Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد‌معیری کاشانی مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره روش‌های نوین آموزشی در واحد تهران غرب اظهار کرد: تکنیک های نوین آموزشی در راستای توانمندسازی و پرورش خلاقیت دانشجویان با تمرکز بر دانشجویان ترم اول، کاربردهای اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال در تکنیک «یادگیری برمبنای حل مسئله» یا “Problem-based learning”، به جای این که دانشجویان صرفا شونده حرف های استاد در کلاس باشند، استاد دانشگاه ‌درس را در قالب بیان یک مسئله تدریس می‌کند و دانشجویان برای حل این مسئله با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

کاشانی ادامه داد: به‌عنوان مثال در درس دینامیک ماشین برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک، باید تحلیل سرعت، شتاب، نیرو، درجه و... به دانشجویان آموزش داده شود؛ در تکنیک Problem-based learning به جای تدریس تئوریک این مباحث، در اولین جلسه، دانشجویان گروه بندی می‌شوند و برروی مشکل یا چالشی که استاد مطرح کرده، متمرکز می‌شوند. دانشجویان در گروه‌های مختلف تا پایان ترم این چالش را بررسی کرده و در نهایت منجر به ساخت محصولی برای حل این مشکل خواهد شد.

مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد گفت: در این روش علاوه بر افزایش میزان کیفیت کار، دانشجویان کار گروهی را یاد می‌گیرند و خلاقیت آن‌ها نیز بهبود خواهد یافت. این تکنیک آموزشی در واحد تهران غرب، معطوف به یک استاد نیست بلکه از زمستان سال گذشته تاکنون، 19 گروه آموزشی از این روش نوین استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 6 ترم است که استفاده از تکنیک Problem-based learning، سبب تولید محصولات دانش بنیان در از سوی دانشجویان شده است؛ همچنین مسابقه ای برای این محصولات برگزار می شود بهترین آن ها برای تجاری سازی انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

108 / 320 حامد معیری کاشانی تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی آموزش تحقیقات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی آموزش تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا

پرفورمنس "خروش ملت‌ها" به کارگردانی مریم شعبانی تلاش می‌کند با زبان هنر، صدای اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه را به گوش جهان برساند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تئاتر بانوان هنر مقدس به کارگردانی مریم شعبانی و به همت گروهی از بانوان دانشجوی هنرمند از کشورهای مختلف، پرفورمنس "خروش ملت‌ها" را در حمایت از اعتراضات اخیر بی سابقه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، تولید و منتشر کرد.

.

مریم شعبانی، سرپرست گروه هنر مقدس که در حوزه تئاتر ویژه بانوان فعال است، درباره جدیدترین پروژه اجرایی این گروه به نام "خروش ملت‌ها" که در قالب یک کلیپ 50 ثانیه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: هنر مقدس گروهی نمایشی است که تمام آثارش تاکنون در حوزه زنان و برای زنان با موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی، تاریخ ایران و تاریخ جهان تولید شده است.

او ادامه داد: این گروه تلاش کرده تا این لحظه برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی زنان آثار خود را تولید کند. اما به دلیل شرایط پیش آمده در غزه و اعتراضات جهانی، تصمیم گرفتیم این اثر را تولید کنیم.

سرپرست گروه هنر مقدس درباره انگیزه خود و گروه از تولید این پرفورمنس توضیح داد: همیشه هنرمندان در تمام مجامع و تاریخ پیشرو بوده‌اند. هنرمندان مردم را یا به قیام و یا به صلح دعوت و در کل، رویدادی را ثبت کرده‌اند.

 

عملیات "وعده صادق" حرکت در مسیر نظم جدید جهانی است

 

شعبانی ادامه داد: تلاشمان این است هنرمندان جهان را وارد میدان کنیم و از آن‌جا که زبان هنر برنده‌تر و قوی‌تر از سلاح‌های نظامی و ارتشی است، هنر بتواند در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حامیان آزاده آن مؤثرتر واقع شود.

گروه تولید پرفورمنس "خروش ملت‌ها" متشکل از 55 بانوی هنرمند است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • پرفورمنس خروش ملت‌ها در حمایت از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد