Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:49:04 GMT

در هر زمینه‌ای می‌توان از  مسیر حق دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۴۴۶۷

در هر زمینه‌ای می‌توان از  مسیر حق دفاع کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: البرز به شدت از سوء مدیریت‌ها و فساد رنج می‌برد، البرز با وجود اینکه استانی برخوردار است و افراد فرهیخته زیادی دارد اما عده‌ای گلوگاه ورود این افراد را گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه سوم آبان کرج با بیان اینکه اهل تقوا، اهل علم و دانش هستند و از دانش خود به خوبی بهره می‌برند گفت:  در روایات آمده عالمی که از علم خود استفاده نکند جاهل است چون علم وسیله‌ای برای رسیدن به عقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشار به فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر گفت: روزهای پایانی صفر، سراسر حزن و اندوه است، ارتحال پیامبر به عنوان یکی از برترین مخلوقات عالم که به دستور خداوند حکومت اسلامی را پایه‌گذاری کرد و همین مسئله نفی صحبت کسانی است که می‌گویند دین از سیاست جدا است.

امام جمعه کرج با انتقاد ار برخی رفتارها در جامعه که براساس هیچ روایت و آیه قرآنی نیست و به صورت بدعت خطرناک درآمده، اعلام کرد: روشن کردن شمع در اول ماه ربیع‌الاول یکی از این بدعت‌هاست، امام حسین (ع) برای مبارزه با بدعت‌ها به شهادت رسید و نباید با انجام این آئین بدون ریشه و روایت دو ماه عزاداری را ضایع کرد.

خطیب جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز به مسائل روز هم اشاره و خاطرنشان کرد: این روزها از برخی دولت مردان حرف‌هایی شنیده می‌شود و واقعیت‌ها را به گونه ای تغییر می‌دهند که نمی‌توان نادیده گرفت، تحریف صحبت‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خط قرمز ما است و با کسی در این خصوص رو تعارف نداریم و محکم ایستاده و اجازه عبور نمی دهیم.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به موضوع تصویب FATF هم اشاره و با بیان اینکه دشمن با فشار اقتصادی قصد جنگ روانی دارد، اعلام کرد: اگر FATF  تصویب شود چگونه می‌خواهید برای تامین دارو، و .. تحریم‌ها را دور بزنید.، دستگاه‌های تصمیم‌گیر در این خصوص باید بدون فشار تصمیم درست بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به موضوعات استان هم اشاره کرد و افزود: در خصوص انتصاب‌ها به کارگیری مفسدین مالی و اقتصادی و تایید نشده توسط ارگان‌های اطلاعاتی کار نادرستی است، چندین بار این تذکر داده شده است و در صورت عدم توجه شفاف این مسئله را بیان خواهم کرد، اینگونه انتخاب‌ها موجب بی اعتمادی مردم به خدمتگزاران می‌شود که خسارت آن جبران ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: البرز به شدت از سوء مدیریت‌ها و فساد رنج می‌برد، البرز با وجود اینکه استانی برخوردار است و افراد فرهیخته زیادی دارد اما عده‌ای گلوگاه ورود این افراد را گرفته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: تغییر سریع مدیریت‌ها نشان دهنده ناپختگی است، بدون فکر افرادی را انتخاب و بعد از چند ساعت پست دیگری به آنها می‌دهند.

امام جمعه کرج مسائلی از حوزه ورزش هم گوشزد کرد و افزود: در خصوص برگزاری برنامه‌های ورزشی با عوامل مرد تاکنون چندین بار این اتفاق رخ داده و مسئولان متولی بدون عذرخواهی تکرار کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی به  نزدیک بودن روز وقف هم اشاره و اعلام کرد: وقف در البرز کمرنگ است و باید بیشتر ترویج شود، هفته کتاب و کتابخوانی هم نزدیک است، کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و باید تلاش بیشتری شود.

امام جمعه کرج در پایان با دفاع از حرکت یکی از ورزشکاران در خصوص اطاعت از رهبری گفت: این حرکت نشان داد در هر زمینه‌ای می‌توان  از مسیر حق دفاع کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز

امام جمعه یاسوج از عادی انگاری برپایی مجلس گناه ابراز نگرانی کرد و گفت: با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

 حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی