Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قیدار افزود: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام یکی از ضروریات عصر ماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار، امام حسین (ع) را تنها روزنه امید در عصر جهالت مدرن که مى‏‌تواند زمینه ساز ظهور باشد، دانست و اظهار کرد: این نوری است که همه ساله عده زیادى در پرتو آن بیدار می‌شوند و متوجه حقانیت اسلام و مظلومیت مسلمین‏ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه قیدار با اشاره به در پیش بودن رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه‌السلام افزود: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام یکی از ضروریات عصر ماست.

 

وی تصریح کرد: همه مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام است و همه باید به سیره نبوی، بازگشت کنند که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است و تنها نسخه درمان دردها و مشکلات امروز مسلمانان، بازخوانی سیره واقعی پیامبر(ص) است.

 

موسوی افزود: به تعبیر حضرت امام راحل بزرگترین مشکل جهان اسلام همین اسلام آمریکایی است که مصداق کامل آن اسلام عربستانی است که در خدمت و ابزار دست استکبار آمریکا و اسرائیل

 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه پیامبراعظم(ص) در روایات متعددی تاریخ اسلام را به دو مرحله‏ کلان «عصر تنزیل» و «عصر تأویل» تقسیم فرمودند، گفت: پیامبر اسلام فرمده است: من بنابر ظاهر قرآن می‏‌جنگم و علی(ع) بنابر باطن قرآن می‏‌جنگد، که با ارتحال نبی ‏اسلام(ص)، عصر تأویل که به دلیل غبارآلود بودن فضا و سازمان یافته بودن جریان نفاق خیلی سخت بود، آغاز شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در دوره تاویل حق و باطل به هم آمیخته شد یعنی باطل در لباس حق و به ‏صورت حق‏‌نما در جامعه وارد شد، ادامه داد: در این دوره بود که جنگ‌های مذهبی آغاز شد.

 

موسوی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم همین دو دوره را داشت دوران تنزیل که عصر حضرت امام خمینی (ره) است که صفوف روشن بود غباری نبود دوره دوم که دوره تاویل است عصر مقام معظم رهبری است که بعد از رحلت حضرت امام آغاز می‌شود که عصر فتنه‌ها، شبهه‌ها و ظهور نفاق‌ها است که شرایط به مراتب سخت‌تر از دوره تنزیل است و بصیرت زیادی برای پیمودن راه لازم دارد.

 

امام جمعه قیدار دستگیری روح الله زم را شاهکار سپاه اعلام و تصریح کرد: یکی از اقدامات دشمن در براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران ایجاد شبکه آمدنیوز بود که همه سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جمله آمریکا و فرانسه همه گونه پشتیبانی‌ فنی و امنیتی را از این شبکه داشتند و روح‌الله زم به عنوان یک شاه مهره اطلاعاتی برای آنها بود که در سال‏‌های گذشته مخصوصا در اتفاقات سال ۹۶ نقش مؤثری در ایجاد و هدایت آشوب‏‌ها داشت.

 

وی با اشاره به ‏آشوب سازی‏‌های سریالی در کشورهای مقاومت ادامه داد: ترفند آشوب‏‌آفرینی در کشورهای مقاومت، یکی از اضلاع جنگ ترکیبی آمریکایی برای جبران شکست‌های بزرگ و پی در پی است.

 

موسوی در ادامه به برگزاری مراسم با شکوه پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: مراسم با شکوه پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏‌تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چراکه این ‏راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

 

امام جمعه قیدار به مناسبت‌های پیش رو از جمله هشتم آبان‌ماه، روز شهادت شهید فهمیده درسال 59 روز نوجوان، روز بسیج دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: شهید فهمیده دانش‌آموز بسیجی بود که با بینش و بصیرت عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیشگام شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد نماز جمعه شیراز اصفهان امام جمعه قیدار خطبه های نماز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تبریک روز کارگر عنوان کرد: کار به دلیل تأمین کردن نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور اهمیت دارد و در واقع حیات جامعه وابسته به آن است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست، بنابراین ارزش کارگر، ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت برجسته کردن ارزش کارگر در جامعه مطرح کرد: نیاز کارگر به کار برای اداره زندگی و اقتصاد خانواده او وابسته به کار کردن است و همچنین نیاز روحی انسان به کار و تأثیر کاملاً محسوس کار در رفع و جلوگیری از بروز انواع فسادها و آسیب‌های اجتماعی، نشان‌دهنده اهمیت فراوان برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال حقیقی و امنیت شغلی برای کارگران است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه باید تمام توان خود را برای فرهنگ سازی کار و تلاش به کار گیریم، ضمن تبریک روز معلم بیان کرد: معلم باید بداند در کجا ایستاده و در چه جایگاه قرار گرفته و ارزش کار خود را بداند. عمر فرزندان این مملکت در اختیار معلمان و آینده این کشور وابسته به نوع تربیت و رشدی است که آنها در همه زمینه‌ها به دانش آموزان می‌دهند.

حجت الاسلام رادمرد با تاکید بر اینکه مسؤولان مرتبط باید ارزش و جایگاه معلم را درک و متناسب با آن با معلمان رفتار کنند، اظهار کرد: مسؤولان معلمان را در برنامه‌ها و سیاستگذاری ها اولویت بدانند و مردم نیز قدردان این قشر فرهیخته باشند. مقام معلم باید در جامعه رفیع شود و همه به آن احترام بگذارند.

وی با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب رو به زوال نمی‌تواند بار این تغییر را به دوش بکشد، افزود: ایشان جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی شکل گرفته در جهان و سایر رخدادها را واقع بینانه و به خوبی رصد می‌کنند.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: این روزها در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و فرانسه بخش قابل توجهی از دانشجویان و اساتید و کارکنان در حمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام‌هایی که در داخل ایران در فتنه‌ها نسبت به دانشجویان موضع می‌گرفتند اکنون در داخل دانشگاه‌ها سخت با آنها برخورد می‌شود.

حجت الاسلام رادمرد با بیان اینکه مطمئن باشد تفکر منحط لیبرال دموکراسی که غرب را احاطه کرده مانند تفکر کمونیستی که از بین رفت، به زودی از بین می‌رود و پرچم اسلام ناب محمدی به اهتزاز در می‌آید، گفت: از طرح نور نیروی انتظامی که در جهت صیانت از عفاف و حجاب جامعه اجرا می‌شود، با قوت حمایت می‌کنیم.

امام جمعه ماهدشت در پایان خاطرنشان کرد: از همه مسؤولان می‌خواهیم با تمام توان وارد عرصه شوند و کمک کنند تا دوباره ارزش‌های اسلام و احکام اسلامی مورد هجمه قرار نگیرد و دفاع جانانه و فداکارانه ای را از احکام اسلام داشته باشیم.

کد خبر 6089082

دیگر خبرها

  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند