Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری پیش از ظهر جمعه در بازدید از شمال استان بوشهر اظهار داشت: در شمال استان بوشهر باید توسعه با رعایت شرایط زیست محیطی انجام شود.

وی با اشاره به تجربه توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه و مشکلات ناشی از بی‌توجهی به مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: در شمال استان با تلاش مردم و مسئولان استان تلاش شده تا نگاه ویژه‌ای به مسئله محیط زیست صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه نباید فقط به گسترش تاسیسات و زیرساخت‌ها منتهی شود، اضافه کرد: اگر حریم دریاها و خورها رعایت و محیط‌زیست حفظ شود از نظر ما توسعه شمال استان بلامانع است.

وی بیان کرد: در طراحی‌های گذشته خورها و حریم آن‌ها در توسعه دیده‌شده بود که به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود اما در تجدیدنظری که انجام‌شده همه این‌ها حذف‌شده است.

کلانتری تصریح کرد: در طراحی جدید خورها و حریم آن‌ها به‌طور کامل از حریم توسعه بیرون هستند و در آن‌ها اجازه تأسیس اسکله و آبشیرین کن در آینده نیز داده نخواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: با تفاهم‌های انجام‌شده تلاش می‌شود شمال استان بوشهر با حفظ محیط‌زیست توسعه یابد.

کلانتری اضافه کرد: مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه در سازمان برنامه‌وبودجه است و در دولت مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: با تصویب آن انتظار می‌رود در بودجه سال ۹۹ که الآن در دستور کار سازمان برنامه‌وبودجه است نوبت این طرح خواهد رسید و امید می‌رود منطقه عسلویه نیز سروسامان بگیرد.

کلانتری افزود: نمی‌خواهیم توسعه شمال این استان به‌گونه‌ای باشد که محیط‌زیست قربانی توسعه شود و همان تجربه تلخ توسعه عسلویه در منطقه شمال استان بوشهر تکرار شود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: هدف ما از توسعه شمال استان بوشهر تنها توسعه صرف بدون رعایت مسائل زیست‌محیطی نیست چراکه با قربانی محیط‌زیست حقوق مردم و نسل آینده پایمال می‌شود.

کد خبر 4755596

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری بوشهر سازمان محیط زیست اداره کل محیط زیست استان بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین گرگان قزوین سانحه تصادف شهرکرد استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین شیراز موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد