Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در هیئت منتظران نور اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ما امروز به شدت نیازمند است که از مکتب عاشورا و کربلا درس عملی بگیرد.

انصاری با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) یزیدیان آب را بر روی امام و یارانش بستند و امروز نیز آمریکا و هم پیمانانش به اسم تحریم دارو و ارزاق را از مردم ما قطع کرده اند گفت: امروز به اسم تحمیل فشارهای خارجی مردم را تحت فشار قرار داده اند و ما را تحریم کرده اند و در این جامعه تحریمی که به دست یزیدیان زمان ایجاد شده باید فداکاری اصحاب پیامبر حاکم باشد و از خود بگذرند و به دیگران بدهند باید دیگران را نیز قدری در دارایی هایشان سهیم و شریک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در قدیم وقف ها زیاد بود و به چشم دیده می شد اما امروز به دلیل فشارها و شرایط کمی کمتر شده است اما با همه این احوال می شود حتی از وقت خودمان وقف کنیم و با تاسی از امام حسین(ع) که خون خود را برای خروج مردم از جهل داد، امروز نیز در این زمینه وقف هایی صورت بگیرد و با وجود آن که جهل و بی سوادی یکی از مشکلات جامعه است لذا معلمان می توانند از وقت خود بگذارند و به دانش آموزان مستعد نیازمندان آموزش دهند.

وی با تاکید بر این که نباید همه چیز از زاویه پول سنجیده شود عنوان داشت: معلمان می توانند با استفاده از کلاس های جبرانی به عنوان بیرون اوردن مردم از جهل وقف کنند و حتی با نذر کردن برای حضرت زینب کتاب تهیه کنند و به مردم هدیه بدهند، لذا نذر فقط دادن نذری خوراکی نیست بلکه نذری فرهنگی نیز برای جامعه بسیار تاثیرگذار است.

انصاری با اشاره به اینکه امروز در جامعه سن ازدواج افزایش پیدا کرده و آمار طلاق بالا است گفت: در جلسات مجمع تشخیص مصلحت بر روی نرخ رشد کاهشی جمعیت کار می شود و امار نشان می دهد اگر تا ۲۰ سال اینده برای جایگزینی جمعیت فکری نشود رشد جمعیت کاهشی خواهد شد و ظرف ۵۰ سال اینده بر اساس مطالعات امار سیر نزولی به خود خواهد گرفت و به عدد ۶۵ میلیون نفر می رسد و جامعه ای پیر خواهیم داشت.

کد خبر 4755418

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامشهر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز بازگشت زائران اربعین موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین