Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی بر شفافیت اموال مسئولان و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران پیاده امام رضا(ع) تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز عبادی سیاسی جمعه درسراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های آن بر شفافیت سازی اموال مسئولان و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران پیاده امام رضا(ع) تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله علم الهدی:

نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب عدم اعتقاد به حاکمیت دینی است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: اگر ما امروز بخواهیم جامعه انقلابی خودمان را با جامعه انقلابی پیغمبر تطبیق کنیم باید 5 خصوصیت را داشته باشیم؛ اول باید پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب داشته باشیم، استکبارستیزی را باور کنیم، توسعه دین را باور کنیم و حاکمیت دین را باور کنیم.

وی افزود: دوم هدف گیری آرمان‌های انقلاب و پیشرفت اسلامی و عدالت اجتماعی است، توسعه اسلام و حاکمیت دینی است که منجر به ظهور امام زمان (عج) می‌شود.

علم الهدی ادامه داد: نقطه مقابل ایمان راسخ و باورمندی به اصول انقلاب غرب‌گرایی و دگراندیشی است. نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب در حقیقت عدم اعتقاد به حاکمیت دینی در اداره جامعه است، عده‌ایی در این مملکت هستند که معتقدند که دین نمی‌تواند جامعه را اداره کند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه خاصیت سومی که باید در تطبیق با امت پیغمبر امروزه رعایت کنیم، گفت: باید به استقلال همه جانبه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان پایبند باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم که دنیا بخاطر برجام به ما احترام می‌گذارد و نباید افتخار کنیم که با یک قرارداری که با دشمن بستیم و دنیا دارد به ما احترام می‌گذارد.

علم الهدی افزود: بخاطر برجام هیچ کس به شما احترام نمی‌گذارد، اگر جایی شما را احترام می‌کنند، بخاطر جرات و شجاعت شماشت، بخاطر این است که پهباد آمریکایی را زدید شما را احترام می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی فرمودند: اگر در جمهوری اسلامی و مدیران جامعه جرات و جسارت نداشته باشند، در بین مردم خودشان احساس توانایی نکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بچه‌های مردم شهید شدند، برای اینکه جامعه‌ایی مثل امت پیغمبر درست کنیم و در مقابل دشمن حساسیت داشته باشیم. اگر ما مقابل دشمن حساسیت نداشته باشیم و فکر کنیم که به جز دست دادن با این‌ها اقتصاد ما پیش نمی‌رود، اشتباه است، 40 سال مردانگی و مقاوت نشان دادیم که آخرش بیایم اینطوری حرف بزنیم؟

وی در ادامه گفت: خاصیت پنجم در جامعه انقلابی ما تقوای سیاسی و دینی است، ما هر تحلیل سیاسی که به سیره ائمه داریم این را با نظر خودمان تطبیق ندهیم، واقعیت را تحلیل کنیم، این غلط است که صبر امام رضا (ع) برابر مامون برای صلح بود، با نظر خودتان با مردم حرف نزنید و ولایت عهدی امام رضا (ع) را اینطوری تفسیر نکنید.

 

امام جمعه قوچان:

شفافیت سازی اموال مسئولان یک ضرورت است 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی، امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت:رونمایی از جت آموزشی پیشرفته توسط جوانان ایرانی که تمام رسانه های جهان را انگشت به دهان گذاشت مایه خرسندی ملت بزرگ ایران بوده و نشان دهنده پویایی فرزندان این مملکت است.

وی با اشاره به دستگیری روح الله زم، سرشبکه رسانه معاند آمدنیوز، فزود: جریان دستگیری روح الله زم آنچنان پیچیده بوده که توان تحلیل را از تمام کارشناسان رسانه های غربی گرفته است و علیرغم اینکه برخی دشمنان تلاش می کنند با القا شایعه دستگیری وی در عراق، زحمات و نقش اطلاعات سپاه را کمرنگ کنند اما باید توجه داشت که وی را به داخل کشور هدایت و سپس دستگیر کرده اند.

وی با بیان اینکه نحوه دستگیری روح الله زم یک شاهکار اطلاعاتی بود، ادامه داد: شفافیت مالی مسئولین در جامعه امروز ما یک ضرورت بوده و منجر به افزایش اعتماد مردم خواهد شد و همچنین باید به این نکته توجه داشت که با حضور چشم بینای رسانه ها و مطالبه گری مردم، مسئولین نمی توانند دولا دولا شترسواری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان مقابله با شبهه افکنی و شایعه سازی در جامعه علیه برخی مسئولین پاکدست را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: شفاف سازی اموال مسئولین و مدیران از بروز بسیاری از شایعات و شبهات جلوگیری خواهد کرد و قدرت راستی آزمایی را افزایش و همچنین هزینه های نظارت را نیز کاهش می دهد.

حجت الاسلام دستجردی، با بیان اینکه یکی از دلایلی که دشمنان انقلاب بارها و بارها به سلامت رهبر معظم انقلاب اقرار کرده اند ناشی از رفتار مبتی بر شفافیت امام جامعه است، تصریح کرد: قوای سه گانه مجریه، قضائیه و مقننه می بایست نسبت به اجرایی شدن هرچه سریعتر موضوع شفافیت مالی مسئولین اقدام کنند.

وی با اشاره به حمله نظامی ترکیه به سوریه نیز خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه با ترکیه روابط خوبی داریم و این کشور با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکرد اما معتقدیم حمله ترکیه به سوریه یک اشتباه بزرگ و استراتژیک بود.

وی با بیان اینکه ترکیه نگران ائتلاف کردهای عراق، ترکیه و سوریه است، تاکید کرد: تجاوز به هر شکلی محکوم است زیرا منجر به تضعیف کشورهای مسلمان می‌شود و از سویی معتقدیم مشکلات موجود نیز می بایست با گفتگو میان مسئولین ترکیه و سوریه حل و فصل شود.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه آمریکا درصدد شعله ور کردن آتش اختلافات و تفرقه میان کشورهای اسلامی است، بیان داشت: این اتفاقات اخیر می بایست درس عبرتی برای تمامی سیاست مداران منطقه به ویژه برخی عناصر داخلی باشد که در حال نشان دادن چراغ سبز به آمریکا می باشند.

حجتالاسلام ددستجردی در پایان با اشاره به حضور بیش از چهار هزار نفر از شهروندان قوچانی در پیاده روی دهه آخر صفر به سمت حرم مطهر رضوی گفت: تلاش خیرین و خادمین در پیاده روی اربعین و دهه آخر صفر ستودنی است و از تمام مسئولینی هم که در حل مشکلات ایستگاه های خدمات رسانی و ارتقا سطح خدمات تلاش کردند، تشکر می کنیم.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:
توزیع روزانه 2500 پرس غذا توسط موکب خلیل آبادی‌ها بین زائران اربعین

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امیدواریم زیارت ها و خدمات فرهنگی، امدادی، علمی، اجتماعی، تبلیغی و برنامه ریزی های هیئت های مذهبی و نیروهای مردمی که در دوماه محرم و صفر انجام گرفت موجب رضایت پروردگار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به پایان گرفتن زیارت انسان ساز و تمدن ساز اربعین حسینی باید از مردم، مراجع تقلید و مسئولان دولت های عراق و جمهوری اسلامی تقدیر کرد، افزود: مردم عراق مهمان نوازی خوبی و پذیرایی کریمانه ای در موکب های عراقی داشتند.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه موکب امام حسن محتبی (ع) شهرستان خلیل آباد در کربلا معلی مستقر شد  و روزانه به طور متوسط بیش از 2500 پرس غذا در بین زائران اربعین حسینی توزیع می کردند، تصریح کرد: استقرار موکب خلیل آباد در کربلا معلی برای نخستین سال بود که انجام می گرفت و امیدواریم این تا سال های سال تداوم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت بحث اخلاق، اذعان کرد: اخلاق و سبک زندگی اسلامی از مهمترین اهداف انبیاء الهی بوده است و در جامعه بدون اخلاق نه دین مردم معنای واقعی پیدا می کند و نه آخرت مردم سامان پیدا می کند.

ناهیدی همچنین با بیان اینکه در اهمیت اخلاق اسلامی همین بس که پیامبر اکرم (ص) به عنوان معلم اخلاق معرفی شده اند، عنوان کرد: آسیب شناسی اخلاقی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

امام جمعه موقت درگز:

شکار زم شکست مفتضحانه کسانی بود که ادعا می کردند قوی ترین نهاد اطلاعاتی دنیا را دارند

 حجت الاسلام داوود عبداللهی امام جمعه موقت درگز در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از خدا می خواهیم ما را حتی به اندازه یک لحظه به حال خود رها نکند.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا عنوان کرد: یکی از نقشه های دشمن برای از بین بردن یک دین و مکتب، بی آبرو کردن بزرگ آن دین است؛ بنابراین زیارت عاشورا اول کسانی را مورد لعن قرار می دهد که با آبروی اهل بیت بازی کرده و سپس کسانی را لعن می کند که ایشان را به شهادت رسانده اند.

امام جمعه موقت درگز ضمن تسلیت ایام دهه آخر صفر تبیین کرد: مردم زمان ائمه (ع) معمولا در ولایت پذیری خود دچار شک و مشکل بودند؛ بنابراین نمی توانستد به درستی تفاوت بین صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) را درک کرده و به تصمیمات آن بزرگواران که تماما ریشه در امر خدا داشت اعتراض نکنند.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: امروز هم اگر مردم و مسئولین ما فرمایشات ولی امر خود را در مسائلی مانند برجام، اعتماد به آمریکا و تکیه بر توان داخلی می پذیرفتند قطعا اوضاع کشور ما خیلی بهتر بود؛ نداشتن بصیرت و تحلیل مناسب در هر عصر و زمانی مایه هلاکت و بیچارگی انسانهاست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهیمده و روز بسیج دانش آموزی ابراز کرد: رشادت و از جان گذشتگی شهید فهمیده باعث شد دشمن حس کند از سوی رزمندگان اسلام مورد حمله غافلگیرانه قرار گرفته و همین موضوع سبب شد پا به فرار بگذارد؛ دیدن چنین شخصیت هایی جمله احلی من العسل حضرت قاسم را به روشنی تحلیل و تفسیر می کند.

امام جمعه موقت درگز دستگیری روح الله زم را شاهکار اطلاعاتی سپاه دانست و تاکید کرد: نکته مهم در جریان مذکور چگونگی دستگیری این فرد است؛ تمام رسانه های دنیا منتظر هستند تا سپاه اعلام کند چگونه و در کجا این شخصیت را دستگیر کرده؛ شکار زم شکست مفتضحانه ای شد برای فرانسه و کسانی که ادعا می کردند قوی ترین نهاد اطلاعاتی و رسانه ای دنیا را دارند.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: کسانی که اقدامات قاطع قوه قضائیه را یک امر سیاسی می دانند قطعا منافع آنها به خطر افتاده و نگران از دست دادن پست و مقام و اموال خود هستند؛ این قوه با شجاعت وارد میدان شده و در وهله اول هم در برابر مسئولین و دانه درشت ها ایستادگی کرده، بنابراین هیچگونه سیاسی کاری وجود نداشته و از خدا میخواهیم توفیقات این نهاد انقلابی را بیش از پیش کند.

وی در پایان با اشاره به آغاز تحرکات برخی کاندیداهای نمایندگی مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی نماینده مجلس قانون گذاری است؛ نماینده ای که با وعده چند کیلومتر آسفالت راه و گازکشی مناطق روستایی دست از استیضاح برخی وزرای بی کفایت برداشته و امضای خود را پس بگیرد، به درد مردم نمی خورد؛ فشل بودن دولت نشان از فشل بودن مجلس است، مراقب باشید با یک وعده شام رای شما را عوض نکنند که اگر خدای نکرده چنین شد، آینده بدی در انتظار ماست و حق هیچگونه اعتراض به مشکلات کشور را نخواهیم داشت.

 

امام جمعه موقت کاشمر:

شفافیت مالی مسئولان یک مطالبه عمومی و مردمی است / دستگاه قضایی باید جلوی مال اندوزی برخی از مسئولان را بگیرد

حجت الاسلام علی محمدی امام جمعه موقت کاشمر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کاشمر با بیان اینکه خودباوری باید در جامعه اسلامی تقویت شود و مردم نسبت به آینده امیدوار باشند، اظهار داشت: نا امیدی از معصیت های خداوند است و کشور باید  به جایی برسد که کشورهای دیگر به آن بیشتر از این غبطه بخورند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای خوبی در کشور در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد: رونمایی از جت آموزشی یاسین که به دست توانمند متخصصین داخلی وزارت دفاع ساخته شد، بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه کاشمر همچنین ادامه داد: این رونمایی نشان داد که استعدادهای خوبی در کشور وجود دارد که مسئولان باید این استعدادها را تقویت کنند تا تولیدات داخلی تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری روح الله زم در چند روز اخیر، تصریح کرد: دستگیری سرشبکه گروه های ضد انقلاب، فردی که در حمایت همه جانبه آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی قرار داشت شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بسیار حائز اهمیت است.

محمدی با بیان اینکه این دستگیری تمام دستگاه های سیاسی و جاسوسی غرب و شرق را به خود مشغول کرده است، اذعان کرد: اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که این فرد در اغتشاشات سال ۹۶ دست داشت و رهبری ضد انقلاب در خارج را بر عهده داشت و همه امید سلطنت طلب ها و منافقین و نفوذی های داخلی به او بود و به زودی نفوذی های داخلی که با پول کشور بر علیه نظام توطئه آفرینی می کنند معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شفافیت مالی مسئولان یک مطالبه عمومی و مردمی است، عنوان کرد: مردم مسئولانی می خواهند که  خدمتگذار جامعه باشند و بدانند که این مسئولان در پی جمع آوری ثروت نیستند و همه باید به طرحی که در مجلس مصوب شده است عمل کنند و اموال خود در لحظه ورود و خروج از مسئولیت اعلام کنند.

امام جمعه موقت کاشمر با تاکید بر اینکه عده انگشت شماری هستند که در عرصه خدمت به مردم خیانت می کنند، تشریح کرد: دستگاه قضایی باید جلوی مال اندوزی برخی از مسئولان را بگیرد.

وی با بیان اینکه در جامعه انقلابی ما که باید اولویت هایی در کشور مورد توجه قرار گیرد برخی از روزنامه ها، مسئولان و سایت ها اولویت های کشور را به عنوان اولویت های ثانویه معرفی می کنند، تاکید کرد: مظهر اصلی قدرت، قدرت مردمی و پشتیبانی مردمی است  و مسائل حاشیه ای نباید جزو مسائل اصلی مطرح شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی، تقویت مقاومت ملی، رفع مشکلات و گرانی ها و... جزو مسائل اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: دوقطبی کردن جامعه و در مقابل یکدیگر قرار دادن مردم، کار پسندیده ای نیست.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار:

انقلاب اسلامی ایران امروز جلوه ای از حرکت پیامبر گرامی اسلام(ص) است

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزارن این هفته مسجد علی ابن ابی طالب ع شهرستان رشتخوار ضمن تسلیت پیشاپیش رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلامی شخصیتی بود که انسان ها را از جهالت نجات داد، انقلاب اسلامی ایران امروز جلوه ای از حرکت پیامبر گرامی اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه که در شرایط کنونی و در حالیکه در گام دوم انقلاب قرار داریم، باید با جدیدت بیشتری اهداف و آرمان انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، افزود: جوانان عزیز ما باید امروز قدردان این انقلاب اسلامی و از خود گذشتگی ها که در این راه شکل گرفتن انقلاب صورت گرفته باشند و سکان مسئولیت ها را بدست بگیرند.

حجت الاسلام جهانشیری حرکت پیامبر گرامی اسلام را یک حرکت عظیم که باعث هدایت بسیاری از انسان های گمراه شد عنوان کرد، و در ادامه با اشاره به کتاب مقام معظم رهبری تحت عنوان انسان 250 ساله، گفت: عملکرد امامان به گونه ای بوده که هر انسان عاقلی در آن شرایط همان تصمیم را می گرفته است، منظور مقام معظم رهبری در این کتاب این است که اگر یک انسان 250سال عمر کند، در طول عمر چگونه تصمیم خواهند گرفت، در واقع امامان ما به گونه ای عمل کردند، که بهترین تصمیم را در زمان خود گرفتند.

وی همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود به حمله ترکیه به سرزمین های شمالی سوریه اشاره کرد و افزود: رجب طیب اردوغان به دنبال همدستی با آمریکا و اهداف این کشور در تلاش برای خروج نیروهای کرد از شمال سوریه است، کاری که آمریکایی ها در آن ناتوان بودند، رئیس جمهور ترکیه آن را برای پیاده سازی اهداف و نقشه های آمریکایی دنبال می کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کشور ما قدردان زحمات و تلاش های نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هستند، گفت: سپاه انقلاب اسلامی با حرکت های که انجام میدهند باعث می شوند دعای خیر مردم با آن ها همراه باشد، دستگیری روح الله زم و بهت و حیرت سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی و نزدیکان وی باردگیر قدرت و دست برتر سربازان گمنام امام زمان را نشان داد، این حرکات نشان میدهد که اگر سربازان گمنام امام زمان عج به اذن الهی و در سایه مقام معظم رهبری هر تصمیمی بگیرند آن را عملی خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به بحث اجرای حذف یارانه های افراد ثروت مند در ادامه افزود: امیدواریم که اجرای این طرح به گونه ای مدیریت شود که انشالله این پول ها به افراد نیازمند در سطح جامعه برسد.

 

امام‌جمعه سرخس:

ساخت جت آموزشی یاسین طنین صدای «ما می‌توانیم» در گام دوم انقلاب است/ پروژه خاورمیانه آمریکایی شکست خورد

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از انقلاب اصیل و نهضت پرعظمت رسول خدا است، اظهار کرد: هدف رسول خدا (ص) تشکیل حکومت اسلامی بود، اما مشرکان موانعی ایجاد کردند و پس‌ازآن حضرت مسیر حکومت منحرف شد.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اینکه پس از 1400 سال یکی فرزندان رسول مکرم اسلام یعنی امام خمینی (ره) دست به قیام برای تشکیل دوباره حکومت اسلامی زدند، تصریح کرد: در دوران قیام الهی امام راحل نیز مستکبران به دنبال ایجاد موانع بودند تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی دشمنان با ایران اسلامی آغاز شد و در نهایت فرزندان روح‌الله با روحیه انقلابی در مقابل دشمن ایستادند و به مدد امام هشتم نصرت الهی محقق و دشمن در این فتنه ذلیل شد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن علیه نظام اسلامی و جبهه مقاومت ادامه دارد، افزود: شکست پی‌درپی توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبران موجب شده تا دشمن دست به فتنه‌های جدید بزند و حلقه اول این فتنه‌های سریالی در عراق کلید خورد تا راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به حاشیه برود.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: حلقه دوم این سریال فتنه‌انگیزی در لبنان در حال شکل‌گیری است که با مدیریت و صداقت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و مسئولان این کشور این فتنه دشمن نیز در حال خنثی شدن است.

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز در دوران رشد جبهه مقاومت و پیروزی حلقه‌های مقاومت در منطقه هستیم، بیان داشت: خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها در خیالشان بود، امروز به خاورمیانه مقاومت تبدیل شده است.

امام‌جمعه سرخس با اشاره به اراده خدای متعال بر نصرت امت اسلامی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی که در حقیقت نمایشگاه بزرگ اسلام برای جذب همه آزادی خواهان است، این نصرت الهی را نوید می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر جمله امام روح‌الله که فرمودند، «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» اظهار داشت: دستگیری روح‌الله زم، ریگی رسانه‌ای مستکبران توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) یک شاهکار اطلاعاتی بزرگ و ضربه سهمگینی بر پیکره نهادهای امنیتی دشمن بود که امروز مایه افتخار ملت ایران و سردرگمی دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری ساخت و طراحی هواپیمای جت آموزشی «یاسین» را نیز پیشرفتی بزرگ در صنعت دفاعی و خودباوری و نه بزرگ به تحریم‌های دشمن دانست و تصریح کرد: ساخت این جت آموزشی در حقیقت طنین صدای «ما می‌توانیم» جوانان انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است.

 

امام‌جمعه نیشابور:

نیشابوری ها باافتخار به زائرین امام هشتم خدمت می‌کنند

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نیشابور گفت: ایام اربعین در کمال امنیت و آرامش و سلامتی برگزار شد، اربعین حال و هوای جدیدی به فرهنگ اربعین ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: از وزارت کشور، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و رانندگان تشکر می‌کنم که در برگزاری عالی این مراسم تلاش کردند.

امام‌جمعه نیشابور افزود: دشمن خیلی تلاش کرد اربعین را کم‌رنگ کند که باعث شد مردم ایران و عراق در این مراسم بیشتر شرکت کنند، همچنین همه شیعه‌ها فهمیدند که دشمن چقدر از اربعین و پیاده‌روی آن می‌ترسد.

یعقوبی تأکید کرد: فتنه دشمنان از عراق امروز به لبنان منتقل شده است، حکومت حریری ۳۰ سال است که خدمات شایسته‌ای به مردم نداده است و باعث نارضایتی شده است ولی مردم لبنان نیز این فتنه را خنثی خواهند کرد.

وی افزود: امروز مردم فهمیده‌اند که دشمنان مردم از قبیل آمریکا، اسرائیل و عربستان وارد قضایای لبنان شده است و به‌زودی مردم نظم و امنیت را به لبنان بر خواهند گرداند.

یعقوبی تأکید کرد: مردم لبنان با کمک بصیرت افزایی‌های اخیر سید حسن نصرالله هوشیار و با بصیرت شده‌اند و رویکرد جدید گرفته‌اند.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود مردم لبنان تلاش‌های جدی‌تری برای رشد و پیشرفت لبنان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: عده‌ای الآن به سمت امام رضا (ع) در حال حرکت پیاده هستند و موکب‌هایی از نیشابور د مسیر مستقر شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

یعقوبی اضافه کرد: نیشابوریان باافتخار به زائرین امام هشتم خدمت می‌کنند و توصیه می‌کنم هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند چون ما میزبان این زائران هستیم.

امام‌جمعه نیشابور با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال رونق تولید خاطرنشان کرد: برای این امر باید تلاش کنیم تا وضعیت صنایع بهبود یابد، چند وقتی هست که تعدادی از صنایع شهرستان تعطیل و یا نیمه تعطیل‌شده‌اند که باید با تلاش مسئولین، صاحبان صنایع و مردم مشکلات حل شود.

وی عنوان داشت: از بانک‌ها و نهادهای دیگر می‌خواهیم که در کارهای زیرساختی حمایت کنند، سخت‌گیری‌هایی که منجر به تعطیلی و عقب‌افتادگی شود نباید وجود داشته باشد.

یعقوبی گفت: مسئولین باید با دقت در قانون باهدف کارگشایی نگاه کنند، قانون وسیله راه‌اندازی است نه مانع‌تراشی.

امام‌جمعه نیشابور تأکید کرد: اروپا دچار درگیری داخلی است و آمریکا نیز به دلیل دعوای درون کنگره با رئیس‌جمهور وضعیت خوبی ندارد و از این وضعیت باید استفاده کرد.

یعقوبی عنوان داشت: وقتی دشمن مشغول به خود است ما باید با تمام توان استفاده کنیم تا با وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و پیشرفت کنیم.

وی تأکید کرد: دعواهای بی‌اثر و اعصاب خورد کن کنار بگذارید تا کشور پیشرفت کند، ما امروز در منطقه وضعیت خوبی هستیم، کشوری که می‌خواست ما منزوی شویم امروز خودش منزوی‌شده است.

امام‌جمعه نیشابور با اشاره به هفته وقف گفت: موقوفه خواری کار خوبی نیست و ریاست اداره اوقاف باید تلاش کند که موقوفه‌ها زنده شوند و منافع هر موقوفه در همان مقاصد مصرف شود.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

برخی افراد در قالب نفاق و فتنه به تقابل با امام جامعه اسلامی برخاستند

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون کسانی بودند و هستند که امام جامعه اسلامی را گاهی با شمشیر و گاهی با زبان و منطق پوچ شان شهید می کنند، هرچند ممکن است بصورت گزینشی برخی موارد را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: امروز برخی افراد در داخل با منطق پوچ و توخالی شان گاهی مطرح می کنند رفراندوم باشد و این نفاق و کفر به ارزشهای انقلاب و تقابل با امام جامعه اسلامی در قالب فتنه و نفاق است.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: باید از جریانهایی که به سمت ارزشهای اسلام، انقلاب و نظام حرکت می کنند حمایت کنیم و دست رد به آنانی بزنیم که با گفتار و گاهی با رفتارشان در جهت ضد ارزشها قدم بر می دارند.

وی به تفاوت موقعیت حکومت رسول خدا(صلی الله) و امیر المومنین علیه السلام اشاره کرد و افزود: یکی از تفاوتهای مهم و اساسی ظهور نفاق سازمان یافته در زمان حضرت علی علیه السلام بود که با رحلت رسول خدا کسانی که در زمان نبوت و حیات پیامبر به آن ایمان نداشتند بعد از رحلت ایشان این نفاق ظهور کرد.

عصمتی اظهار کرد: منافقان که در زمان پیامبر نمی توانستند نوع نگاه و تفکرشان را اظهار کنند بعد از رحلت ایشان ان را بروز دادند و در مقابل نظام توحیدی ایستادند.

امام جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد:  شبهه مسایلی از حق و باطل را با هم مخلوط می کنند و مردم تشخیص شان ضعیف می شود و با توجه به آمیخته شدن باطل و حق نتیجه آن کفر است و شیطان بر اولیای خودش مسلط می شود و افراد اهل کفر را وارد میدان می کنند و ممکن است اهل حق را کنار بزنند.

وی دیگر شاخصه حکومت امیر المومنین علیه السلام را ظهور جنگ های مذهبی عنوان کرد و افزود: ظهور جنگ های مذهبی که هواپرستان در مقابل جبهه حق صف آرایی کردند و منافقبنی با لباس اسلام در مقابل امام حق صف آرایی کردند را فقط افرادی می توانند تشخیص دهند که اهل علم و دانش خاص، بصیرت و صبر و استقامت در مقابل فتنه ها باشند.

خطیب جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: امروز باید از تاریخ اسلام درس عبرت بگیریم و بر نعمتی که خدا بر این انقلاب و نظام ارزانی کرده قدردانی کنیم و فتنه روز و فتنه گران را بشناسیم و چشم فتنه را در آوریم تا امت اسلامی با کمال سلامت راه خود را ادامه و شاهد موفقبت های روز افزون جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد