Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اقتصاددان گفت: ممکن است تا مدتی بتوانیم مجاری مالی را دور بزنیم اما این دورزدن‌ها تا زمان محدودی کاربرد دارد.

«آلبرت بغازیان»، اقتصاددان، درباره بحث مجدد بر سر تصویب لوایح FATF و ابعاد این لوایح به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اصولا بدین‌گونه است که عضویت در FATF  و سازمان های جهانی اجباری نیست  اما به هر حال اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی یک کشور در صورت عدم عضویت از یک سری مزایا محروم می شود و برای آن کشور، هزینه دارد. یکی بحث عضویت در سازمان تجارت جهانی است که ما سال‌ها است تلاش می کنیم اما عضو آن نشده‌ایم. در حال حاضر نیز هیچ‌گونه در این باره اقدامی نشده است.

بغازیان افزود: بحث دیگر عضویت در FATF است. در بسیاری از مواقع، نظر اقتصاددان‌هایی که سیاسی فکر می‌کنند درباره لوایح FATF با بنده‌ که دیدگاه سیاسی ندارم، متفاوت است. به نظر می‌رسد مصلحت مسئولین ارشد نظام است که درباره این عضویت تصمیم بگیرند اما از دیدگاه اقتصاددانان، نقل و انتقالات پولی باید تحت نظر یک سازمان جهانی باشد که در زمینه‌هایی چون پولشویی و دیگری بحث تأمین منابع مالی تروریسم، نظارت داشته باشد. بنابراین اگر ما این عضویت را نپذیریم عملا بانک‌های دنیا نمی‌توانند با ما معامله کنند. همچنین در نقل و انتقالات پولی سوئیفت نیز با ما همکاری نمی‌کند. به عبارت دیگر از نقل و انتقالاتی که بدون هزینه است، محروم می شویم.

او ادامه داد: حال ممکن است تا مدتی بتوانیم مجاری مالی را دور بزنیم اما این دور زدن‌ها تا زمان محدودی کاربرد دارد. در واقع بعدها مجبور هستیم به سمت عضویت در FATF حرکت کنیم. در مورد دو لایحه پالرمو و CFT نیز به نظر می رسد بحث سیاسی است و کار اقتصادی ها نیست.

بیشتر بخوانید: 237 دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شدند هشدار FATF به ایران/ دو کنوانسیون تا بهمن تصویب نشود، شرایط به پیش از خرداد ٩٥ بازخواهد گشت

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تروریسم سازمان تجارت جهانی منابع مالی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام از سازمان لیگ: گلر خارجی محروم نیست

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فولاد خوزستان عصر روز دوشنبه از تراکتور تبریز پذیرایی خواهد کرد. این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که پیش از آن بحث‌هایی درباره محرومیت کریستوفر کنت گلر اتریشی فولادی‌ها به وجود آمده است.

در بازی گذشته فولاد و آلومینیوم در یک صحنه داور وسط خطای نگه داشتن بیش از حد توپ (6 ثانیه) را از کنت گرفت و خطای دور ضربه به سود تیم اراکی اعلام کرد. بعد از این صحنه تصور می‌شد یاسر همرنگ به کریستوفر کنت گلر فولادی‌ها کارت زرد نشان داده اما این اتفاق رخ نداده است.

باشگاه فولاد از تیم داوری بازی گذشته خود و سازمان لیگ استعلام گرفتند و متوجه شدند که به نام کنت کارت زردی در بازی قبل ثبت نشده است. اتفاقی که اگر رخ می‌داد منجر به 4 اخطاره شدن و محرومیت دروازه‌بان اتریشی می‌شد.

بر این اساس کنت مشکلی برای همراهی فولاد در مسابقه حساس فردا (دوشنبه) با تراکتور تبریز ندارد و با صلاح‌دید کادرفنی به میدان خواهد رفت.

دیدار فولاد و تراکتور ساعت 19:30 روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هزینه ها در معاملات برخط خودرویی کاهش می یابد
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • استعلام از سازمان لیگ: گلر خارجی محروم نیست