Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@14:37:20 GMT

تدارک تهیه سند برآورد نیروی انسانی دندانپزشکی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۳۰۲۹

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از تهیه سند برآورد نیروی انسانی دندانپزشکی عمومی، آموزش تخصصی و تخصصی درمانی کشور براساس کلان مناطق آمایشی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهزاد هوشمند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای عملیاتی کردن برنامه های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی در دندانپزشکی به بازدیدها و ارزیابی وضعیت دانشکده های دندانپزشکی به منظور برنامه ریزی رئوس برنامه های طرح تحول و بررسی وضعیت موجود رشته های عمومی و تخصصی حوزه دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: تاکنون از دانشکده های دندانپزشکی زاهدان، رشت و کرمان بازدید بعمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند با اشاره به برگزاری موفق آزمون های مرتبط با این دبیرخانه، توزیع نیروی انسانی متخصص به عنوان هیئت علمی دانشکده های دندانپزشکی را براساس راستی آزمایی و نیازسنجی منطقه ای عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سند برآورد نیروی انسانی کلان مناطق آمایشی در دست تهیه است که امیدواریم با مدیریت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی بتوانیم سیاستگذاری وضعیت نیروی انسانی دندانپزشکی عمومی، آموزش تخصصی و تخصصی درمانی کشور را براساس کلان مناطق آمایشی طراحی و اجرا کنیم.

دبیر شورای آموزش دنداپزشکی و تخصصی به تدوین پیوست اخلاق حرفه ای در آموزش دندانپزشکی با مدیریت معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های راهبردی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اعتباربخشی برنامه های آموزشی است که در حال حاضر در همه دانشگاهها در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی بازنگری هدفمند کوریکولوم های تخصصی دندانپزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به تعداد زیاد دانشکده دندانپزشکی باید ضمن ارتقا شرایط موجود، کیفیت و استاندارد پایه را در دانشکده های دندانپزشکی نهادینه کنیم که لازمه آن داشتن نیروهای متخصص آموزش در حوزه دندانپزشکی است لذا تربیت نیروی درمانی متخصص منوط به برآورد سند نیروی انسانی سلامت در کلان مناطق آمایشی است.

هوشمند به توسعه علوم و فناوری های نوین و رشته های بین رشته ای اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم توسعه دوره های مهارتی اعضای هیئت علمی و نیروهای متخصص را با آخرین فناوری های نوین و توانمندی های لازم هماهنگ کنیم که به همین منظور یک کارگاه کشوری در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی جهت طراحی و راه اندازی رشته های نوین تشکیل شده است که اعضای این کارگروه در فناوری های نوین مثل مهندسی بافت، بیوتکنولوژی دندانپزشکی، نانوتکنولوژی و علوم مرتبط با حوزه دندانپزشکی متخصص هستند.

وی از نهادینه کردن عرصه های آموزش عملی و کارورزی در عرصه دانشجویان دندانپزشکی عمومی و تخصصی در بیمارستان هایی که نزدیک دانشکده باشند خبرداد و خاطرنشان کرد: این تصمیم به صورت یک طرح ملی در حال پیگیری است که در حال حاضر به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال انجام است وامیدواریم با این کار سطح دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان افزایش یابد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از تشکیل کارگروه مهارتی به منظور ارزیابی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی و تخصصی خبرداد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست این دبیرخانه استفاده از خرد جمعی در اجرای برنامه ها است لذا به دنبال برون سپاری بخشی از فعالیت های حوزه دندانپزشکی که نقش حاکمیتی نداشته باشند هستیم که در همین راستا انجمن های علمی مرتبط با حوزه دندانپزشکی را می توانیم وارد پروژه های وزارت بهداشت کنیم

هوشمند با اشاره به ایجاد همدلی و گفتمان واحدی که در معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص پیشبرد برنامه های طرح تحول و نوآوری آموزشی بوجود آمده است ابراز امیدواری کرد که خروجی این اقدامات ارتقای سطح سلامت مردم در تمام حوزه ها بخصوص بخش سلامت دهان و دندان کشور باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده سند برآورد نیروی انسانی کردستان سوریه اعتراضات لبنان طرح انتقال آب خزر جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن جاستین ترودو شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد قویدل عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۴۳۰ هزار نفر دانش آموز است و به این منظور از قریب به ۲۹ هزار نفر پرسنل آموزشی برخوردار است اما با این وجود هنوز کمبودهایی در حوزه نیروی انسانی شاهدیم.

وی ادامه داد: مشکل کمبود نیروی انسانی در جزایر هندورابی، و لاوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع شد و برای حل این مشکل در مناطق صعب العبور و روستاهای بشاگرد نیز به طور خاص مجوز استخدام ۳۰۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در حوزه استخدام معلم پرورشی نیز برای جذب ۵۷۰ نفر سهمیه دریافت کرده‌ایم که شامل مربی پرورشی، مشاور، مربی تربیت بدنی، مراقب سلامتی و دبیر قرآن می‌شود و به زودی آزمون آن نیز برگزار خواهد شد.

قویدل ادامه داد: استان هرمزگان در توسعه آموزش فنی و مهارتی جایگاه اول کشور را دارد؛ در شاخص‌های اختصاصی آموزش و پرورش نیز که در کل کشور به صورت یکسان ارزیابی می‌شود موفق شده‌ایم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون ۲۹ هنرستان جوار صنعتی را تاسیس کنیم که شامل هنرستان‌های بهیاری، جوار فولاد، پالایشگاه نفت، شیلات، معدن و… ضمن اینکه امسال برای سال تحصیلی آینده اولین هنرستان تجارت استان را با همکاری سازمان صمت راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به احداث نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک و نیاز این صنعت به نیروی انسانی متخصص؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان انجام شده است و ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم وابسته به سازمان انرژی اتمی را آغاز خواهیم کرد تا بندرعباس به چهارمین شهر دارنده این مجموعه آموزشی در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اذعان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک دانش‌آموزه دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است چرا که در نظام تعلیم و تربیت حتی تحصیل یک نفر هم برای ما مهم است.

کد خبر 6092512

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان