Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز جمعه به نقل از «شیه فونگ» اظهار داشت که فرصت طلبان و شورشیانی که در مسیر انشعاب طلبی حرکت می کنند به دنبال براندازی دولت هنگ کنگ هستند.

این دیپلمات بلند پایه چین در هنگ کنگ گفت که معترضان در فعالیت های جدایی طلبانه که دست های سیاهی نیز آنها را پشتیبانی می کند، می کوشند تا نظام را براندازند این اعتراضات و خشونت ها بتدریج به دیگر کشورها نیز سرایت می کند و لازم است که جامعه بین المللی با صدای بلند مخالفت خود را با آن نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود گروهی استقلال طلب به خیابان ها ریخته اند و از خشونت ابایی ندارند جامعه بین المللی باید در برابر آنها اعلام موضع کند آنها بدون هیچ بهانه ای دست به چنین خشونت هایی دست می زنند.

دیپلمات چینی با اشاره به شعارهای برخی از شورشیان مبنی بر استقلال هنگ کنگ گفت که هدف آنها براندازی است مرتکب خشونت می شوند و فروشگاه ها،  ایستگاه های مترو و راه آهن را به آتش می کشند.

گزارش حاکی است که فرصت طلبان در متن شورش های خود در هنگ کنگ به بانک ها، مترو،  فروشگاه ها و بسیاری از اماکن عمومی حمله کرده اند و به سمت آنها بمب های آتش زا پرتاب کرده اند.

شیه گفت که برخی از نیروهای خارجی نیز از آنها حمایت می کنند و باعث تشویق آنها به خشونت می شوند آنها را به سمت براندازی و نادیده گرفتن اصل یک چین و ایجاد یک ماهیت شبه مستقل سیاسی سوق می دهند.

او خشونت و افراط گرایی معترضان را به تروریسم تشبیه کرد و گفت که آنها بدتر از ویروس مرگبار سارس هستند زیرا هیچ مرز و حدودی را نمی شناسند و در هر جایی مرتکب خشونت می شوند.

این مقام چینی گفت که این خشونت ها حالا به اسپانیا، انگلستان و شیلی نیز سرایت کرده است این وضعیت می تواند برای کل جامعه بین المللی پرمخاطره باشد.

شیه فونگ که کمیسیونر چین در امور هنگ کنگ محسوب می شود گفت جامعه بین المللی نمی تواند در برابر نا آرامی ها سکوت کند.

بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی بیش از ۳۰۰ قربانی در هنگ کنگ گرفت و یکی از مرگبارترین ویروس ها و بیماری های دو دهه گذشته در کشورهای شرق آسیا محسوب می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین تظاهرات اعتراضی تحولات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند