Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، حمید حسین پور اظهار داشت: چهار مورد این پروانه ها مربوط به ماهیان سردآبی و یک مورد نیز در حوزه پرورش زالو است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد پروانه در سال گذشته دو مورد با ظرفیت تولید ۱۲ تن ماهی سردآبی بود، افزود: ظرفیت تولید چهار پروانه صادر شده در سال جاری ۶۳ تن است که نسبت به سال گذشته پنج برابر از نظر میزان تولید افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: ظرفیت تولید تنها پروانه صادر شده در حوزه پرورش زالو نیز ۱۰۰ هزار قطعه است که افزایش تولید آن جزء برنامه های شیلات استان کردستان است.

حسین پور یادآور شد: در هر کدام از این واحدها بیش از دو نفر مشغول بکار هستند که این امر موجب اشتغالزایی برای بیش از ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هفت فقره موافقت اصولی در حوزه شیلات این استان صادر شده که با اجرای این طرحها ۶۱ تن ماهی سردآبی و ۱۰۰ هزار قطعه زالو تولید می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پنج مورد از این موافقت ها در حوزه ماهیان سردآبی، یک مورد مربوط به زالو و یک مورد مرکز تکثیر ماهیان سردآبی است.

حسین پور با بیان اینکه ظرفیت زالو ۱۰۰ هزار قطعه و مرکز تکثیر ماهیان سردابی سه میلیون قطعه است، اظهار داشت: سال گذشته این موافقت ها هفت فقره بوده که یک فقره آن مربوط به زالو و شش مورد دیگر در حوزه پرورش ماهیان سردابی با ۵۱ تن ظرفیت بوده است.

کد خبر 4752911

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات پرورش ماهی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان