Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   ممنوعیت شرکت مجدد پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها در کنکور برداشته شد
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال ۹۷، شرکت داوطلبانی که در دوره‌های قبلی کنکور پذیرفته شده‌اند را برای سال‌های بعد بلامانع دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر این اساس ثبت‌نام افرادی که دوبار در آزمون‌های سراسری دوره‌های قبل پذیرفته شده‌اند در کنکور سال‌های بعد بلامانع شد.

صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیرنظر وزارت علوم وجود ندارد
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره پدیده صندلی فروشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد: این موضوع حتی یک مورد هم در دانشگاه‌های دولتی رخ نداده چراکه ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از داوطلبان است. به این ترتیب اکثر دانشجویان در رشته‌هایی که علاقه‌مند هستند، تحصیل می‌کنند و رقابت فقط در برخی از رشته‌ها آن هم در ۱۰ تا ۱۵ دانشگاه برتر کشور است؛ بنابراین این رقابت با اولویت تحصیل برخی از دانشجویان در محل زندگی خود و اولویت‌های دیگر توزیع می‌شود و به همین دلیل صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد.

جزئیات شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی اعلام شد
سید علی حسینی رییس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، گفت: دستورالعمل فرآیند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد. طی آن مراحل برگزاری فراخوان شانزدهم جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان آبان ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت و براساس آن ۲ هزار نفر عضو هیئت علمی جذب این دانشگاه‌ها خواهند شد.  
مجوز استخدام ۲۰۰۰ هیئت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد
سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز استخدام ۲۰۰۰ هیئت علمی تمام وقت به صورت پیمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طرف سازمان اداری استخدامی صادر شد. با جذب این تعداد هیئت علمی انتظار می‌رود با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و افزایش تعداد بازنشستگان هیئت علمی در دانشگاه‌ها، بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مرتفع شود.

دانشگاه تهران سالانه ۷۰ استاد جدید استخدام می‌کند
محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: حدودا سالی ۵۰ تا ۶۰ نفر استاد بازنشسته داریم که براساس سن، توانایی و علاقمندی‌شان همکاری‌شان با دانشگاه ادامه پیدا می‌کند. حدودا سالی ۷۰ تا ۸۰ نفر استخدام جدید داریم و برای جذب اساتید خود محدودیتی قائل نیستیم که حتما فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور باشند. دانشجویان خود را که تمام مقاطع تحصیلی‌شان را در داخل گذرانده‌اند نیز بعد از استخدام تشویق می‌کنیم که حتما دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه را به خارج از کشور روند و تجربه کسب کنند.  
۳۵ دانشگاه ایرانی در نظام رتبه‌‌بندی جهان اسلام حضور یافتند
محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بیشترین تعداد حضور دانشگاه‌¬ها در نظام رتبه‌بندی جهان اسلام متعلق به کشور‌های ترکیه، ایران و مالزی است که به ترتیب ۶۵، ۳۵ و ۱۸ دانشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

مهارت‌محوری ملاک اصلی آیین نامه ارتقاء اساتید دانشگاه فنی حرفه‌ای است
ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای بیان کرد: پس از ابلاغ آیین نامه ارتقای اساتید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های فنی و حرفه‌‎ای به این نتیجه رسیدند که آیین نامه ابلاغی تاکید بیشتری بر مسائل نظری و تولید دانش نظری دارد و خیلی مناسب دانشگاه فنی حرفه‌ای که در حوزه مهارتی به فعالیت می‌پردازد، نیست؛ بنابراین تصمیم به تدوین آیین نامه‌ای متناسب با شرایط خود کرد.

آزمون زبان انگلیسی «GRE» چهارم آبان ماه برگزار می‌شود
آزمون زبان انگلیسی GRE «SUBJECT روز شنبه ۴ آبان ماه ۹۸ همزمان با ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.  
ثبت‌نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور آغاز شد
ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال ۱۳۹۸ (نوبت بیستم) از امروز دوشنبه ۲۹ مهر جاری آغاز می‌شود و این مهلت در روز چهارشنبه هشتم آبان ماه پایان می‌پذیرد؛ بنابراین تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام دارای شرایط عمومی و اختصاصی می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران امروز برگزار می‌شود
سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه مدیریت سرمایه انسانی بانک رفاه کارگران درباره تاریخ پرینت کارت و زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد. مطابق این اطلاعیه آزمون جذب بانک رفاه کارگران امسال صبح امروز جمعه سوم آبان ماه ۹۸ منحصراً در شهر تهران برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز و در‌های ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا کلیه داوطلبان باید قبل از بسته شدن در‌های ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم آزمون زبان فراگیر پیام نور جذب اعضای هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، سومین اطلاعیه پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۳ در فارس صادر شد.
به اطلاع پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت این آزمون می‌رساند برای دریافت فرم‌های مربوط به تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات و معاینات پزشکی به نشانی:https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/۸۴۲۴ مراجعه کنند.
داوطلب از امروز ۶ اردیبهشت‌ حداکثر به مدت ۴ روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام کارا اسناد و مدارک مورد نیاز را تکمیل و بارگذاری کند.
برای ورود به سامانه از طریق درگاه دولت، داشتن شماره تلفن همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است.
داوطلبان در صورت ورود و بارگذاری مدارک و مستندات، برای تشکیل پرونده، معاینات پزشکی و سنجش و ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینش، نوبت را از طریق سامانه کارا دریافت خواهند کرد.
داوطلبان باید فایل‌های پیوستی را دانلود، مطالعه و فرم‌های متقاضیان را پرینت، تکمیل و در روز بررسی مدرک به همراه داشته باشند.

آزمون رشته‌های شغلی "آموزگاری"  ۱۸ اسفند  پارسال برگزار شد و رشته‌های شغلی "دبیری و هنرآموز" جمعه ۲۸ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند