Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر بازسازی شد و جمعیت آهوان آن به ۲ برابر افزایش یافت و هم اکنون به بیش از یک‌هزار رأس آهو رسیده است. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، خسرو درویشی شامگاه پنج‌‍شنبه در بررسی زیستگاه‌های زیست محیطی جانوران با بیان اینکه منطقه حفاظت شده مند از مستعدترین زیستگاه‌های آهوان در استان بوشهر است اظهار داشت: منطقه حفاظت شده مند  در جنوبی شرقی بندر بوشهر قرار دارد و دارای 32 هزار هکتار وسعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این منطقه  با دو اکوسیستم دریایی و خشکی  در مجاورت پارک ملی دیر نخیلو قرار دارد و رودخانه زیبای مند پرآب‌ترین رودخانه استان بوشهر تنها منبع آب آشامیدنی حیات وحش منطقه یاد شده است .

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  حفاظت محیط زیست استان بوشهر  خاطر نشان کرد: منطقه حفاظت شده مند  جلگه‌ای کویری است که دارای دو فصل زمستان نسبتا خشک و تابستانی گرم است.

درویشی  بیان کرد: منطقه حفاظت شده مند دارای پوشش‌مناسب گیاهی از جمله ساریکورینا،  گز، کهورپاکستانی است و ساحلی بودن این منطقه امکان زیست و مهاجرت انواع پرندگان، آبزیان، خزندگان و پستانداران را فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه جمعیت آهوان این منطقه در وقوع سیل وسیع در اواخر سال 95  دچار آسیب جدی شدتصریح کرد: در این حادثه حدود نیمی از جمعیت آهوان تلف شدند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  حفاظت محیط زیست استان بوشهر  بیان کرد: با مساعد شدن شرایط زیستگاهی و تلاش مأموران اجرایی و همکاری مردم منطقه بومی خوشبختانه جمعیت آهوان در دو سال گذشته در منطقه حفاظت شده مند بازسازی شد.

درویشی افزود: با بازسازی منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر  جمعیت آهوان این منطقه 2 برابر شد و هم اکنون به بیش از یک‌هزار رأس رسیده است.

1200 راس آهو در مناطق حفاظت شده استان بوشهر سرشماری شدبوشهر| جمعیت 1000 راسی آهوان خارگ تعدیل می‌شودبوشهر|جمعیت آهوان خارگ به 900 راس افزایش یافت

وی،روباه، شغال ،گراز، کفتار، گرگ را از دیگر جانوران منطقه حفاظت شده مند دانست و خاطر نشان کرد: تداوم همکاری سمن‌های زیست محیطی درکنار همکاری فعالان محیط زیست و مساعدت استانداری بوشهر برای اجرایی شدن طرحهای کاهش اثرات زیانبار حوادث طبیعی در منطقه مند از ضروریات مورد نیاز برای حفظ و توسعه تنوع زیستی غنی منطقه مند است.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فخرایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) جهت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که سهمیه استان بوشهر هزار واحد خواهد بود، خبر داد و افزود: در این تفاهم‌نامه مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر واحد مسکونی جهت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۷۷۲ واحد در قالب سه تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حال پیگیری و اجرا است که با ابلاغ این تفاهم‌نامه تعداد هزار و ۷۷۲ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در سال جاری ساخته خواهد شد و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فخرایی به سایر تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تأمین مسکن محرومان استان همزمان تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا دارد که به متقاضیان علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، کمک‌های بلاعوض و مصالح رایگان نیز اعطا می‌گردد

کد خبر 6091989

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟