Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:20:47 GMT

توطئه‌چینی دشمنان محور مقاوت بر بستر مشکلات مردم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۳۵۰۹

توطئه‌چینی دشمنان محور مقاوت بر بستر مشکلات مردم

امام جمعه قم گفت: مسئولان عراق و لبنان باید در حذف فساد از نظام‌های دولتی، رفع نیازهای مردم و گوش سپردن به نصیحت مراجع اهتمام داشته باشند، اما مردم هم باید بدانند دشمنان درصدد آسیب‌رسانی به کشورهای محور مقاومت هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، گفت: یک مجموعه از اصول قوانین در اسلام در زمینه پرورش فرزندان صالح ارائه شده که باید در فرهنگ ما نهادینه شود، اصل اول رعایت اصول درست در انتخاب همسر، اصل دوم فراهم کردن شرایط مناسب برای تربیت فرزند و اصل سوم فراهم کردن لقمه حلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مال حلال، صفای قلب و نورانیت دل، خضوع و خشوع در برابر خدا را به همراه می‌آورد و تسهیل کننده همه عبادت‌های انسان است، اثر دیگر آن تسهیل استجابت دعا است که دروازه‌های آسمان را به‌روی انسان می‌گشاید، پیامبر اکرم در این باره می‌فرمایند:" هرکس مال حلال بخورد، فرشته مسئول استغفار کردن برای اوست تا زمانی که از غذا خوردن فارغ شود." در جای دیگری از پیامبر نقل شده که "کسی که در کسب مال حلال بکوشد در درجه‌ی شهدا قرار دارد." چرا که اونیز مانند شهید در سلامت جامعه نقش دارد.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه بیان شده که تقوا سختی‌ها را به آسانی تبدیل می‌کند و انسان با تقوا از همه ناهمواری‌ها به سلامت عبور می‌کند.

لزوم توجه به وقف در دوحوزه دین و علم

اعرافی ضمن گرامی‌داشت هفته وقف بیان کرد: هفته وقف را باید گرامی داشت چراکه وقف می‌تواند پشتوانه مهمی برای اهداف اسلامی و انسانی باشد، وقف‌ها در طول تاریخ پشتیبان حرکت‌های علمی و فرهنگی بوده‌اند که باید مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد، وقف همیشه ارزشمند است اما در دو حوزه باید به آن توجه بیشتری شود، اول حوزه دین و آموزش آن و دوم حوزه‌های علمی و پژوهشی است.

پدافند غیر عامل؛ وظیفه‌ای همگانی است

وی ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول خدا(ص)، از فعالان در عرصه خدمت‌رسانی به زائرین اربعین تشکر کرده و درخصوص هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنای آمادگی همه ادارات، سازمان‌ها و خانه‌ها برای شرایط سخت است، این مسئله وظیفه‌ای عمومی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد تا شرایط بحرانی با کم‌ترین میزان خسارت به پایان برسد.

امام جمعه موقت قم ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج دانش آموزی، بیان کرد: اخلاق بسیجی، مقاومت و شجاعت باید از طریق بسیج دانش‌آموزی در نسل جوان پرورانده شود تا بازهم شاهد جوانان بصیر و توانمندی هم‌چون حسین فهمیده‌ها باشیم.

وجود بیش از ۳۳هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۰ ساله در استان قم، باید حل شود

اعرافی درخصوص سواد آموزی گفت: علی رغم همه اقدامات مثبت نهضت سوادآموزی در کشور، در استان قم ۱۲۰ هزار بیسواد داریم که از این میان حدود  ۳۳ هزار نفر در سن ۱۰ تا ۴۰ سالگی هستند که هرگز شایسته استانی مانند قم به‌عنوان یک شهر علمی نیست و باید با تدبیر مسئولین مرتفع شود.

مشکلات مردم، بستری برای توطئه دشمنان مقاومت است

این عضو شورای نگهبان عنوان کرد: دولت و مسئولان عراق و لبنان باید در حذف فساد از نظام‌های دولتی، رفع نیازهای مردم و گوش سپردن به نصیحت مراجع اهتمام داشته باشند، اما مردم هم باید بدانند دشمنان درصدد آسیب‌رسانی به کشورهای محور مقاومت هستند و مردم باید با هشیاری خود در دام دشمنان مقاومت قرار نگیرند، همان‌طور که در فتنه ۸۸ نیز می‌خواستند مشکلات مردم را بستری برای توطئه و فتنه مورد  نظر خود قرار دهند، اما دشمنان مقاومت بدانند که از این آشوب‌ها نمی‌توانند برای خود موفقیتی بسازند و همه کسانی در گذشته از شما زخم خوردند، امروز در مقابل شما ایستاده اند و مقاومت اسلامی به راه پرافتخار خود ادامه خواهد  داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آیت الله اعرافی نماز جمعه منطقه قم لبنان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر باغ بادران با اشاره به اجرای طرح نور حجاب و عفاف نیروی انتظامی گفت: امروز دشمنان با تشویق به کشف حجاب به دنبال فروپاشی بنیان خانواده هاست که اقشار مختلف مردم از عملکرد نیروی انتظامی راضی و خوشحال هستند.
حجت الاسلام شاهمیری دلسوزی دشمنان را برای زنان فریبکاری برشمرد و افزود: دشمنان با اعمال تحریم‌های بی شمار داروی‌های مورد نیاز بیماران خاص را تحریم می‌کنند و امروز داعیه حقوق بشر و حمایت از زنان و دختران ما را سر می‌دهند.
خطیب جمعه شهر باغ بادران، سرکوب جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها را در غزه مصداق دوگانگی در شعار حقوق بشر غرب دانست و گفت: رسوایی هر چه بیشتر آمریکا و دشمنان امروز بیش از بیش قابل مشاهده استو جوانان ملزم هستند در برابر خدعه و نیرنگ این دشمنان قسم خورده بیش از گذشته هوشیار باشند که اینان دین جوانان را نشانه رفته اند.

دیگر خبرها

  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند