Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی رییس فدراسیون کشتی گفت: کادرفنی تیم ملی هم‌اکنون بسیار خوب و با تجربه است و حضور محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی در کنار غلامرضا محمدی که از مربیان بسیار خوب کشورمان است اکثر کشتی‌دوستان را به نتایج آینده تیم ملی امیدوار کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدحسن محبی، پیشکسوت کشتی کشورمان، از سوی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به عنوان مشاور عالی منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: من از گذشته تا به الان پله‌پله در بحث مربیگری جلو رفتم و از کمک مربی تیم جوانان به سرمربی جوانان و بعدها هم به سرمربیگری تیم بزرگسالان مشغول فعالیت شدم. در برخی اوقات علیرغم اینکه دوستان به من لطف داشتند اما تمایلی به حضور در فدراسیون نداشتم و از همین‌رو در شهر خودم یعنی کرمانشاه مشغول بودم و سعی کردم بتوانم کشتی‌گیران خوبی را به کشتی کشور معرفی کنم.

وی در ادامه افزود: بنده قبل از مسابقات جهانی قزاقستان جلسه‌ای را با علیرضا دبیر داشتم و بعد از مسابقات هم صحبتی با هم داشتیم و لطف دبیر به بنده بود که حکم مشاور را برای من صادر کرد. دبیر می‌تواند جزو مدیران موفق کشتی باشد و ما در کمال صداقت با همدیگر صحبت کردیم و تمام تلاش بنده نیز این است که بتوانم با صداقت کاری که از دستم بر می‌آید انجام دهم.

قهرمان بازی‌های آسیایی دهلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موضوع تیم ملی و مسابقات پیش‌رو و اولویت کسبه سهمیه اظهار داشت: امیدوارم آزادکاران و فرنگی‌کاران بتوانند سهمیه خود را در مسابقات پیش‌رو کامل کنند. کشتی در کشور ایران ورزش اول است و به همین دلیل که این رشته در ایران ریشه‌دار است همواره در مسابقات مختلف بین‌المللی آسیایی و جهانی جزو تیم‌های صدرنشین بودیم. با کسب چهار سهمیه دیگر در مسابقات پیش‌رو با تیم کامل در المپیک حضور پیدا می‌کنیم. اینکه بتوانیم در المپیک تا چه حد موفق باشیم و چه نتایجی کسب کنیم به عوامل متعددی باز می‌گردد که مهمترین آن اتحاد و یکدلی خانواده بزرگ کشتی در کنار حمایت مسئولان ورزش است.

محبی پیرامون تمدید حکم مربیگری محمدی در تیم ملی کشتی آزاد و اینکه عملکرد او را چگونه ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: کادرفنی تیم ملی هم‌اکنون بسیار خوب و باتجربه است و حضور محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی در کنار غلامرضا محمدی که از مربیان بسیار خوب کشورمان است اکثر کشتی‌دوستان را به نتایج آینده تیم ملی امیدوار کرده است. حکم محمدی باید صادر می‌شد تا وی برای المپیک بتواند با نیروی بیشتری کار کند. تیم‌های دیگر فعالیت و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در کشتی انجام داده‌اند. به طور مثال در مسابقات سیزم، یدالله محبی در 125 کیلوگرم در فینال نتیجه را به طاها گل واگذار کرد و این نشان می‌دهد کشورهای دیگر به کشتی اهمیت زیادی می‌دهند.

دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی جهان درباره رقابت‌های لیگ برتر کشتی و این که برخی از کارشناسان معتقدند ملی‌پوشانی که در مسابقات جهانی قزاقستان حضور داشتند نتوانستند به اندازه کافی ریکاوری داشته باشند، اظهار کرد: در برخی مسائل فنی اظهارنظرهای مختلفی صورت می‌گیرد و به هرحال نقطه نظرات برخی کارشناسان با هم متفاوت است اما لیگ امسال را لیگ خوبی می‌بینم و در کشتی‌هایی که دیدم بازی‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی گفت: لیگ تنور کشتی کشور را داغ نگه می‌دارد و منبع درآمدی مناسبی برای ملی‌پوشان خواهد بود. نکته بسیار مهم در لیگ امسال حضور مربیان جوان است که به خوبی در کنار تشک کشتی‌گیران خودشان را کوچ می کنند و با انرژی بالا و انگیزه وصف نشدنی مسائل فنی را به کشتی‌گیران انتقال می‌دهند. حضور و بروز همین مربیان جوان که مشتاقانه در کشتی فعالیت می‌کنند اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که برای کشتی ایران رخ داده و قطعاً فدراسیون از این مربیان جوان حمایت می‌کند و باید از مربیان جوانی که نتایج خوبی را کسب می‌کنند بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: نخستین تمرین ساحلی‌بازان در بوشهر برگزار شد  بازگشت شجاعی به تمرینات تراکتورسازی / حاج صفی و دژاگه از هفته آینده 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه رقابت های لیگ برتر زمین فدراسیون کشتی کادر فنی تیم ملی کشتی کشتی فرنگی آسیا علیرضا دبیر خبرگزاری برنا المپیک 2020 یدالله محبی محمدحسن محبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی کجاست؟

 حسن یزدانی بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و سال ۲۰۲۳ را با نقره مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک و همچنین طلای بازی‌های آسیایی به پایان رساند.

با وجودی که تا امروز همه مدعیان دوبنده تیم ملی در چرخه حضور داشته و در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل شرایط ویژه‌اش هنوز وارد چرخه نشده و به او این فرصت داده شده است که با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که ۱۷ تا ۲۰ خرداد در بوداپست برگزار می‌شود، بتواند در صورت آمادگی بدنی و شرایط مناسب کتفش؛ حضور در سومین المپیک متوالی را تثبیت کند.

او پیش از این قرار بود از اردوی جاری تیم ملی کشتی آزاد، بعد از ماه‌ها دوری از جمع اردونشینان، به اردو ملحق شده و تمریناتش را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کند، اما طبق هماهنگی با فدراسیون، ترجیح داد این اردو را هم نیاید و کار‌های درمانی و تمرینی‌اش را در شهر و سالن خودش پیگیری کند.

بعد از آن جلسه دو ساعته‌ای که بین حسن یزدانی و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون برگزار شد، چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم رسانه‌ای شد. بر این اساس حسن یزدانی قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد و حالا این سؤال مطرح است که آیا با توجه به موضوع مهم انتخاب ملی‌پوش ۸۶ کیلوگرم بعد از مسابقات بوداپست، یزدانی در اردوی بعدی حاضر خواهد شد یا خیر؟

فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان ۹ مداله کشتی ایران احترام زیادی قائل است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اگر حسن یزدانی ترجیح بدهد تمریناتش را همچنان تا پیش از اعزام به مجارستان، در جویبار دنبال کند، با درخواست او موافقت شده و او از اردوی بعدی هم به خانه کشتی نیاید.

چیزی که اکنون اهمیت دارد، وضعیت جسمانی حسن یزدانی است و اینکه بتواند قابلیت‌های فنی خود را بعد از عمل جراحی کتف نیز در مسابقات به نمایش بگذارد.

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران اعزامی به المپیک پاریس، بعد از بررسی وضعیت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان انتخاب خواهد شد.

حسن یزدانی در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است و دو نشان طلا و نقره از المپیک و هفت مدال جهانی در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ورزشکار کردستانی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور را تصاحب کرد
  • کلاس دانش افزایی مربیان کشتی در مازندران
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • واکنش قلعه‌نویی به جدایی مطهری از تیم‌ملی؛ موفق باشی حمید جان + عکس