Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن آمار و برنامه‌ریزی در پیامی که به مناسبت روز آمار صادر کرده است گفته: این انجمن تشکلی است که در غیاب تشکل‌های صنفی برای شاغلین در حوزۀ آمار می‌تواند به حمایت از منافع جمعی دست‌اندرکاران این رشتۀ علمی و دفاع از جایگاه این رشته در جامعه بپردازد.

به گزارش ایسنا، محمد قاسم وحیدی اصل در پیامی که به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی(اول آبان) منتشر کرده است گفت: روز ملی آمار و برنامه‌ریزی را از سوی انجمن آمار ایران به همۀ استادان، دانشجویان، کارشناسان اجرایی، مدیران حوزه‌های مرتبط با آمار، معلمان، پیشکسوتان و همۀ علاقه‌مندان به رشته آمار و همه آنها که در راه پیشبرد علم در کشور و به ویژه اعتلای فرهنگ آماری این مرزوبوم تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌کنم و یاد مرتبطین با علم آمار را که طی سال قبل از میان ما رفته‌اند، به‌خصوص شادروان دکتر باقر مقدس‌زاده را گرامی می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده:« فرارسیدن روز آمار این فرصت مغتنم را برای همۀ کسانی که دست و دل در پیشه و علم آمار دارند فراهم می‌آورد تا به این مناسبت گردهم آیند و مروری بر اهمیت و جایگاه آن در جای جای زندگی انسانها و پیشرفت کشورها و نمودگری نقاط ضعف و قوت در هر عرصه و هر ساحت داشته باشند و با نگاهی به وضعیت آن در کشورمان به قدر وسع و توان، مدیران و مسئولان دوروبر خود را از توان‌ها و امکانات این علم شریف آگاه و آنها را به بهره‌برداری از آن تشویق کنند.

وی در این پیام با بیان اینکه انجمن آمار ایران، برآمده از ارادۀ جامعۀ آماردانان کشور، طی قریب به ۳۰ سال فعالیت خود در حدود مقدورات منشأ اثرات مثبتی در جامعه بوده گفت:  اهم آن فعالیت‌ها را می‌توان در برگزاری تعداد بسیار کثیری از همایش‌های علمی، انتشار مجلات علمی مختلف، انتشار تعدادی کتاب، برقراری ارتباط با بسیاری از مؤسسات مختلف دانشگاهی و اجرایی و ... دانست اما در رأس آنها این انجمن تشکلی است که در غیاب تشکل‌های صنفی برای شاغلین در حوزۀ آمار، می‌تواند به حمایت از منافع جمعی دست‌اندرکاران این رشتۀ علمی و دفاع از جایگاه این رشته در جامعه بپردازد که پیش از این هم باز در حد توان چنین کرده است.

وحیدی اصل در ادامه این پیام گفته است:«بنابراین خوب است به یاد داشته باشیم که پشتیبانی از انجمن، به معنی حمایت از جایگاه این رشته و شاغلین به آن در کشور است و تقویت انجمن در درجۀ اول عضویت در آن و تشویق افراد دیگر به قبول عضویت انجمن است. امید است به یاری پروردگار همۀ اعضای جامعۀ آماری توفیق خدمت به پیشرفت کشور و بهروزی انسانها را - به کمک دانشی که فراگرفته‌اند- داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات ‌بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جاهای عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، براندازها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند ‌بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی