Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از اعزام حدود ۳۰۰ پلیس نظامی مضاعف از جمهوری چچن، به همراه ۲۰ دستگاه زره‌پوش نظامی جدید برای اجرای وظایف ویژه در مناطق مرزی سوریه-ترکیه به پایگاه هوایی "حمیمیم" در خاک سوریه خبر داد. ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور حدود 300 نیروی مضاعف از واحدهای پلیس نظامی نیروهای مسلح روسیه مستقر در جمهوری چچن برای اجرای وظایف ویژه در منطقه‌ 30 کیلومتری از مرز مشترک سوریه و ترکیه، به جمهوری عربی سوریه اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این بیانیه یادآوری شده که این نیروهای پلیس نظامی از فرودگاه نظامی در اوستیای شمالی به سمت پایگاه نظامی-هوایی "حمیمیم" در خاک سوریه اعزام شدند. این نیروها توسط یک فروند هواپیمای نظامی-ترابری نیروی هوا-فضای روسیه به همراه بیش از 20 دستگاه رزه پوش نظامی به سوریه منتقل می‌شوند.

بر اساس این اطلاعات، پلیس نظامی روسیه طی چند روز آینده انجام وظایف خود را آغاز خواهند کرد که این وظایف شامل تامین امنیت مردم ساکن منطقه، حمایت از برقراری نظم و قانون و گشت‌زنی در مناطق تعیین شده است. پلیس نظامی روسیه به خارج شدن نیروهای شبه نظامیان کرد و تجهیزات نظامی آنها از فاصله 30 کیلومتری از مرز سوریه-ترکیه نیز کمک خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای پلیس نظامی روسیه که از ظهر روز چهارشنبه، 23 اکتبر (اول آبان ماه) عملیات گشت‌زنی در مناطق شمال شرق سوریه را آغاز کرده‌اند، روز پنج شنبه در مناطق بیشتری در امتداد مرزهای سوریه و ترکیه حضور یافتند.

آغاز گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در خطوط مرزی سوریه-ترکیهآغاز گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در حومه منبجنخستین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در شهر منبج

لازم به یادآوری است، بر اساس توافقات انجام شده در چارچوب تفاهم‌نامه امضاء شده بین روسیه و ترکیه در سوچی، واحدهای پلیس نظامی روسیه به همراه نیروهای مرزبانی سوریه کنترل اوضاع در امتداد مرز مشترک سوریه-ترکیه در خارج از منطقه عملیات نظامی ترکیه را برعهده خواهند داشت.

در این تفاهم‌نامه همچنین تاکید شده که شبه نظامیان کرد و تجهیزات آنها باید ظرف 150 ساعت از منطقه 30 کیلومتری از مرز ترکیه-سوریه خارج شده باشند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه اخبار روسیه آخرین تحولات سوریه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت