Web Analytics Made Easy - Statcounter

جودی با اشاره به اینکه کار ۷۱ هزار واحد مسکوني نیازمند مرمت در مناطق سیل زده به پایان رسیده است، گفت: در بررسی‌های اولیه حدود ۶۵ هزار واحد احداثی که نیازمند بازسازی بودند شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مجید جودی» شب گذشته (پنجشنبه 2 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور با اشاره به اینکه کار ۷۱ هزار واحد مسکوني نیازمند مرمت در مناطق سیل زده به پایان رسیده است، گفت: در بررسی‌های اولیه حدود ۶۵ هزار واحد احداثی که نیازمند بازسازی بودند شناسایی شد حدود ۳ هزار واحد از این تعداد شهری و بقیه را واحد‌های روستایی تشکیل می‌داد البته در این بین حدود ۸۰ هزار واحد هم نیازمند مرمت و تعمیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ۸۰ هزار واحد نیازمند مرمت حدود ۷۸ هزار واحد شروع به کار شد، افزود: کار حدود ۷۱ هزار واحد به اتمام رسیده است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای بازدید و تخصیص منابع به واحد‌های آسیب دیده احتمالی نداریم و هرکس نیازمندی واحدش را اعلام کند برای بازدید اقدام می کنیم.

 

جودی از پرداخت نکردن تسهیلات بانکی به سیل زدگان از سوی برخی بانک‌ها همچون ملت و تجارت خبر داد و افزود: تا این لحظه حدود ۷۰ هزار نفر میان بانک‌ها پاس کاری می‌شوند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین کانون های مساجد روزنامه شیراز اصفهان مناطق سیل زده خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد

بر اساس برآورد‌های برنامه توسعه سازمان ملل، بازسازی واحد‌های مسکونی ویران شده غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد.

به گزارش ان‌بی‌سی، در بهترین حالتی که برای این نوار محاصره شده در نظر گرفته شده است، اگر جنگ غزه امروز هم متوقف شود و ۵ برابر گذشته مصالح ساختمانی وارد این منطقه شود، بازسازی تمام خانه‌های تخریب شده در بمباران و حملات زمینی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۴۰ طول می‌کشد.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل گفت: «هر روز بیشتری که این جنگ ادامه می‌یابد، هزینه‌های هنگفت و پیچیده‌ای را برای ساکنین آن و همه فلسطینی‌ها به همراه دارد».

 وی در ادامه گفت: «سطوح بی‌سابقه تلفات انسانی، تخریب سرمایه و افزایش شدید فقر سبب بحران توسعه می‌شود که نسل‌های آینده را به خطر خواهد انداخت». 

بر اساس گزارش جدید برنامه توسعه سازمان ملل، اگر جنگ ۹ ماه طول بکشد، فقر از ۳۸.۸ درصد که در پایان سال ۲۰۲۳ گزارش شده، به ۶۰.۷ درصد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، حداقل ۳۷۰ هزار واحد مسکونی در غزه آسیب دیده که ۷۹ هزار واحد آن «به طور کامل» تخریب شده است.

گفتنی است، نزدیک ۷ ماه بمباران مداوم غزه از خانه مردم انبوهی از سیمان و خاکستر را بر جای گذاشته است. گفته می‌شود پس از اتمام جنگ، بیش از یک میلیون نفر از جمعیت غزه خانه‌ای ندارند تا به آن بازگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم