Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:18:04 GMT

ترکیه: آمریکایی‌ها صادق نیستند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۳۳۲۴

ترکیه: آمریکایی‌ها صادق نیستند

"ابراهیم کالین" در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، با بیان این‌که توافق ترکیه با آمریکا شامل یک منطقه مشخص است، افزود: ما با واشنگتن در مورد دیگر مناطق (شمال شرق سوریه) به توافق نرسیدیم، چرا که آنها صادق نیستند و برغم آغاز گشت‌های مشترک و خبر نابودی داعش که توسط "دونالد ترامپ" اعلام شد، آمریکا همچنان به حمایت و تجهیز یگان‌های مدافع خلق (پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ی.گ) ادامه می‌دهد.

واشنگتن و آنکارا پنجشنبه گذشته (۲۵ مهرماه) برای برقراری آتش‌بس ۱۲۰ ساعته در شمال شرق سوریه به توافق رسیده بودند.

براساس این توافق، آنکارا موافقت کرده بود، از پنجشنبه‌شب به مدت ۱۲۰ ساعت، حملات خود به شمال شرق سوریه را متوقف کند تا زمینه خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) از ۳۲ کیلومتری مرز ترکیه فراهم شود و پس از آن، دولت رجب طیب اردوغان آتش‌بس را اعلام کند.

کالین با انتقاد از عدم حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار کرد: زمانی که یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) به خاک ترکیه که عضوی از ناتوست حمله می‌کنند، واکنش این سازمان به اقدام این گروه چیست؟

وی ادامه داد: در مورد بخش‌هایی که نتوانستیم با آمریکا به توافق برسیم، در خصوص آنها به آسانی با روسیه توافق کردیم، اینک روسیه مسؤول تعامل با یگان‌های مدافع خلق است، آنها به همراه آمریکایی‌ها، نیروهای ی.پ.گ را از این مناطق سوریه بیرون خواهند راند.

کالین اضافه کرد: در راهبرد دولت آنکارا دو مسأله مهم وجود دارد، نخست این که مرز ترکیه از تمامی گروه‌های تروریستی تخلیه شود، تفاوتی ندارد که این نیروها ی.پ.گ باشند یا عناصر داعش و دوم، شرایطی برای بازگشت آوارگان سوری در شمال شرق سوریه و مناطق واقع در شرق و غرب رود فرات فراهم شود.

ترکیه و روسیه ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) درجریان مذاکرات ۶ ساعته پوتین و اردوغان در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر استقرار نیروهای مرزبانی دولت دمشق و پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه و ترکیه و خروج تمام یگان‌های مدافع خلق از ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.

برای اجرای این توافق، روز جمعه روسیه از اعزام۳۰۰ پلیس نظامی این کشور به سوریه برای گشت‌زنی در مناطق مرزی سوریه و ترکیه خبر داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه روسیه دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق