه بهتر فرایند اجرایی تمام‌الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آن‌ها که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد