Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو گفت: این یک واقعیت است که دنیا پذیرفته که ایران قدرت اول ووشو است. تاریخ انتشار: 09:45 - 03 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۱۷۰۰

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چین بهترین نتیجه تاریخ را کسب کرد و با ۹ طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان شد تا چینی‌ها را در کشور خودشان به زانو در بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار میزان در خصوص تمام اتفاقات رقابت‌های قهرمانی جهان و عملکرد ملی‌پوشان ووشو صحبت‌های کاملی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص رقابت‌های جهانی ووشو صحبت کنید.

رقابت‌های قهرمانی جهان از ۲۸ مهر تا اول آبان با حضور ۱۰۲ کشور در شانگ‌های چین برگزار شد و چینی‌ها برای میزبانی این رقابت‌ها حدود ۲ میلیون دلار هزینه کرده و واقعا میزبانی بی‌نظیری داشتند. خداراشکر برای دومین سال پیاپی قهرمان ساندا شدیم.

فکر می‌کردید در ساندا تمام طلا‌ها را درو کنید؟

کسب ۸ مدال طلا از ۸ فرصت یک رکورد استثنایی در ورزش دنیا محسوب می‌شود و ما هم به تیم خود اطمینان داشتیم. نقط عطف این موفقیت، قهرمانی با مربیان ایرانی بود که لذت قهرمانی را دو چندان کرد.

امسال در تالو هم موفق بودید.

بله یک طلای ارزشمند در بخش مردان و دو نقره و یک برنز هم در بانوان به دست آوردیم تا ثابت شود تالوی ایران روز به روز پیشرفت کرده و به آمادگی لازم رسیده است.

حل و روز چینی‌ها پس از قهرمانی ایران چطور بود؟

الان دنیا پذیرفته که ایران قدرت اول ووشو است و ما امسال بهترین نتیجه تاریخ ووشوی ایران را کسب کردیم و با فتح دیوار چین قهرمان شدیم. تمام تیم‌های بزرگ از امروز به ایران به عنوان قدرت برتر نگاه می‌کنند و این وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند.

اما پس از این موفقیت حفظ انگیزه ووشوکاران کار دشواری است.

ووشوی ایران دوره گذشته هم قهرمان ساندا شده بود، اما انگیزه ما از بین نرفت و امسال در هر ۸ وزن ساندا قهرمان شدیم و مطمئن باشید برای حفظ انگیزه تیم برنامه داریم. باید بازیکنانی شش دانگ مثل محسن سیفی بیشتر داشته باشیم که چینی‌ها از مقابل با او هراس داشته باشند و دیدیدم که امسال خورشیدی در نخستین حضورش در میدان جهانی با غلبه بر سانداکار میزبان قهرمان شد.

آیا این نتایج نهایت موفقیت ووشوی ایران بود؟

مسابقه برد و باخت دارد و امسال، سال ما بود و شاید دوره بعد قهرمان نشویم که در آن صورت هم اتفاق خاصی رخ نداده. با این حال اگر بتوانیم در بازی‌های آسیایی رکورد صددرصد طلا را بزنیم یعنی به آخرین قله افتخار هم دست پیدا کردیم.

داوری‌ها در این مسابقات چطور بود؟

در بازی محسن سیفی مقابل سانداکار چینی ناداوری مشهود که به رای این بازی اعتراض کردیم و خداراشکر که رای برگشت و سیفی برنده این دیدار لقب گرفت و در نهایت هم قهرمان شد. به غیر از این موضوع ناداوری خاصی وجود نداشت.

در ساندای پسران نفرات جوانی داریم، اما در بخش بانوان شرایط اینگونه نیست.

این موضوع را قبول دارم، اما در ساندای بانوان هم نفرات جوان خوبی داریم که فدراسیون در نظر دارد در مسابقات آتی به آن‌ها میدان بدهد تا کم کم به ترکیب تیم اضافه شوند.

انتظار مدال طلا در تالو را داشتی؟

مدال طلای مجیری غیر منتظره بود و فکر نمی‌کردیم این اتفاق رخ دهد که شکر خدا این طلای ناب را کسب کردیم. این پسر ۱۸ ساله آینده تالو است و تا به حال هیچکس از ایران در این فرم‌ها به طلای جهان نرسیده بود.

نقش فرشاد عربی در این مدال طلا چقدر بود؟

مدال طلای مجیری صددرصد حاصل زحمات و تلاش‌های فرشاد عربی است که در دو سال گذشته با این جوان‌ها کار کرده و امیدوارم با تلاش کادرفنی و تالوکاران مستعدی که داریم در آینده تالو هم مثل ساندا بهترین باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ووشو مهدی علی نژاد تیم ملی ووشو میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.

وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.

مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان