Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به مقدمات ایجاد شده از سال گذشته تاکنون در چارچوب پیگیری‌های اهداف نهضت ساخت داخل بیش از ۸۰ میلیون دلار امکان داخلی سازی این صنعت در کشورمان فراهم آمده است که امروز در این نمایشگاه جلوه های مختلف آن را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز میز تخصصی تعمیق ساخت ساخت داخل در صنایع سرمایشی و گرمایشی با ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون دلار امکان کاهش ارز بری برگزار خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ در صنعت سرمایشی و گرمایشی کشور باید حدود ۲۰۰ میلیون دلار، شرایط داخلی سازی انواع نیازهای وارداتی این صنعت ایجاد شود.

رحمانی اضافه کرد: موضوع مهم در خصوص صنایع سرمایشی و گرمایشی صادرات افزایش صادرات ۲۳ درصدی در سال گذشته و کاهش ۱۰ درصدی واردات اقلام کالایی این صنعت به کشور ما بوده است.

وی افزود: پیشرفته به دست آمده در شرایط کاملا خاص و استثنایی اقتصادی حاضر بوده است و خوشبختانه صنعت‌گران ما با غلبه بر مشکلات موجود و با همت والای خودشان توانسته اند این صنعت را به یک جایگاه خوبی در سطح دنیا برسانند.

وزیر صمت تاکید کرد: واحد های توانمند صنعتی ما در تراز بسیاری از شرکت های توانمند جهانی هستند که البته باید در این حوزه باید برندسازی مورد توجه قرار گیرد که این مهم به صورت ویژه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

رحمانی تصریح کرد خوشبختانه در صنایع سرمایشی و گرمایشی برند های خوبی در سطح کشور شکل گرفتند و با توجه به کیفیت بالای بسیاری از تولیدات داخلی کشورمان به این واحدها در آستانه تبدیل شدن به درخت های معتبر در سطح دنیا هستند.

وی با اشاره به دغدغه های ارزی صادرکنندگان این صنایع خاطرنشان کرد: مقررات موجود درباره برخی صنایع و واحدهای صادراتی باید به گونه تسهیل شود تا مانعی در برابر افزایش صادرات نشود.

جایگزینی درآمدهای ارزی غیرنفتی با درآمدهای نفتی در اولویت کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جایگزینی درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی با ارز حاصل از درآمدهای نفتی امروز جزو اولویت‌های کشور است و بنابر این است که در برنامه رهایی از اقتصاد نفتی، وابستگی به ارز حاصل از نفت به حداقل ممکن برسد و ارز مورد نیاز از محل صادرات غیر نفتی تامین شود که این توانمندی نیز خوشبختانه در کشور وجود دارد.

رحمانی تاکید کرد: آنچه در این مهم تسهیل کننده امور است ایجاد تفاهم متقابل میان دولت و تشکل‌های بخش خصوصی است که به گونه ای تصمیم‌گیری شود که منافع کشور و همچنین بخش خصوصی در بهترین شرایط ممکن حاصل شود.

وی گفت: خوشبختانه امسال بسیاری از موانع موجود در این حوزه رفع شده است و شرایط بهتر از گذشته است با این حال انتظار داریم تصمیمات اتخاذ شده در برخی بخش‌ها به گونه‌ای باشد که تولید کنندگان و صادر کنندگان ما به معنای واقعی کلمه احساس کنند که هیچ مانعی در برابر تلاش‌های آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت عبدالرضا رحمانی فضلی وسایل سرمایشی سیستم گرمایشی صادرات غیرنفتی صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی در نشست با صنایع مشمول، با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای ۳۱ منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است و با توجه به اعلام وزارت نیرو، بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است و تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفندماه سال گذشته، آب متعارف آنها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

محجوبی تصریح کرد: حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

کد خبر 6092266

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت