Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی سندیکای صنعت برق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت کند و متوقف شدن عرضه برق در بورس انرژی گفت: فروش برق در بورس از سال ۹۴ اختیاری است و مصرف کنندگان می توانند برق مورد نیاز خود را از محل بورس خریداری کنند. اما به طور کل فعالیت تولیدکنندگان در بورس انرژی را می توان خوب ارزیابی  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتریانی که مصرف برق آنها بیش از ۵ مگاوات است می توانند برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کنند.

وی ادامه داد: ۵۷ درصد برق تولیدی غیردولتی می تواند در بورس انرژی عرضه شود و متقاضیان آن را خریداری کنند. آمار نشان می دهد خرید برق در بورس انرژی در شهریور ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه امسال حدود ۲.۵ برابر شده است که امیدواریم این حجم افزایش یابد.

رجبی مشهدی افزود: نیروگاه ها می توانند برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود، برق تولیدی خود را در بورس عرضه کنند به این ترتیب با شکل گرفتن عرضه و تقاضا در بورس انرژی، قیمت برق نیز حقیقی می شود.

سخنگوی صنعت برق درباره تعیین سقف قیمت در بورس انرژی توضیح داد: این سقف قیمت بر عهده عرضه کنندگان است. می توانند نرخ پایه برق عرضه شده را کاهش دهند. البته ما این امکان را فراهم کردیم تا مصرف کنندگان با برق مصرفی کمتر از ۵ مگاوات نیز بتوانند از بورس خرید کنند.

وی با بیان اینکه در حال تدوین یک دستور العمل برای یارانه های متقاطع هستیم، اظهار داشت: بر اساس این دستور العمل مصرف کنندگان مختلف که تعرفه برق متفاوتی دارند می توانند مازد مصرف برق خود را در بورس انرژی عرضه کنند.

کد خبر 4755430 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: برق شرکت توانیر تولید برق قیمت برق یارانه سندیکای صنعت برق بورس انرژی اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بازار سهام قیمت یورو مالیات بورس تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی یارانه نقدی قطع یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت۲۰۶۴۷ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۶۴۷ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۹۳۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۲۴۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۷,۲۳۷ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۸,۰۳۶.۵۲۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۲۷.۵۰۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750657

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۹ اردیبهشت/افت ۱۲۳۲۸.۶۱ واحدی
  • تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور
  • ریزش بیش‌از هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات