Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی، اردوغان نیز پیش از این در گفت وگو با سازمان رادیو و تلویزیون ترکیه (تی. آر. تی)، درخواست استرداد عبدی را از آمریکا مطرح کرده بود.

 این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه از وزارت امور خارجه ایالات متحده خواستند، برای "عبدی" به سرعت روادید صادر کند تا وی بتواند برای گفت ‌وگوی مستقیم در مورد اوضاع در شمال شرق سوریه به واشنگتن برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فخرالدین آلتون" مدیر ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه روز پنجشنبه از این اقدام سناتورهای آمریکایی انتقاد کرد و گفت: رفتار واشنگتن با عبدی، رفتار با یک چهره سیاسی مشروع است.

سخنان آلتون نشان می دهد که تنش آنکارا با واشنگتن با وجود پایان عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه همچنان به قوت خود باقی است.

آلتون اعلام کرد: ما عمیقا نگران این رفتار آمریکایی‌ها هستیم. این شخص از رهبران ارشد حزب کارگر کردستان (پ‌.ک.ک.) است که آمریکا و دیگران آن را یک سازمان تروریستی می‌دانند و او یک فراری از دست قانون است.

روابط واشنگتن و آنکارا پس از حمله ۱۷ مهرماه ترکیه  به شمال شرق سوریه که "چشمه صلح" نام گرفته بود، رو به تیرگی گذاشت و ۲۳ مهرماه، سه وزیر انرژی، دفاع و کشور ترکیه و دو وزارت خانه دفاع و انرژی ترکیه توسط آمریکا تحریم شدند.

ترامپ هم‌چنین اعلام کرده بود، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

اما در نهایت، آمریکا و ترکیه ۲۵ مهرماه برای برقراری آتش‌بس ۱۲۰ ساعته در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند و بدنبال این توافق، ترامپ چهارشنبه (۱آبان) اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است، تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه لغو شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه امريكا کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه