Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:19:25 GMT

شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۳۱۵۹

شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد

عیسی کلانتری روز جمعه در بازدید از شمال استان بوشهر افزود: نمی‌خواهیم توسعه شمال این استان به‌گونه‌ای باشد که محیط زیست قربانی توسعه شود و همان تجربه تلخ توسعه عسلویه در منطقه شمال استان بوشهر تکرار شود.

وی بیان کرد: هدف ما از توسعه شمال استان بوشهر تنها توسعه صرف بدون رعایت مسائل زیست محیطی نیست چرا که با قربانی محیط زیست حقوق مردم و نسل آینده پایمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طراحی‌های گذشته  خورها و حریم آنها در توسعه دیده شده بود که به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود اما در تجدید نظری که انجام شده همه اینها حذف شده است.

کلانتری اضافه کرد: در زمان حاضر خورها و حریم آنها به‌طور کامل از حریم توسعه بیرون هستند و در آنها اجازه تاسیس اسکله و آبشیرین کن در آینده نیز داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر این امر رعایت شود و حریم دریاها و خورها رعایت و محیط زیست حفظ شود از نظر ما توسعه شمال استان بلامانع است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه می‌یابد و پالایشگاه‌ها از پروژه حذف می‌شوند.

کلانتری در خصوص مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس جمهوری مبنی برتشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه گفت: این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه است و در دولت مطرح می‌شود.

وی بیان کرد:  با تصویب آن انتظار می‌رود در بودجه سال ۹۹که الان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه است نوبت این طرح خواهد رسید و امید می‌ررود  منطقه عسلویه نیز سرو سامان بگیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه سازمان حفاظت محیط زیست عیسی کلانتری بندردیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک